STK a příprava na ni v Praze

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Re: STK a příprava na ni v Praze

Příspěvekod mušketýr » pát dub 30, 2021 06:47

A to je ta česká předesranost. Ve světě si tankuje běžně LPG každý sám a svět se nehroutí a čerpačky nevybuchují. To samé je s životností nádrží LPG. V německu nikdo neřeší jak je nádrž stará, v čechách 10let. Jsme papežštější než papež. Todle nám nedělá unie, todle si děláme sami.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Re: STK a příprava na ni v Praze

Příspěvekod Liftback » pát dub 30, 2021 07:41

Ako aj u nás, ale pravdivé porekadlo znelo jasne! „Aktívňí blbec je horší jak trídňí neprítel!“ :lol:
To im zatiaľ STK na bicykle a mopedy - babety neprešla STK, ale skúšali a budú skúšať vyčúranci.. 8)
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Liftback
 
Příspěvky: 2311
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: STK a příprava na ni v Praze

Příspěvekod Mara » pát dub 30, 2021 09:57

To tankovani plynu.. Na 1 zelene cerpacce v NJ uz to na me bylo moc. Kdyz jsem si obcas cepnul sam, tak babka malem vyletela z kuze, na coz absolutne nemam naladu a kdyz cinknu, tak si musim pockat nez dopecou bagety, tovytiraji a asi hodinu pred zavirackou poschovavaji myti oken atd. Hodiny cesty pred sebou a resit tohle.. Vesmes jsem tam prestal jezdit.. To jen tak mimo tema. Plynovku taky ted musim menit po 10 letech.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1183
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: STK a příprava na ni v Praze

Příspěvekod mušketýr » pát dub 30, 2021 10:48

Mě onehdá někde zjebaly za to že si tankuju sám. Nedávno mě ve Strakonicích u Robin Oilu pro změnu zjebaly za to že si nenatankuju sám, že jim přišlo zboží...Asi tam přestanu jezdit, o 500m dál je další čerpačka a ta má jen plyn a na nikoho nemusim zvonit a čekat.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Re: STK a příprava na ni v Praze

Příspěvekod plavec » ned kvě 02, 2021 08:46

mušketýr píše:Mě onehdá někde zjebaly za to že si tankuju sám. Nedávno mě ve Strakonicích u Robin Oilu pro změnu zjebaly za to že si nenatankuju sám, že jim přišlo zboží...Asi tam přestanu jezdit, o 500m dál je další čerpačka a ta má jen plyn a na nikoho nemusim zvonit a čekat.
Jo Ty myslíš tu čerpačku jakoby "pod silnicí " ? Teď si nevzpomenu na název, ale je to ta známá firma co montuje lpg do aut. Tam jsem bral jednou a taky se mě to líbilo. Akorát že se nikdy netrefím do jejich otevírací doby :( Ale tenhle typ pump mi vyhovuje . Sice si tam nedám kafíčko v automatu, ale na to se dá zastavit kdekoliv jinde. Ten robin oil je takovej zvláštní - zvenku to vypadá hezky ale ta obsluha to kolikrát zazdí právě tím přístupem.

plavec píše:"Svět je jedna velká chyba. Kdyby všechno fungovalo, byli bychom v nebi "
Luděk Musil píše:To je pěkný :!: :D . L.
To bylo v nějakým praštěným pořadu v rádiu , ale tahle myšlenka mě zaujala natolik, že sem si jí musel ukrást.

