Stránka 124 z 124

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: pon pro 21, 2020 18:04
od Luky
Saša píše:Pokud se dnes podíváte do autobusu na elektriku tak vás musí napadnout jen jedna věc

Ano...proč pro Kristovy rány je dekl cca 30x30 přístupu k elektrice od místa řidiče přímo pod bočním oknem, kterým kvůli prachbídné aerodynamice zatéká nejen při stání a otevřeném okně, ale ve většině busů i za jízdy při nepatrně pootevřeném okně (za deště, to je fakt, abych zase příliš nekřivdil) a u některých kusů i při stání a zavřeném okně (chtělo by se napsat i za slunečného počasí :lol: ). Je podle mě takovým malým zázrakem, že co týden není ve zprávách hořící pražská SORka.

Velmi nedávno přišlo do Prahy několik nových Solarisů Urbino 10,5 a první co mě přaštilo do očí jsou boční pozičky (na 10,5 metru dlouhý maringotce jich je asi 8 ), které blikají zároveň s blinkry :roll: . 9 řidičů z 10 nepochopí o co jde, tím jsem si jistý, takže za mě to je akorát další zbytečná funkce, která se může s...t.

Když tu mám na drátě hned několik lidí, kteří občas servisují busy, co je na některých starších SORKách vývod vzadu na straně motoru, z kterého vycházejí pomalu obláčky jak z tramspkého táboráku? Sem tam to na nějakém echt volítanym kousku je k vidění a hlavně za tmy a chladna to čoudí celkem dost. Na Solarisech nebo Ivecách jsem to nikdy neviděl. Není to proud jako od výfuku, ale opravdu jako z komínku od kamen na chalupě a přijde mi, že ani otáčky a zatížení motoru na průběh dýmu nemá vliv. Co to sakryš je?

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: pon pro 21, 2020 20:31
od radek mb
Bufík?

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: úte pro 22, 2020 08:41
od Teepee
Luky píše:Velmi nedávno přišlo do Prahy několik nových Solarisů Urbino 10,5 a první co mě přaštilo do očí jsou boční pozičky (na 10,5 metru dlouhý maringotce jich je asi 8 ), které blikají zároveň s blinkry :roll: . 9 řidičů z 10 nepochopí o co jde, tím jsem si jistý, takže za mě to je akorát další zbytečná funkce, která se může s...t.
Boční poziční světla jsou v oranžové barvě a mě to přijde jako pěkná blbost už teď, protože nestačí mžikový pohled, jestli to bliká nebo trvale svítí. Nebo je jiný poznávací znamení na rozlišení směrovky od pozičky?

Všiml jsem si obdobného vývodu na T148 a považuji ho za odvětrání motoru. Spolu s loužičkami oleje a nafty od roztřesených holendrů u vstřikovačů, dýmu z komína za kabinou a občasné klapání kardanu, to v noci ve světle ostatních aut u zásahu tvoří nezaměnitelnou atmosféru. :lol:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: úte pro 22, 2020 16:13
od zelvotron
Oba můžete mít pravdu, chtělo by to víc indicií :mrgreen:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: pon čer 21, 2021 22:08
od uha2324
Nevim zda nekdo sleduje akci prebarvovani vozu MHD v Praze. Bude se to tykat autobusu, tramvaji, vlaku...
Nerozumim proc se ma neco menit co funguje a co je hezke. Ani bych se nedivil ze je to jen v zajmu vyprani penez, navrh stal miliony a pretreni vozu je mega prijem pro nekoho na mnoho let. Ale to si jen domyslim, nakonec kdyby byl novy navrh pekny tak me potesi nehlede na finance.
Kazdopadne novy navrh mne prijde silene hnusny a kdyz si predstavim ze vsechny vozidla MHD budou v Praze brzy vypadat dle noveho navrhu, prijde mne to dost smutne. Tohle si Praha nezaslouzi.
Novy barevny navrh mne prijde jakoby ho maloval nejaky divadelni kulisaka stejne jako maluje klauna, vsude kostky a ani to neni symetricke, ani nejsou barvy esteticky prizpusobeny danemu vozidlu, skoro ani neni jasne kde jsou dvere protoze je to pomalovane kostkama jako sasek a nejaky design a ergonomie za tim vubec neni.
Podobne pomalovane vozy MHD jsem uz videl v par nemeckych mestech, takze mne prijde ze to ani neni orginalni napad, spis jen opraskle od sousedu. Myslim ze by jsme si meli zachovat pekny cesky existujici design, opisovat skarede nemecke mesta by byla katastrofa.

