Je hodně asistentů a obecně "vylepšení", které jsou super a naopak takové které jsou k ničemu. O start/stop psát nebudu, to je jasné, ale zmíněná pomoc rozjezdu do kopce, automatická ručka, za mě super. Asistenti na zpomalení mi bezpečně fungují už na druhém autě, kromě testu s krabicí jsem ještě nikdy nevyužil, ale už takové zapípání je super a člověka probere. Pokud to přestalo fungovat, tak jen kvůli sněžení a to auto poslušně hlásí. Co je třeba perfektní je, že když parkovací čidla vyhodnotí náraz do překážky v předu/vzadu (pomalá jízda na 1/zpátečka), auto samo zastaví. Už mi to jednou i pomohlo. Senzor únavy neurazí, když jsem to nemusel připlácet, tak co, jinak asi na nic, stejně jsem jel dál. Asistent jízdy v pruzích jsem vyzkoušel, ale nějak jsem neměl potřebu si ho kupovat, takže za mě zbytečnost, pravda, jsou ale řidiči, co mají problém se udržet na silnici i střízliví
, ale to je jiná kapitola. Co jsem měl v minulém autě je bez kličkové zamykání, to bylo super, tentokrát ho nemám - nebylo možno v mém social edition objednat (tu mám proto, že potřebuji kvůli očím halogenová světla - až nebudou, přestanu jezdit v noci
( a nebo jen Ladou
) a mám rád balonové pneu, což vyšší řada neumožňuje), litoval jsem, prvních pár týdnů bylo krušných, ale už jsem si zvyknul ( zas mi nevadí jezdit s autem mé ženy, jako předtím
). Věci jako jsou asistenti světel, stíračů, adaptabilní tempomat a podobně jsou super. Že mi to nabonzuje, že nejde nějaké světlo na vleku, to je k nezaplacení, když jsem sám a pod.. Ale tester alkoholu ano, když na drogy ne, to zas někdo v Bruselu potřebuje na volební kampaň. A omezovač rychlosti? a jak to asi bude fungovat - snad jedině dle čtení značek, ale tak jak to u nás se značkami funguje, tak nevím,nevím ... . Navíc když dojde ke kolizní situaci, někdy je potřeba plyn sešlápnout a ujet, omezení, neomezení. Prostě hloupost. Zas to jen přiblíží část populace k tomu, že se naučí, že za ně přebírá zodpovědnost někdo jiný ... . Co bych ale třeba nařídil je rozmražování, tedy vyhřívání předního skla, které funguje během pár minut. Já už bych auto bez toho nechtěl (takže si nemohu pořídit naše nejkvalitnější auto s turbozvýhodněním - narážím na pozastavený výběr aut pro PČR, protože to nemají a i kvůli tomu to napadli) . Tady nejde o pohodlnost, že musím škrábat, ale o to, že když oškrábu, skoro ihned to zas zamrzne, stejně tak i při vlhkosti, okamžitě odmlží. Za posledních 5 zim jsem škrábal max. 5x a to boční okna
. Zuřím teď skoro každý den, kdy potkávám zamrzlá auta jen s průzorem ( jo, vím, že dnes v Praglu jsem měl na teploměru 18°C, ale tady na horách je ráno pořád -5°C. Honza