Luděk Musil píše:Na některých čerpačkách mají alespoň cedulku: zařízení smí obsluhovat pouze proškolená osoba
Ano a na takové mě ojebali tím, že mi nasraná obsluha načepovala a prohodila, že teď sem školená osoba :lol: , ovšem to mi spadla čelist. Školení se většinou stvrzuje podpisem a osoba by měla mít certifikát aspoň.
O nefunkčních zvoncích u stojanu lpg ani nemluvím, to už je vysoký standart. Dnes i malý dítě ví, že ty bezdrátový zvonky sou problematický, každou chvíli to nejde , každou chvíli to chce vyměnit baterie a venku to v zimě trpí. Jakoby byl problém při montáži elektriky, přidat tam dvojlinku a dovnitř klasickej zvonek.
Ovšem v kategorii expert na tankování lpg u mě vyhrál borec od jedné nejmenované čerpačky , kterej se nemohl trefit při nasazování pistole až prohlásil, že to mám obráceně namontovaný, na můj dotaz, proč už 9 let s tím nikde jinde není problém a on je první , neznal odpověď...
Za nízkou cenu plynu se asi prostě platí zážitkama který člověk zažije u pump.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: STK a příprava na ni v Praze

Příspěvekod Saša » ned kvě 02, 2021 12:51

U pump kde vyžadují obsluhu pumpařem NETANKUJI ! Tankování LPG je bezpečnější než benzínu ! Zdržuje to nejen mne ale i obsluhu .
I když někdy bylo zábavné pokud na mne měli kecy že si chci natankovat sám nechat pak obsluhu hledat plnící otvor , nebo dívky které neměli sílu zacvaknout tankovací pistol .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: STK a příprava na ni v Praze

Příspěvekod plavec » ned kvě 02, 2021 20:38

Saša píše:U pump kde vyžadují obsluhu pumpařem NETANKUJI ! Tankování LPG je bezpečnější než benzínu ! Zdržuje to nejen mne ale i obsluhu .
I když někdy bylo zábavné pokud na mne měli kecy že si chci natankovat sám nechat pak obsluhu hledat plnící otvor , nebo dívky které neměli sílu zacvaknout tankovací pistol .

O to by ani tak nešlo , jde spíš o to, že jde o vyhrazený zařízení, který může obsluhovat jen osoba způsobilá (a proškolená). U neznámých pump raději volám obsluhu , hlavně po zkušenosti, kdy jim netěsnila přípojka a pak to utíkalo okolo a zamrzlo. Na tej konkrétní pumpě to neumí ani ta obsluha. :rolleyes: Tam nevím jestli nejezdí občas hasiči :lol: Místní tam netankují (protože je to drahý) a cizí si tam asi užijí svoje. To těsnění nevyměnili několik let, ikdyž je na to upozorňovalo víc lidí. Asi slušnej revizní technik , nebo majitel škudlí každou korunu.
U těch známých, kde mi bylo řečeno abych si bral sám a znám místní poměry, beru sám , ale s vědomím, že by se správně nemělo.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: STK a příprava na ni v Praze

Příspěvekod Mara » pon kvě 03, 2021 16:16

"Dnes i
malý dítě ví, že ty bezdrátový
zvonky sou problematický" :D

Tak v cerpackach mame jasno. Jen jsem jeste vzpomnel k one pumpe, ze jedna smena byla rada a skoro az podekovala, ze jsem cepnul sam a jina jak psano vyse. Takze je to dost o lidech. Nekdo to bere normalne a jiny pod tihou predpisu a narizeni se drzi povinnosti. Otazka je, co je lepsi. Nakonec ta nevrla obsluha, drzici se predpisu na tom mozna bude o neco lepe, bude-li ale mit vubec komu tankovat :)
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1183
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: STK a příprava na ni v Praze

Příspěvekod Henry » čtv kvě 06, 2021 11:52

Sid píše:Netreba ešte pozabudnúť na fakt, že v prípade nespôsobilosti/ dočasnej spôsobilosti je lehota na odstránenie chýb a vykonanie opakovanej kontroly 60 kalendárnych dní. Po uplynutí týchto 60 kalendárnych dní bez toho, aby bolo podrobené opakovanej kontrole, alebo odhlásené, či už dočasne/ natrvalo, je už možné na 61. deň dostať pokutu za neplatnú kontrolu a to za každú zvlášť. Po uplynutí 6 mesiacov od uplynutia platnosti TK/EK, alebo ak je vozidlo po dobu 6 mesiacov nesposobile’ a majiteľ ho neodhlási dočasne, vyradia ho automaticky z evidencie natrvalo.


Ja to chapem tak, ze vozidlo musis podrobit TK/EK pravidelnej v lehote dokedy mas platnost tej predchadzajucej a ak sa hoci o den omeskas, mozu ta byrokrati pokutovat. Ak vsak vozidlo v danej lehote TK/EK podrobis s vysledkom "nesposobile" a nasledne vyuzijes spominany institut "pozastavenia prevadzky vozidla" (§ 47 zakona 106/2018), do pol roka ta pokutovat nemozu, resp. mozu, ale v spravnom konani, pripadne na sude by si si to mal vediet obhajit.

Cory, to co si uviedol, je problem vtedy, ak sa roky s autom chodilo na STK nazvime to "pochybnym" sposobom a zrazu odkedy zaviedli kamery sa to uz "neda". Komponenty LPG systemu urcite nikto za 2 roky nemenil a "zrazu" nie su zhodne. Vacsina ostatnych spominanych veci su spotrebny material. Ovalitu brzd na Nive nemaju ako zistit, kedze (ako som tu uz pisal) Niva ako vozidlo s permanentnym pohonom 4x4 nema co byt skusane na valcovej skusobni brzd, iba jazdnou skuskou! Za toto sa treba hadat s technikmi, ktori nepoznaju metodicke pokyny pre vykon TK, pripadne si predvolat veduceho STK a ked s tym maju nadalej problem, ist inde, kde nie su neprofesionalni hlupaci a na danu STK podat staznost. Co sa tyka nastavenia svetiel, ak je technik normalny, mal by ti umoznit sklon svetiel nastavit, ak to vies urobit na mieste. Rovnako pocas EK mozes doladit napr. bohatost zmesi alebo volnobezne otacky. Ustanovenie v zakone 106/2018, ktore zakazovalo drobne opravy (napr. vymena ziarovky a ostatne spomenute zalezitosti) a nastavenia pocas TK/EK, z neho bolo odstranene.
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: STK a příprava na ni v Praze

Příspěvekod Cory » čtv kvě 06, 2021 19:06

Henry píše:
Cory, to co si uviedol, je problem vtedy, ak sa roky s autom chodilo na STK nazvime to "pochybnym" sposobom a zrazu odkedy zaviedli kamery sa to uz "neda".


Netusim, ako chodilo auto na STK predtym, poznam ho cca 1,5 roku.

Henry píše: Komponenty LPG systemu urcite nikto za 2 roky nemenil a "zrazu" nie su zhodne.


Komponenty LPG boli menene pred 15-timi mesiacmi, ked som daval doporiadku motor. Majitel si to vybavoval sam.

Henry píše:Vacsina ostatnych spominanych veci su spotrebny material. Ovalitu brzd na Nive nemaju ako zistit, kedze (ako som tu uz pisal) Niva ako vozidlo s permanentnym pohonom 4x4 nema co byt skusane na valcovej skusobni brzd, iba jazdnou skuskou! Za toto sa treba hadat s technikmi, ktori nepoznaju metodicke pokyny pre vykon TK, pripadne si predvolat veduceho STK a ked s tym maju nadalej problem, ist inde, kde nie su neprofesionalni hlupaci a na danu STK podat staznost.


O tom by sa mohol vyjadrit Sid, kedze ak sa nemylim, zivi sa tym

Henry píše:Co sa tyka nastavenia svetiel, ak je technik normalny, mal by ti umoznit sklon svetiel nastavit, ak to vies urobit na mieste.


No to ano, ale pokial jedno svetlo svieti do Pozdišoviec a druhe do Stakčína, a k tomu nefunguje hydrokorektor, tak to je pruser.

Hlavne si myslim, ze ked mal niekto odvahu tam prist s autom, ktore ma nadrz po zivotnosti, tak tam technik narubal vsetko, co videl. Len som chcel podotknut, ako majitel vnima svoje auto bez chyby schopne prejst TK a EK a pritom je to pološrot /no mozno skor šrot/, a ako si dal auto pripravit a vykonat TK a EK niekym, kto sa na to auto vobec nepozrel...a nakoniec ho posunul na opravu dalsej osobe :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: STK a příprava na ni v Praze

Příspěvekod Henry » čtv kvě 06, 2021 21:34

A preco niekto vymenil komponenty za take, ktore nie su zhodne s protokolom? To je priam sabotaz.

V dnesnej dobe su nastastie vsetky tieto informacie verejne dostupne, takze ak ta to zaujima, pozri si clanok 3, odsek 3 metodickeho pokynu 72/2018:
http://www.testek.sk/files/meto/MP_72_2018.pdf

Samotny postup realizacie jazdnej skusky vid MP 25/2020:
https://www.testek.sk/files/MP_25_2020.pdf

Na druhej strane, vsetky tie vymenovane chyby su len drobnosti, nic z toho skutocne neohrozuje bezpecnost premavky. Hluposti ako "vyblednuta smerovka", LPG nalepka a brzdove svetlo pod foliou a fakt, ze technik s tym isiel na brzdove valce namiesto jazdnej skusky v rozpore s platnymi metodickymi pokynmi davaju tusit, ze chlapik natrafil na technika, ktory mal snahu ho za kazdu cenu vyhodit, aby STK zarobila aj na opakovanej TK alebo sa urazil, ze nedostal "vsimne". Ze mu to ten Nivar ulahcil lahodkami ako LPG nadrz po zivotnosti, to uz je ina vec.
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: STK a příprava na ni v Praze

Příspěvekod Cory » čtv kvě 06, 2021 21:50

"Vozidlá vybavené uzávierkou diferenciálu alebo pohonom všetkých náprav musia mať uzávierku diferenciálu alebo pohon nápravy, ktorá nie je vo valcoch VSB, vypnutý."

Napriklad tato veta sa v pripade Nivy da vysvetlit dvojako. Niva je vybavena uzavierkou /medzinapravoveho diffu/ a teda na VSB musi byt uzavierka vypnuta - cize v tomto pripade Niva moze ist na VSB. Niva vsak ma aj pohon vsetkych naprav, ale zaroven nema vypinatelnu napravu, ktora nie je prave vo valcoch VSB. Takze preto by som rad pocul vyjadrenie, ako je to prednasane technikom na skoleni.

"Ak vozidlo nemá vypínateľný pohon druhej nápravy a nie je známy osobitný postup na kontrolu bŕzd takéhoto vozidla na VSB stanovený výrobcom vozidla alebo výrobcom VSB, meranie na VSB nie je možné vykonať a účinok bŕzd sa overí jazdnou skúškou podľa osobitného metodického pokynu."

Vieme my, ci vyrobca vozidla Lada Niva alebo vyrobca VSB nema osobitny postup na kontrolu brzd v pripade Nivy? Ja osobne to neviem, ale napriklad taky technik mozno o niecom takom vie. Skusim sa spytat znameho.

Inak, toto som z toho auta zdemontoval. Na toto netreba ani valce ani jazdnu skusku, za toto by som vyhodil od pohladu :D
Přílohy
bubon2.jpg
bubon1.jpg
kotuc1.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: STK a příprava na ni v Praze

Příspěvekod Sid » úte čer 29, 2021 21:36

Henry píše:A preco niekto vymenil komponenty za take, ktore nie su zhodne s protokolom? To je priam sabotaz.

V dnesnej dobe su nastastie vsetky tieto informacie verejne dostupne, takze ak ta to zaujima, pozri si clanok 3, odsek 3 metodickeho pokynu 72/2018:
http://www.testek.sk/files/meto/MP_72_2018.pdf

Samotny postup realizacie jazdnej skusky vid MP 25/2020:
https://www.testek.sk/files/MP_25_2020.pdf

Na druhej strane, vsetky tie vymenovane chyby su len drobnosti, nic z toho skutocne neohrozuje bezpecnost premavky. Hluposti ako "vyblednuta smerovka", LPG nalepka a brzdove svetlo pod foliou a fakt, ze technik s tym isiel na brzdove valce namiesto jazdnej skusky v rozpore s platnymi metodickymi pokynmi davaju tusit, ze chlapik natrafil na technika, ktory mal snahu ho za kazdu cenu vyhodit, aby STK zarobila aj na opakovanej TK alebo sa urazil, ze nedostal "vsimne". Ze mu to ten Nivar ulahcil lahodkami ako LPG nadrz po zivotnosti, to uz je ina vec.


Spýtam sa takto: Robíš technika na STK? Poď si to naživo skúsiť. Školenie, skúšky a poď ho pod kamery. Každé auto, čo spravíš jak emisnú, tak technickú sa od začiatku po koniec nahráva na videozáznam, ktorý sa archivuje 5 rokov. Počas tejto doby je možné zo strany odborného dozoru kedykoľkek nahliadnuť do tohto záznamu a uložiť pokutu za nedodržanie metodického pokynu. Napríklad také tretie brzdové svetlo pod fóliou ti uvidia hneď, lebo zatiaľ prvé, po čom idú sú brzdy. On keď si to otvorí, vidí ti na monitor VSB, vidí ktorú nápravu máš vo valci a vidí, či a ako ti svietia brzdové svetlá. Nálepka podobne A keďže ako technik by si túto chybu nevyznačil, hneď máš 200 euro plus manipulačný poplatok k tomu pokuty na krku. Vyblednutá smerovka je obdobná závada. Ale toto sú veci, ktoré keď príde normálny človek, tak bežne počas kontroly vie odstrániť. Skočia sa do príjmu kúpiť oranžové žiarovky, ak nemá, na tú fóliu máme takú škrabku a ak sám nevie, tak som bežne s tým pomohol a na konci, keď bolo jasné, že nemá iné závady a bolo možné sa ku tomu dostať a spraviť to, sme podobné banality mali za 5 minút hotové. Ak boli iné chyby, vysvetlil som a napísal všetko a odstránili to už potom tam, kde sa opravoval aj zvyšok. Lenže netreba viniť STK. V prvom rade by to mali robiť poriadne tí darebáci, ktorí tie fólie lepia a vyrezať to pri naliepaní. Čo sú také slušnejšie firmy, tak to tak robia, lenže keď niekto chce šanovať za každú cenu a dá to robiť nieakým šuplikantom kdesi do garáže, tak to aj tak vyzerá....
Ďalšia vec: VSB vs meranie vozidiel s pohonom obidvoch náprav:
Ono je to tak, že jednak máš metodický pokyn, avšak keby si absolvoval celé to dvojtýždenné školenie na TK tam by ti to vysvetlili podrobne a je čiastočne AJ na posúdení technika, či dané vozidlo je možné merať vo VSB. Čo Nivu nieje problém.
A ku tomu LPG. Ako je to možné? Jednoducho. Keď si niekto namontuje LPG, tak je to o čom? Že chce šanovať. Väčšina ľudí, ktorí prídu s plynovými autami sú takí, že by si nechali za korunu navŕtať koleno a majú to všetko v katastrofálnom stave. Nielen to LPG. Bežne, keď mu tam niečo kľakne, tak nejde ku plynárom dať si to porobiť na poriadok, ale pokúpia kadejaký šrot po bazoši a doma prehodia. Potom to nepasuje. Podaktorí sú tak lakomí, že ani popraskané prívodné hadice na LPG si nevymenia a budú sa vadiť do krvi, aké to je dobré. Nehovoriac, že u nás bol jeden taký montážnik LPG, istý pán Gondko, ktorému už IGAS zrušil licenciu a od neho tie plyny bolkatastrofa. Ten tam tiež namontoval všeliaké vyradené komponenty, vystavil protokol na nové, čísla nesedeli a potom zákazníci lamentovali a nestačili sa diviť, chceli sa súdiť ako ich odrbal...
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: STK a příprava na ni v Praze

