Stránka 34 z 38

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

PříspěvekNapsal: ned zář 05, 2021 22:54
od tajga
S inženýrem spalovacích motorů o Tesle | bezpečnost a opravitelnost po nehodě :

https://www.youtube.com/watch?v=S_OYwfC3JfQ

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

PříspěvekNapsal: pon zář 06, 2021 07:37
od Georgius
ještě jsem to neviděl celý, ale neměl by někdo konstruktérovi spalovacích motorů a velkému odborníkovi říct, že se emise měří kromě volnoběhu i za zvýšených otáček :?: Případně že existuje WLTP EU cyklus ? Trochu ten úvod zavání elektropropagandou ...

Jinak co jsme nedávno probírali e-Nivu, je to na hraně OT, ale kolik může stát ta baterka a jak moc velký problém by byl mít dvě ? Protože i UAZ má tradičně dvě nádrže (a nikomu to nepřijde divný) a jakmile by Niva měla dvě baterky (ideálně druhou vyndavací) tak dojezd je 200-300 km což bych řekl, že na Nivu stačí :mrgreen:, co vy na to ? Navíc druhou/třetí by uživatel mohl solárem/větrníkem pomalinku nabíjet někde v seníku v lese a pak "pomocné baterky" vyměňovat, to bych bral jako značku ideál ...

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

PříspěvekNapsal: pon zář 06, 2021 08:16
od Luděk Musil
Před chvílí jsem přečetl na autoforu:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/si ... d=13312008
Stručně: i v Norsku, kde má elektromobil téměř 3/4 zastoupení (vozidlo se spalovacím motorem je jedno ze čtyř :shock: ) tak spotřeba nafty neklesá, tedy z dlouhodobého hlediska zůstává stálá.
L.

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

PříspěvekNapsal: pon zář 06, 2021 11:05
od tajga
Luděk Musil píše:Před chvílí jsem přečetl na autoforu:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/si ... d=13312008
Stručně: i v Norsku, kde má elektromobil téměř 3/4 zastoupení (vozidlo se spalovacím motorem je jedno ze čtyř :shock: ) tak spotřeba nafty neklesá, tedy z dlouhodobého hlediska zůstává stálá.
L.


v Norsku jako taziacej krajine by sa dalo predpokladat ze kuria z naftou a v naftovych agregatoch tajne generuju elektriku preto im to neklesa. Nafty maju plno aj penazi tu krajinu len niekto vyuzil na propagaciu elektro. Ked boli prve dotacie z EU na zelenu energiu tak napr. v Spanielsku nastartovali naftove generatory a s sodikovymi lampami svietili na panely aj v noci.

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

PříspěvekNapsal: pon zář 06, 2021 11:10
od tajga
Georgius píše:ještě jsem to neviděl celý, ale neměl by někdo konstruktérovi spalovacích motorů a velkému odborníkovi říct, že se emise měří kromě volnoběhu i za zvýšených otáček :?: Případně že existuje WLTP EU cyklus ? Trochu ten úvod zavání elektropropagandou ...

Jinak co jsme nedávno probírali e-Nivu, je to na hraně OT, ale kolik může stát ta baterka a jak moc velký problém by byl mít dvě ? Protože i UAZ má tradičně dvě nádrže (a nikomu to nepřijde divný) a jakmile by Niva měla dvě baterky (ideálně druhou vyndavací) tak dojezd je 200-300 km což bych řekl, že na Nivu stačí :mrgreen:, co vy na to ? Navíc druhou/třetí by uživatel mohl solárem/větrníkem pomalinku nabíjet někde v seníku v lese a pak "pomocné baterky" vyměňovat, to bych bral jako značku ideál ...


ked prestavba stoji 3.000E tak robota moze stat 1000E material 2000E, bez elektromotora nejak 1200-1500E. Bolo by sa treba dopatrat ku komponentom tej prestavby a z toho by sa to dalo presne vypocitat. Cely problem ale vidim v tom ze bateria bude napevno niekde zabudovana a nebude sa dat len tak vyberat a vymienat.

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

PříspěvekNapsal: pon zář 06, 2021 12:43
od Georgius
tajga píše:material 2000E, bez elektromotora nejak 1200-1500E. Bolo by sa treba dopatrat ku komponentom tej prestavby a z toho by sa to dalo presne vypocitat. Cely problem ale vidim v tom ze bateria bude napevno niekde zabudovana a nebude sa dat len tak vyberat a vymienat.

Tak na Alíku mají 30 kWh baterku (na první dobrou, žádná velká rešerše) téměř za 6000 € (link :shock:) i když s balancerem a veškerou bižuterií. Ale někde jsem zaregistroval, že ty baterky v Reichu nejsou úplný funglovky, čímž srazí cenu dolů. Hlavní baterka je místo nádrže, druhou bych hodil do kufru (do kterého se stejně skoro nic nevejde :-P) a bylo by po ptákách ;-)

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

PříspěvekNapsal: pon zář 06, 2021 13:42
od tajga
mozna ze by najlacnejsie vyslo im doplatit za bateriu vyssej kapacity pokial by mal potrebu niekto jazdit viac ako 100-300km. Druha bateria by mala vyhodu pre tych co jazdia hlavne cez den a mohli by ju mat doma na nabijacke solarnej. Otazka je ako vyriesit jej pripajanie uz na existujucu bateriu, ci to vobec ide nejak lahko poriesit. Pokial by auto stalo doma cez den tak sa moze nabijat a pridavna bateria by mala vyznam len ako zalohova ze zvysit dojazd alebo umoznit jazdit pokial by bola hlavna bateria vybita., henta cena baterky na aliexprese je ustrelena, 1kW/h je pod 100USD uz davno

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

PříspěvekNapsal: pon zář 06, 2021 15:26
od Georgius
No já jsem si představil přepojení nějakým deonem, prostě natvrdo jednu odpojit a druhou připojit (stejně jako toje u palivové nádrže), klidně někde v kufru - nádrže taky asi nikdo nepřepíná za jízdy.
"Přídavná" baterka by měla elegantní výhodu, že by se netahala zbytečná zátěž, pokud by někdo jel za barák do lesa.

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

PříspěvekNapsal: pon zář 06, 2021 17:43
od JmJ
Luděk Musil píše:Před chvílí jsem přečetl na autoforu:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/si ... d=13312008
Stručně: i v Norsku, kde má elektromobil téměř 3/4 zastoupení (vozidlo se spalovacím motorem je jedno ze čtyř :shock: ) tak spotřeba nafty neklesá, tedy z dlouhodobého hlediska zůstává stálá.
L.

Ctes dobre? Nebo ja blbe? Tam podle me psali, ze 3 ze 4 PRODANYCH NOVYCH aut jsou elektro.

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

PříspěvekNapsal: úte zář 07, 2021 05:59
od Luděk Musil
JmJ píše:... 3 ze 4 PRODANYCH NOVYCH aut jsou elektro.
Ano, to je pravda :oops: .
Taky tam píšou:
Autoforum píše:I když Norové tlačí na elektromobilitu už 10 let a jsou na zastoupení přes 70 % mezi novými vozy, pouze desetina celého vozového parku je tam elektrická.
10% by se ve statistice už mělo projevit :idea: :?: . Křivka na grafu, resp. statistika podílu elektrických vozů v zemi bude stoupat, V této závislosti by měla klesat spotřeba ropy. A zatím nic :cry: . A zdá se, že ještě dlouho nic.
Teorie o tom, že zvýšením podílu elektromobilů se sníží emise, začne nabývat reálnou podobu až výroba elektřiny nebude dominantní v tepelných elektrárnách.
Statistika zdrojů výroby u nás: uhlí 48,81 %, jádro 38,83 %, zemní plyn 7,83 %, OZE 4,26 %, druhotné zdroje 0,11 %, ostatní zdroje 0,16 %. Zdroj - Pražská energetika. Hm - to je divný ... kde je voda? Hledal jsem na MPO, ČSU a nic :?: :shock: . Petře/Tee-Pee - koukni se mi na to, dík.
A to momentálně pomíjím návazný problém v přenosové soustavě.
L.

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

PříspěvekNapsal: úte zář 07, 2021 08:08
od Georgius
Hele, zatímco VAZ s Nivou přešlapuje a zkouší vyměnit 1.7 za 1.8, konkurence nespí:

https://www.drive2.ru/b/597962802769957 ... m_term=URL

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

PříspěvekNapsal: úte zář 07, 2021 20:51
od Liftback
Niva je dokonalá, tam niet čo meniť :rolleyes:
Konkurencia doteraz tápa a vymýšľa koleso. :mrgreen:

PS: Všetko tu už bolo, keď rachne niečo na Slnku a papá čipové somariny v autách..čo myslíte, čo naštaruje a pôjde.. prvé vozidlo uvidíte na ceste starú NIVU

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

PříspěvekNapsal: sob zář 11, 2021 08:36
od tajga
https://www.hlavnespravy.sk/vysledkom-b ... eu/2672478

Podľa názoru europoslanca je prechod na elektromobilitu pre väčšinu ľudí „príliš rýchli útek“ s tým, aké ciele nastavila Európska únia. „Je to úplný nezmysel, pretože aj keby sme si ten elektromobil zaobstarali, tak bude mať výfuk rovnako v Prunéřově. Čiže, ani životnému prostrediu to nepomôže,“ uviedol.

Alexandr Vondra spomenul, že na snahy o čo najrýchlejšie zavedenie elektromobility doplatí hlavne stredná trieda, lebo pokiaľ budú nastavené dotácie pre obstaranie týchto vozidiel, tak peniaze na dotácie budú rovnako vzaté z daní odvádzaných pracujúcimi.

„Európska únia si koleduje o prú*er, ktorý sa obráti proti nej ako takej. Ja si myslím, že je potreba to viac rozložiť v čase, a nie to zbytočne urýchľovať. Výsledkom budú akurát sociálne nepokoje,“ myslí si europoslanec.

Moderátor sa europoslanca pýtal, prečo Európska únia tak tlačí na čo najrýchlejšiu možnú realizáciu elektromobility.

„Po prvé sa trochu zbláznili. Tí politici tomu nerozumejú. Oni konajú len podľa povrchných signálov. Po druhé, vezmite si ten Green Deal, nemá len dekarbonizáciu,“ povedal politik.

Druhou časťou, ako povedal, je lepšie nakladanie s pôdou a vodohospodárstvom. „Tam sa ale politici boja rýchlejšie konať,“ uviedol, ako príčinu načrtol, že by európski sedliaci prišli s traktormi pred parlament.

Vondra tiež poukázal na skutočnosť, že konkurencieschopnosť Európy tkvie hlavne v oblasti spaľovacích motorov. V oblasti elektromobility sú napríklad Číňania „ďaleko pred nami“.


Zdraženie benzínu v Nemecku

Nemecké noviny Haldesblatt priniesli správy o tom, že nemecká vláda údajne diskutuje o zvýšení ceny na benzín o 70 centov za liter v reakcii na to, že sa spolkovým vládcom nedarí napĺňať klimatické ciele, ku ktorým sa zaviazali. Toto zvýšenie ceny za benzín by znamenalo zvýšenie nákladov pre rodinu na prevádzku dvoch vozidiel o 1 800 eur ročne. V prípade rodiny s jedným vozidlom žijúcej v meste, píše Handelsblatt, by išlo o nárast nákladov o 700 euro ročne.

Dôvodom pre to je skutočnosť, že v roku 2021 Nemecko nenaplní svoje klimatické ciele, pretože vyprodukuje o 7 miliónov ton CO2 viac, než sa zaviazalo produkovať. V roku 2022 to potom má byť o 20 miliónov ton viac, lebo sa počíta s nárastom mobility ľudí po ústupe koronavírusu.

Nemecký magazín Focus v tejto súvislosti poukázal na aprílové „spektakulárne“ rozhodnutie súdu k zákonu o ochrane klímy: „Kto teraz urobí príliš málo, bude musieť v budúcnosti ešte radikálnejšie obmedzovať slobodu. To je ten princíp. “

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

PříspěvekNapsal: sob zář 11, 2021 11:43
od valda1971
..........uviedol, že Európska únia „sa trochu zbláznila“
Kdyby jen trochu :twisted:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

PříspěvekNapsal: sob zář 11, 2021 12:50
od tajga
valda1971 píše:..........uviedol, že Európska únia „sa trochu zbláznila“
Kdyby jen trochu :twisted:


vsak to je cista debilita. nakoniec to bude tak ze nejaky stat ktory nevyrobi ani sparadlo, staci ze preda emisne kvoty a z toho bude fungovat. Usa najprv vyvola celosvetovu emisnu dohodu a ked bude hotova tak z nej tyzden pred zacatim platnosti odstupi, aby sa ich to netykalo a cely svet to bude musiet dodrzovat :mrgreen: A ked v nejakom state nahodou vybuchne sopka tak vypocitaju emisie a ten stat bude zadlzeny na 200 rokov dopredu :mrgreen:
Potom to politik jak Jan Slota predal emisie cez garazovu firmu v USA japoncom zhrabol za to na sukromny ucet 2 miliardy korun a nepodelil sa s Ficom a preto sa politici pohadali :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=lRhXwcSVnxc

toto je pravy dovod, na toto sluzia emisne kvoty :mrgreen: