Laďuša píše:Zdroj elektriky je mi úplně jedno, ale elektrickej pohon je prostě o hodně dál, než spalovací.
S druhou částí věty naprosto souhlasím. Elektromotor, coby zdroj energie, je mnohem dokonalejší a účinnější než běžný (BA či NM) spalovací motor. O pohonech turbínou, vodíkem či atomovým reaktorem mluvit nebudu, o těch, víceméně, nic nevím.
Bohužel však s Tebou, Láďo, nemohu souhlasit v první části věty. Zdroj elektřiny je velmi důležitou součástí automobilu. A tam nám to zatím kulhá na obě nohy. Kapacita akumulátorů je nízká, doba nabíjení dlouhá. Cesta k tomu, aby se tyto dvě hodnoty změnily, první nahoru a druhá dolů, je ještě dlouhá, ale pracuje se na tom.
Já obecně proti elektromobilu nic nemám. Teda kromě těch blbejch keců vokolo, kdy mnozí (zcela nesprávně) tvrdí jak to auto má úplně, ale úplně na 133%, nulový emise. Když to potom, někdo znalý v oboru výroby el. energie, spočítá, tak zjistí, že elektromobil má reálně zcela srovnatelné emise se spalovacím motorem, mnohdy i hůře.
V dnešní době, lépe řečeno momentálně, tady máme 3 druhy elektro.
Plně elektrický pohon. Pro několikakilometrový couračky po městě možná dobrý, jinak na nic.
Auto do zásuvky + spalovací motor. Jako to už je lepší, bohužel, v obzvláště firemních automobilních flotilách, o ničem, protože většina se nezdržuje dobíjením a jezdí na benzín s vybitými bateriemi.
Zatím se mi jeví jako nejlepší hybrid. Vozidlo na veřejné i privátní elektrické síti nezávislé. Na začátku do toho naliješ benzín a jakmile se trochu nabijí baterie, tak to začne fungovat v kombinovaném provozu. Nepotřebuješ výkon? Jede to na baterku a dolů kopcem to navíc dobíjí. Potřebuješ zrychlit? Tak oživíme spalovací motor trochu pomůžeme. Potřebuješ maximální výkon? Potom elektromotor zabere na 100, spalovací taky na 100 a z auta máš v ten moment takovou malou raketu.
Takhle to zatím vidím já. A zatím, bohužel, nevíme v jak blízké/daleké budoucnosti je převedení výsledků výzkumu a vývoje do výroby.
L.