Příspěvekod Henry » stř čer 30, 2021 10:55

Ja nepotrebujem ist skusat robit technika, do problematiky vidim viac ako dostatocne alebo si myslis, ze bezny priemerny motorista by ti tu citoval konkretne ustanovenia metodiky? :D

A to je prave problem: technik, ktory ta chce sabotovat a skasnut na opakovanej TK alebo uplatku, ta vyhodi s takymito drobnostami bez dalsej diskusie/vysvetlenia a moznosti napravy. Technik, ktoremu zalezi na prozakaznickom a ferovom pristupe, si to auto pozrie este pred zaciatkom samotnej TK na parkovisku za 2 minuty (hoci to vobec nie je jeho povinnost) a povie, ci ma zmysel kontrolu vobec robit a pripadne co vsetko treba zmenit, aby to aj pred kamerami obstalo. Do takej STK a k takemu technikovi sa ludia vzdy radi vratia. Nikto od nikoho nechce a neocakava, aby technik zatvaral oci pred zjavnymi a zavaznymi zavadami alebo porusoval metodiku a vystavoval sa tym moznosti sankcionovania. Mnohe veci sa daju spravit na pockanie, mnoho inych su zase polozky za par €, ktore nestoja za poplatok opakovanej TK a hlavne ten strateny cas (niektori ludia si musia brat trebars dovolenky kvoli TK). Z nasrateho cloveka, ktory sa uz nevrati ani na tu opakovanu TK a naopak bude sirit "dobru povest" STK ci konkretneho technika dalej, nebude mat v buducnosti nic ani STK ani technik. Dokonaly lose-lose scenar.

LPG komponenty ak nesedia, tiez sa to da odhalit okamzite a povedat majitelovi, ze to ani nema zmysel "skusat". Povies mu co a ako a on si musi zosuladit homologacne cisla komponentov s protokolom o montazi. Ako to spravi, to uz je jeho vec. Ak ma "suplikant v garazi" peciatku montazneho pracoviska LPG systemov, neviem co viac chces. Ak si stat, resp. sukromna firma (!), ktorej stat delegoval dozor (!) nad montaznymi pracoviskami (IGAS) nevie spravit poriadok, nie je to chyba koncoveho zakaznika, ale prave tej masinerie.

Nic v zlom, ale metodicke pokyny su tu na to, aby sa minimalizovala svojvola technikov a zvysila transparentnost a predvidatelnost celeho procesu kontrol. Raz ked tam je nieco napisane, tak to musi platit. Existuje od vyrobcu vozidla alebo VSB stanoveny postup pre meranie Nivy na VSB? Je znamy osobitny postup merania brzd Nivy na VSB? Ja o nicom takom neviem, ale tiez nemozem byt vseveduci a rad sa necham poucit. No skusenosti su skor take, ze si technici velmi casto robia co chcu a spoliehaju sa na neznalost laickej verejnosti. Zazil som aj pripad, ze bola zjavna administrativna chyba v OEV v datume prvej evidencie vozidla a technik to vyhodnotil ako nesposobile, pricom podla platnej metodiky sa to ma iba uviest do poznamky protokolu a nie je to dovod pre nesposobilost. Cest vynimkam technikov, ktori tie znalosti maju a postupuju podla metodik (mozno k nim patris aj ty).
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: STK a příprava na ni v Praze

Příspěvekod Sid » stř čer 30, 2021 20:05

Nooo ono z časti máš pravdu a z časti nie. Vidno, že máš možno nieaké znalosti teoretické, no v praxi si si to nikdy nevyskúšal, čo tá práca obnáša. Keby si vedel, vieš aj, že technik nemá časový priestor na to, aby každé auto najprv skontroloval osobitne vonku a potom druhýkrát vnútri. A nehovoriac o tom, že častokrát potrebuješ buď zdkadielko, ktoré vonku nemáš, alebo potom až na zdviháku/jame sa dostaneš k nádrži, alebo splyňovaču a zistíš,že to nesedí Tak to nefunguje a ani ti to vedúci/majiteľ nebude tolerovať. Tam to vpredu ženy napríjmujú, dostaneš doklady, zavoláš ho na linku, odfotíš a ideš. A už potom mu čo s tým spravíš, keď je to zlé? Buď si to spraví na linke, alebo príde druhý raz. A vieš koľkí aj na tú opakovanú prídu s neopravenými chybami a skúšajú, či náhodou to nedostanú?
Ako píšeš aj o tých metodikách aj rôzne iné stránky sú, informácií je plný internet. Dnes už s prepáčením každý debil, ktorý má do riti dieru má inteligentný telefón s internetom. Lenže mnohí ľudia sú sprostí a nieže by si naštudovali a pripravili auto, ako treba. Ale prídu s rozhasenou haraburdou, neprejdú a potom študujú a hľadajú, ako technik je zlý a ich buzeruje a niečo si na nich vymýšľa. Viď prípad tejto Nivy, čo písal Cory. Nebrzdilo, prepadnutá nádrž, zatienené brzdové svetlo, vyblednuté žiarovky v smerovkách. To nieže technik bol zlý. To je len obraz darebáckosti majiteľa, ktorý si drží vozidlo v zlom stave a ako mal, tak aj dopadol. Niako mu ukrivdené nebolo.
Čo sa merania Nivy vo valcoch týka, tak Nivy bežne idú merať a aj sa meriavajú. Keď zavoláš aj na Hotline do Testeku a spýtaš sa ich na to, povedia ti, že má vypínateľný pohon prednej nápravy, že výrobca ku nej nevydal žiadne usmernenie ani špeciálny návod a ju máš štandardne odmerať vo VSB. Za celé svoje pôsobenie som robil ale iba dve. A na tretej administratívnu. Nechodí to a tu v okrese ich je ako Šafránu. Takisto aj napr. Suzuki sa dá prepnúť na pohon jednej nápravy a aj niektoré jeepy. Problematické sú iba permanentné štvorkolky, kde sa nedá vypnúť stály pohon oboch náprav a tie by sa mali robiť jazdnou skúškou. Ono však aj s týmito štvorkolkami si to niektoré prevádzky, často zrejme aj kvôli tomu, že práve tou jazdnou skúškou sa dali donedávna zatajiť všetky chyby bŕzd. sústavy robili tak nieako po svojom a niekde všetko dávali na jazdné skúšky, čo zrejme bude tiež do budúcnosti vecou, ktorou sa budú kompetentní a aj dozor zaoberať....
Ako píšeš, zas tieto administratívne preklepy by sa mali, až na niektoré výnimky uvádzať do ľahkej chyby, je to konkrétne 0.2.c - zjavne nesprávny zápis, ktorý nevznikol prestavbou vozidla, tak nieako to znie ten názov chyby + vysvetľujúci zápis do ďaľších záznamov. Aj s týmto rokom som sa už stretol, bolo to problémom pri emisnej, lebo podľa dokladu do už mal byť emisný systém Rkat OBD, no podľa skutočného roku výroby to bol ešte Rkat. A bolo to schodné, už na pohľad to nesedelo, pomohol mi vtedy kolega, lebo som len začínal a podľa kódu na oknách sme rozkódovali modelový rok, uviedol som do ďaľších záznamov, urobil fotku kódu na okne do protokolov, prerobil údaje v programe na správne a šlo to. Tu už za toto vyhadzovať by som nepokladal za správne.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

PředchozíDalší

Zpět na Poklábosme

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků