Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omezení

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omezení

Příspěvekod Luky » sob pro 22, 2018 20:45

Delší dobu už se v ČR mluví o zákazu přejíždění vozidel nad 3,5t...jednak řada z nás si vydělává na živobytí kroucením volantu, a nebo jinak máme prostě vztah k řízení. Zajímá mě, co si o tomto návrhu myslíte?

Naše dálniční síť není úplně dobře řešená, to si přiznejme. Ať už se jedná o celkově problematickou D1 s četnými kopci a nekonečnými problémy, nebo D8 s nesmyslnými zákazy předjíždění pro vozidla nad 3,5t a na severu pak "nekvalitním podložím", nebo zvlněnou D3kou, nebo D4kou kde jsou na tělesu dálnice zastávky pro autobusy a celá řada připojováků dlouhých mnohdy do 100m, což je nedostačující i pro osobák a tak dále a tak dále.

Co si o připravovaném návrhu myslíte? Je stávající dálniční síť ČR dobře a dostatečně řešená?
Jaké máte zkušenosti například u našich bratrů na SK?
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/

Dva PoJeBy ze Skašova

„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Uživatelský avatar
Luky
 
Příspěvky: 1994
Registrován: úte čer 15, 2010 19:44
Bydliště: na cestách/Praha 10 - Strašnice

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Příspěvekod valda1971 » sob pro 22, 2018 20:58

za a : Já souhlasím, že naše dálniční síť dnešnímu provozu zdaleka nevyhovuje....
za B : Představa, že jeden kamion z nějakého důvodu pojede třeba 85 a jiní jej nebudou smět předject ? Po nějaké době se ucpe pravý pruh, v levém se k tomu nachomýtne auto do 3,5t, pojede 100 a za chvíli máme ucpané oba pruhy....................
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob pro 22, 2018 21:14

Ačkoliv mi předjíždění kamionů občas vadí neb hovada jsou mezi nimi stejně jako mezi osobáky tak to vidím jako Valda. Ale jak to vysvětlit tomu individuu co dělá ministra netuším.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Příspěvekod Georgius » sob pro 22, 2018 21:23

No ono podle mne to pak v reálu dopadne tak, že pravý pruh pojede těch 80-90 a levý 130-200. A teďka si vemte, že po takové dálnici jedete s nějakým nepříliš výkoným vozidlem (schválně píšu obecně abych nikoho neurazil) které sice těch 140 kopec/nekopec dá, ale holt to s karburátorem trvá déle se na těch 140 dostat -jak se chcete z pomalého pruhu vyhrabat, když levý pojede 140+ ?
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4007
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob pro 22, 2018 21:29

Tak já doufám, že až budou ta paka ve sněmovně o něčem takovém hlasovat tak se nejdřív zeptají někoho kdo tomu rozumí. Třeba uklízečky případně kantýnské ... .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Příspěvekod Luky » sob pro 22, 2018 22:08

Koko Loko píše:Tak já doufám, že až budou ta paka ve sněmovně o něčem takovém hlasovat tak se nejdřív zeptají někoho kdo tomu rozumí. Třeba uklízečky případně kantýnské ... .

Tak o tomto upřímně pochybuji...leč je to logický postup, tak mi jmenuj prosím alespoň jednu problematiku, kde tomu tak bylo :lol: .

Služebně jezdím jen po CZ, ale jestli se nepletu, tak v D je vyhláška, která omezuje předjíždění LKW, tedy nákladních vozidel nad 3,5t, na maximálně 1 minutu, po té je to postihnutelné. Například toto by mi přišlo rozumné. Sám když předjíždím, tak se snažím předem odhadnout, jestli to má cenu a abych zbytečně nepřekážel.

Pár faktů...po naších silnicích( i dále na východ) jezdí stále řada vozidel, která jen stěží udrží po rovině 80 (což je minimální rychlost pro účast na dálnici, mimochodem), nebo která sice jsou do stáří řekněme 8 let, ale která jsou výkonově naprosto záměrně podhodnocená, protože se motají jen "kolem komína", neboli za roh a tak nepotřebují nahánět čas, nebo si prostě majitelé myslí, že malým výkonem ušetří (což tak mimochodem není)..a nikomu nemůžete nařídit, aby si pořídil vozidlo o nějakém určitém minimální výkonu nebo aby na to šlapal určitým stylem.

