Stránka 119 z 124

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: sob pro 21, 2019 17:44
od Crocodile
Gratulace, občas sem piš zkušenosti z provozu. A co výkonově, motor při tom nájezdu zvládá rozjet bez problému třeba i do kopce?

My s Tommelem co jsme měli v autoškole 734 a 934, tak ten Renault motor v 934 byl oproti liazáckýmu hodně líný.

Řidičák C a D mám půl roku ale zatím jsem žádný další autobus neřídil, jen několik KAMAZů a Avie.
Pár foto strojů z autoškoly (v Brně)

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: sob pro 21, 2019 21:41
od Luky
Crocodile, Hele motor to do kopce dává jakš takš. Rozjezd dobrý, ale jen na první dva kvalty, na trojku už nic moc. Po rovině je to schopný rozhýbat se na 50 i plně našlapaný obdivuhodně rychle. Stejný kopce a při stejným "nákladu" jsem jel podobně "rychle" se SORkou, která měla 400 tis. km. Překvapilo mě, že Karosa plynuleji podřazovala.
700ková Karosa mě minula, už i v autoškole jsem měl řadu 900. Sice v manuálu pochopitelně, ale stejně.
Komplet celé ovládání mi přijde takové intuitivnější než u SORky ke které člověk potřebuje někoho erudovaného k vyškolení, tak do Karosy se člověk podívá a většinu nějak odtuší :D

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: sob pro 21, 2019 21:59
od Crocodile
My jezdili v autoškole jen s prázdnými, každopádně sedmistovka se rozjela v pohodě na dvojku a měla snahu zrychlovat, devítistovka jedině na jedničku a moc se jí zrychlovat nechtělo v porovnání s 734. Takže oba s Tommelem jsme se shodli, že sedmistovka byla prostě lepší.

Tady přidávám fotky KAMAZů co jsem v poslední době řídil, a taky firemní Avie co jsme koupili až u Č. Budějovic (bývalá z dopravního podniku ČB - ještě má starý nápis na dveřích)

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: sob pro 21, 2019 22:11
od Luky
Ty KAMAZy vypadaj suprově! Tichá závist :D .
Autoškolácká Karosa občas nechtěla za živýho boha řadit jedničku, na dvojku se to taky rozhýbalo, ale bylo cítit že se jí to moc nelíbí.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: sob pro 21, 2019 22:22
od radek mb
Když devítková řada, tak už Irisbus ( C 954 E). Třeba já mám na svojem něco přes milion a letí jak střela. Až ho budou za necelé dva roky rušit, tak budu plakat.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: sob pro 21, 2019 23:02
od Luky
Já přišel taky na zajímavý poznatek...když už nová, relativně nudná SORka, tak kloub...to je hned větší zábava :wink:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: ned pro 22, 2019 08:41
od uha2324
zeptam se jako amater, ty dnesni Kamazy maji motor na naftu nebo na benzin?

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: ned pro 22, 2019 09:42
od Tommel
Jak benzín tak nafta, pro EU nafta, motory Cummins

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: ned pro 22, 2019 17:04
od uha2324
aha. mne se v Rusku zdalo ze oni do tech Kamazu cpou jen benzin.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: ned pro 22, 2019 17:24
od Georgius
Nafta patří do tanků :!: ;-)

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: pon pro 23, 2019 12:06
od Crocodile
KAMAZ byl odjakživa čistě naftová automobilka, stejně jako MAZ nebo KrAZ.

URAL, GAZ a ZiL měli obě varianty paliva

Ale třeba u autobusů dříve byl vpodstatě jen benzín (PAZ, LAZ, LiAZ, KAvZ a další). Dnes už samozřejmě jen nafta (kromě některých variant PAZu).

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: sob pro 28, 2019 16:33
od Laďuša
Luky píše:Laďuša, Klíďo :wink: . Krátkých má naše garáž asi ještě 20, kloubu už snad jen 6, Ciťák žádný. Třeba včera jsme se míjeli jen 2 Karosy. Už jsem byl i 2 krát focen :lol:


Včera jsem tě hledal a nic :lol:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: ned pro 29, 2019 00:15
od Luky
:D to jsem měl volno. Sobota s vozem z opačného pólu parku, SORka registrovaná před 14-ti dny...oficiálne nejnovější auto, co jsem kdy řídil :lol: . Nerad to přiznávám, ale jsem o poznání méně zničený než po šichtě s Karosou. Halt vývoj je znát, naštěstí.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: stř led 08, 2020 21:53
od Luky
Další super šichta s prestižním vozem za mnou :D .
Jako klobouk dolů před konstruktéry ale i našimi servisáky z garáže. Má to namotané lehce přes 900 tis., motor krásně táhne, řízení plynulé a přesné, brzdy tak akorát ostré, řazení taky na pohodu. Naprosto objektivně a bez zaujetí musím konstatovat, že to opotřebením odpovídá tak 5 let staré SORce s nájezdem do 350 tis. Je vidět, že je o vůz staráno, nic není vysloveně dobité, jen prostě užívané a cestující nočními spoji se na tom taky dokáží podepsat. Kdyby si s tím někdo vyhrál a všechny věci, které o sebe na nerovnostech mlátí proložil nějakou pryží nebo já nevím čím, tak lajk nemá šanci poznat o jak starý vůz jde. Nebýt EU a eko-omezení a všelijakých směrnic, tak tyhle vozy můžou s klidem sloužit dalších minimálně 5 let. Už jsem s vedením probíral žádost o trvalé zařazení konkrétně na tento vůz, vypadá to nadějně 8) .
Ze dneška dvě fotky z obratiště Dolní Počernice.
Obrázek
Obrázek

Re: Autobusy a vše okolo - part two

PříspěvekNapsal: stř led 08, 2020 21:57
od Georgius
to nebudeš k vidění na Želvě ?