od Crocodile » pon led 01, 2018 11:03
Jo, je to tak, navíc někdy kolem roku 2001 se i zastupitelé města obrátili o pomoc na vládu, ale nikdo špatnou situaci neřešil, takže továrna nedostala podporu, i přesto že byla na pokraji bankrotu. Přitom zrovna tohle je typ továrny, kterou je dobrý udržet i za cenu nějakých státních příspěvků, protože jak to jednou skončí, už se nedá po rozkradení nikdy výroba obnovit. O práci přijde spousta lidí, což je zrovna na Ukrajině dost znát, fabrik tam není zrovna velký množství...Navíc fabrika nedostala od Lvova zaplaceno za část dodávky autobusů, což bylo taky pár stovek milionů, to ji kolem roku 2010-2012 taky zasadilo ránu. Pak teda ještě měla dodat autobusy na Euro-2012, měla na to 3 roky, což se ji podařilo jen z jedný třetiny, do Doněcku, Lvova a ještě někam...Takže situace dost složitá, nebylo na platy zaměstnanců, v roce 2009 byla na dva měsíce odstřižena od elektřiny celá fabrika, zrovna v lednu a únoru, za neplacení energií.
Každopádně je trochu zázrak (v porovnání s jinými, méně úspěšnými obdobnými podniky), že výroba se přes přestávky udržela až do roku 2014. Stačí se podívat jak dopadl LIAZ, jak vypadá fabrika Praga (ČKD) v Praze, jak dopadl ZiL a Moskvič, a spusta dalších. Teď ve Lvově, podle plakátů na budově u silnice, asi budou byty a kanceláře, až se vše zbourá. Prý je snad výroba autobusů převedena do Dněpropetrovska, kde právě byla jedna spolupracující továrna, ale moc informací o výrobě není, tak kdoví. LuAZ v Lucku taky nic nevyrábí už pár let, stejně tak ZAZ nebo Bogdan...v ZAZu snad po ukončení výroby aut ještě chvíli pokračovaly autobusy, ale asi ani to teď neběží. Tím pádem je Ukrajina bez vlastní výroby dopravních prostředků, nebo jen v malém množství...
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093Historie:
AvtoexportVozy:
Lada a UAZ