On-line sledování stylu jízdy se týká jak vozidel nad 3,5t tak i služebních osobáků. Bylo mi potvrzeno, že i jeden z hlavních telefonních operátorů ČR sleduje tento styl jízdy u svých služebáků a uděluje prémie či srážky vůči výplatě na základě hodnocení údajů z jízdy. Takovýchto zaměstnavatelů je celá řada.
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/

Dva PoJeBy ze Skašova

„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Uživatelský avatar
Luky
 
Příspěvky: 1994
Registrován: úte čer 15, 2010 19:44
Bydliště: na cestách/Praha 10 - Strašnice

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Příspěvekod uha2324 » sob pro 22, 2018 23:16

vim ze ridici kamionu maji tezkou praci, presto bych se zakazem predjizdeni kamionu souhlasil, minimalne v dobe dopravnich spicek.
kamiony maji omezenou rychlost na 80km/h, takze predjizdejici kamion vetsinou nedodrzuje pravidla.
ze na dalnici jezdi i pomale auta je pravda, ale proti poctu kamionu je techto pomalych aut minimalne.
skoda ze dalnice HK-Mohelnice nema vetsi prioritou, tato dalnice by D1 znatelne odlehcila.
tydne najedu po dalnicich v DE zhruba 1000km a ani tam to neni o moc lepsi nez u nas. na triproudych dalnicich kamiony nezavazi. na dvouproudych tam maji zakaz predjizdeni kamionu v urcitou dobu, ale treba v patek je dvouprouda A14 po ktere jedu pres 200km, uplna kalamita, kvuli predjizdejicim kamionum tento usek jezdim i pres 3 hodiny. staci kdyz kvuli kamionu nekdo prudce zabrzdi a po 100 metrech je z toho mnohdy i zacpa. kdyz jedu tu samou trasu v dobe kdy kamiony nesmi predjizdet, projedu tento usek za hodinu a ctvrt a navic se jede i bezpecneji bez velkeho brzdeni.
takze ja jsem za zakaz predjizdeni na dvouproudych dalnicich.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
uha2324
 
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Příspěvekod Luděk Musil » ned pro 23, 2018 08:18

Ano, problematikou dálnice by se v prvé řádě měla věnovat osoba, která tomu ROZUMÍ :idea: ... a né ti egsperti ze sněmovny :puke:
To za první :!:
A za druhý: když už se rozhodli tu naši slavnou D1 zgenerálkovat - tak měli prvotně začít projektovat 3-pruh :!:
Páč v jednom směru to opravěj a zatím v tom druhým směru, co to nechaj objíždět, tak to auta hnedle rozbijí. A to je zase o kvalitě generálky :cry: .
A tak bych mohl pokračovat na téma dálniční známka, spotřební daň z nafty/benzínu, ... . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Příspěvekod Marek » ned pro 23, 2018 08:39

Na slovenských dálnicích se díky zákazu předjíždění kamionů jezdí velmi příjemně a plynule. S jízdou po českých dálnicích je to nesrovnatelné. Prostě nasadím tempomat a jedu. U nás se plazím dvě minuty za předjíždějícím kamionem a jakmile poté zrychlím, opět brzdím, neboť další kamion začne předjíždět. Debilní....
Na druhou stranu si myslím, že tento zákon u nás fungovat nebude a snad ani nemůže. Česko je nejtranzitnější že všech evropských tranzitních zemí, přes naši zemi projede drtivě nejvíc kamionů. Je to logické. Proto zavedení zákazu předjíždění kamionů u nás není možné zavést. Nemáme na to třetí pruhy dálnic.
Že kamiony na silnicích nemám rád, to je fakt, ale je to můj osobní problém. Že zavedení zákazu předjíždění kamionů by bylo zvýhodnění většiny nad menšinou, bych vlastně vítal. Ovšem nemyslím si, že by za současných okolností to bylo možné.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Příspěvekod Liftback » ned pro 23, 2018 10:10

Ale zas máme ďaľšie špeciality čo asi inde vo svete na dialniciach nenájdete, možno aj pre turistov sú značenia pre istotu dávané až pár metrov za odbočením aby to náhodou nenašiel a neprišiel do cieľa rýchlo a načas :mrgreen: ( trust me i'm engineer )
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Liftback
 
Příspěvky: 2311
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Příspěvekod uha2324 » ned pro 23, 2018 11:14

mimo tretiho pruhu by plynulost provozu zlepsilo i navyseni rychlosti pro kamiony. minimalne na rovnych usecich jako je treba dalnice Brno - Bratislava by kamion v klidu mohl jet 130km/h. jsou i zeme kde je maximalni rychlost pro auta i pro nakladaky stejna a plynulosti provozu to prospiva. netvrdim ale ze je to reseni bez nedostatku.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
uha2324
 