Pokud si nekdo mysli to same co ja.muze se zde podepsat do petice, to uz je asi posledni mala sance jak tento hnus zastavit:
https://www.pid-neprebarvovat.cz/

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: pon čer 21, 2021 22:27
od uha2324
Trochu jsem hledal na internetu a tady je priklad. Proste nekdo to u nas jen okopiroval a vyinkasoval miliony za designovy navrh:
https://www.rheinbahn.de/unternehmen/fu ... s/3234.JPG

Tohle si Praha fakt nezaslouzi.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: pon čer 21, 2021 23:12
od valda1971
Jo, já to viděl a také se mi to VŮBEC nelíbí....... :(

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: úte čer 22, 2021 04:31
od radek mb
Naopak, právě takový hnus si Praha zaslouží.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: úte čer 22, 2021 05:56
od Luděk Musil
Doufám, že ten :cry: design vymyslel někdo z Moravy a tím se pomstil hnedle 2x :idea: . Budete mít co jste (ne)chtěli :D .
Ten návrh mi nedávno "prolétl" před očima (na monitoru) a teda fakt jako nic moc :scratch: :dontknow:
Omlouvám se všem slušným a normálním Pražákům za předchozí větu :oops: . L.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: úte čer 22, 2021 06:31
od Georgius
uha2324 píše:Pokud si nekdo mysli to same co ja.muze se zde podepsat do petice, to uz je asi posledni mala sance jak tento hnus zastavit:
https://www.pid-neprebarvovat.cz/

Je to tam. Jinak bude bezva, když si vedle sebe stoupne pruhavaná tramvaj a stejně pruhovaný bus a něco z toho se rozjede ...

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: úte čer 22, 2021 14:11
od Teepee
No, jenže on ten problém vůbec není v barvičkách :!: Správná pomsta je v něčem úplně jiným.
Jak už nakousl Luďa, odkud kam se obvykle utíká za štěstím? :wink: Následně pak bydlení v zeleni za Prahou v zahradním městečku, s dobrým dopravním spojením do Prahy vlakem či autem! To je to, co v životě opravdu chceš! A zaprděnej starousedlíku, ty se třeba poser. 8)
https://viladumrepublika.cz/
https://revnice.ildevelopment.cz/

A pak už stačí jen dojíždět do Prahy...
Vlakem:
Linka S7 (pro pamětníky trať 171 Beroun Praha) je v rekonstrukci. Po etapách záležitost asi na ještě 6 let. Vlaků PID naobjedná přehršle a tím pádem zpoždění je naprosto běžná věc a na nějaký jízdní řád už nemá cenu spoléhat a koukat! Když jsem začínal jezdit, jezdily vlaky po hodině, ve špičce po půlhodině. Bez zpoždění! Cesta zabrala lehce přes hodinu. Teď jezdí 4 příměstské / hodina, + 2 pendly / hodina z Radotína, k tomu každou hodinu dva poloprázdné rychlíky (Berounka z Plzně + Západní expres z Chebu) k tomu občas Pendolíno, náklad... A k tomu výluky... Cesta tak hodinu a půl až dvě, nikdy nevíš co bude.
Autem:
Bez zdržovaček cesta 45 minut. Jenže, chystá se několikaletá rekonstrukce Barrandovskýho mostu, který je úzkým hrdlem už teď (běžné zdržení +15minut) a do toho teď rozkopali nájezdy na jižní spojku v okolí Skalky, takže se v sousedních Strašnicích dá prostát před křižovatkou taky hodina v koloně!!!

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: úte čer 22, 2021 15:56
od JmJ
Co se hraje v praze, je mi celkem u riti, ale ten novy "design" neni nicim zajimavy a vrcholem tedy je, ze neni ani puvodni. To tak nejak popira jeho smysl. Zvlast u PID, ktera sice z ceskeho pohledu muze byt lepsi, ale je jednou z nejlepsich na svete.

Co se tyce vseho toho stehovani, inu kdyz maji lidi dojem, ze pri bydleni na okraji velkeho mesta trhnou stesti, tak jim nezbyva nez hodne toho stesti poprat. Proc to delaji, nevim. Zrova nedavana doba ukazala, kolik prace se da delat na dalku a taky stale nemam ten pocit, ze treba odbornik z libovomneho oboru netouzi po nicem jinem, nez bydlet a oracovat ve velkomeste.