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned pro 23, 2018 11:31

Dobre kdyz uz tu mame priklady ze zemi kde zakaz predjizdeni v casovem useku je. Jak to v ty okamziky vypada v tom pravem pruhu kdyz vlacek vede s bidou 80 supici stroj? Dodrzuji kamiony odstupy nebo jsou na sobe nalepeni jak u nas? Jak probiha najizdeni z pripojovacich pruhu?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Příspěvekod valda1971 » ned pro 23, 2018 13:26

Já bych dal tranzit povině na vlak a bylo by :)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Příspěvekod Gallič » ned pro 23, 2018 16:13

přesně tak, kamiony na vlaky aneb koleje do každého Lidlu, vím, co je tranzit, ale jakákoliv Ro-La je v Česku nemyslitelná, už kvůli přehuštěné dopravě na hlavních tratích a hlavně organizaci čehokoliv, někteří si ještě pamatují linku Lovosice-Dresden, já díkybohu ne........

v Německu zcela běžná situace, zákaz předjíždění, cisterna ADR třeba s naftou, poctivých 80 a vesměs všichni jedou za, jen občas někomu bouchnou nervy, to se prostě stane......důležitá věc je, že ve většině zemí je Max.rychlost soupravy nad 12t 80km/h ne 90 !!!

časově omezené zákazy jsou zcela běžné ve většině okolních států v době dopravních špiček, nevidím v tom nic zvláštního...........v některých zemích platí celkový zákaz předjíždění kamionů na dálnici pouze se dvěma pruhy např. Belgie(přes den), Maďarsko, Itálie(úsek kolem Brenneru)......

další věci, jako proč dělají řidiči pauzu na dálnici, dá li jim policie relevantní potvrzení o přerušení pauzy platné i v zahraničí, dá li jim vůbec něco, množství odstavných ploch atd.....byla doba, že se říkalo, že jsme na tom lépe než Polsko, co se týče dálnic,parkovišť atd, dnes už se nemůžeme rovnat vůbec nikomu, snad možná Bulharsku a i to nás asi předběhne.......kde končí poplatky z dálničních známek a ne vůbec levného mýta, to nikdo neví, tedy aspoň z obyčejných smrtelníků, možná Romové tuší..........v každém inzerátu na řidiče kamionu by mělo být napsáno, gumový mozek podmínkou, nadstandartní psychická odolnost.......
Gallič
 
Příspěvky: 568
Registrován: pon led 02, 2017 10:44

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Příspěvekod radek mb » ned pro 23, 2018 16:29

80To, že na páteřních dálnicích chybí třetí pruh, na tom se shodneme všichni. V Německu, které má dálniční síť fakt vychytanou, se hlavní dálnice, které byly dvouproudé, předělávali na tříproudé. Ano, během stavby tam byla mnohá omezení (která jsou mimochodem i na D1 a když skončí, dálnice bude dál jen dvouprodou), ale po dokončení je tam jízda perfektní a ani kvanta kamionů nikterak v provozu nevadí (třebas dálnice A4 od Drážďan do Erfurtu a dál do Bad Hersfeldu).
Dál je potřeba dodělat R35 od Pardubic až do Mohelnice, a také R43 z Brna do Svitav.
Co se týká zákazu předjíždění pro kamiony: je to těžké, já to zažil i z té strany řidiče kamionu. V Německu jsou dlouhé úseky, kde je předjíždění zakázáno. Např. na A3 z Norimberka do Wurzburgu. Problém vždy začal, jakmile se objevily kopce. Hlavně kamiony z Rumunska a Bulharska, naloženo 25 tun a tahač sotva 400 koní. Brzdy provozu. Nebo přeprava ADR. Striktní omezení rychlosti na 80km/h. Tady jede souprava, která veze celou cisternu benzínu a mrská to 90.
Mluví se o tom, že dát plošný zákaz by nešlo a tak dál. Na Slovensku ho zavedli a funguje tam a řidičům kamionů nezbývá nic jiného, než ho dodržovat nebo riskovat pokutu. Není to příjemné, ale dá se to.
Upřímně řečeno, nevím, zda bych hlasoval pro nebo proti zákazu předjíždění pro kamiony.
edit: kolega Gallič mne předběhl
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Další

Zpět na Poklábosme

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron