Vesta Sport 1.8

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Vesta Sport 1.8

Příspěvekod Marek » pát lis 09, 2018 12:59

Hoši. Potřeboval bych pokud možno co nejvíc informací o motoru ve Vestě Sport 1.8. Nemá někdo něco?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Vesta Sport 1.8

Příspěvekod Majo » pát lis 09, 2018 19:24

Co konkretne by si chcel? Technicke parametre? Hod do googlu dvigatel 21176 a vyhodi ti par udajov. Pripadne "obycajna samara" 1.8 to je az po motor 21179.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Vesta Sport 1.8

Příspěvekod Marek » ned lis 11, 2018 21:14

Díky...
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Vesta Sport 1.8

Příspěvekod Marek » sob lis 17, 2018 12:31

Ať hledám, jak hledám, všude píší o motoru 122hp. Mě ovšem zajímá motor 145hp. Ten, co je ve Vestě Sport.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Vesta Sport 1.8

Příspěvekod Georgius » sob lis 17, 2018 13:07

Rozepsaný to je tady, cituji:
4R.RU píše:Под капотом Vesta Sport будет установлен хорошо знакомый 1,8-литровый мотор ВАЗ-21179, но в форсированной версии. Прошивка «мозгов», установка других распредвалов и повышение давления в топливной магистрали позволили увеличить мощность со 122 л.с. до 145 л.с. При этом крутящий момент тоже вырос на 14 Нм (до 187 Нм). Двигатель удовлетворяет экологическим нормам Евро-5.

Kromě motoru jsou samozřejmě i další úpravy. Takže jestli chápu dobře, tak udělali chiptuning, vačky a zvýšení tlaku na vstřikách (mmch, Cory, co tlak na vstřikách u 1.6 ? :-) )
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 3997
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Vesta Sport 1.8

Příspěvekod Marek » sob lis 17, 2018 17:22

Takže 107 kW a 187 Nm, jestli čtu správně.........?

To jsou velmi pěkné hodnoty.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Vesta Sport 1.8

Příspěvekod Georgius » sob lis 17, 2018 17:30

Taky jsem to tak četl.
Jojo, když se nemusí plnit Euro-6 tak to asi jde samo ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 3997
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Vesta Sport 1.8

Příspěvekod Majo » sob lis 17, 2018 21:23

Az take jednoduche to nie je. Ja sa sice na brzdu odhodlam ist az na jar, potrebujem par veci doladit, ale 107kW z toho v mojej zostave isto nedosiahnem. A to mam objem o chlp vacsi ako seriova 1.8. Ale krutakom sa mozno blizim, ma to paradny zatah aj na 6tke. Ovsem ja mam pomerne male vacky(najvacsie co tam vosli bez frezovania hlavy)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Vesta Sport 1.8

Příspěvekod Marek » ned lis 18, 2018 11:12

No, vezmeme-li do úvahy, že mnohé automobilky by na takový litrový výkon potřebovaly turbo, jsou to hodnoty moc pěkné.

A hlavně, atmosféra je atmosféra. Po dvanácti letech jezdění s naftovými motory, kdy jsem najel cca 400000 km prakticky výhradně s naftou, se mi po atmosférickém benzinovém motoru slušných parametrů doslova stýská. Tu a tam, ale fakt jen několikrát do roka, mám možnost se kousek projet se Scénicem od manželky. Ano, mohli byste namítnout, že zas tak úchvatnými parametry ten jeho motor nedisponuje, ale o to až tolik nejde. Jde o to, že je to atmosférický benzin. Tak si to občas užiju.......

Absence atmosférických benzinových motorů na trhu je zřejmá. Downsizing nás jednou zničí. Sice je "pěkné", že litrový tříválec má výkon skoro 90 kilowatt, ale já si nemůžu pomoct - atmosféra je prostě jiná. Je podstatně trvanlivější a odolnější, o tom asi nemusíme diskutovat. Má své specifické projevy a vyžaduje jiný způsob jízdy, který čím dál víc postrádám.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Vesta Sport 1.8

Příspěvekod Cory » ned lis 18, 2018 11:48

Coskoro zistim o tom motore viac :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Vesta Sport 1.8

Příspěvekod Marek » pát led 18, 2019 16:01

Ohledně tohoto motoru by mě zajímalo, kdo je výrobcem. Zda se jedná o ruský motor z dílny Lady, nebo je to Renault, s nímž je Lada v holportu, či snad někdo úplně jiný...............?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Vesta Sport 1.8

Příspěvekod Cory » pát led 18, 2019 16:53

Motor 1,8 je vyrobkom avtovazu. Starsie 1,8 v priorach a 110kach boli vyrobkom spolocnosti Superavto. Vecer sa o tom trosku rozpisem
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Vesta Sport 1.8

Příspěvekod Cory » ned led 20, 2019 12:28

Takze rozvediem tu pár informácií. Bude to skôr porovnanie motora 21179 (1,8) vs 21126/21127/21129.

Motor 21179 (1,8) má:
- vrtanie 82mm
- zdvih 84mm (21126 mal 75,6mm)
- piesty s väčšou kompresnou výško o 1,3mm, teda 26,7mm, zväčšila sa tým vzdialenosť prvého piestného krúžku od vrchu piestu zo 4 na 5,3mm
- stieracie krúžky chromované
- prešlo sa z centrovania ojnice na piestnom čape na centrovanie na kľukovke - je to jednoduchšie na presnosť výroby piestov a zároveň sa tým odstránilo povestné klepanie motora 21126 a znížilo sa opotrebovanie piestneho čapu
- piestny čap by mal byť 19mm (21126 18mm), no zatiaľ to nemám na 100% overené
- ojnice sú rozdelené do hmotnostných kategorii
- kľukovka sa okrem zdvihu odlišuje menším priemerom ojničných ložísk 43mm vs. 47,8mm
- kanály v kľukovke sú vrtané šikmo a nie je použitá jediná záslepka, čo znižuje riziko zostatkov bordelu po opracovaní kľukovky
- hlavné a ojničné ložiská sú rozdelené do 3 kategorií, informácia o kategorii je vyrazena na zadnej časti kľuky, informácia o kategorii uložnia v bloku je vyrazená na bloku vpredu a ložiská sa oddeľujú farebnou značkou
- hlavné ložiská nemajú drážku po celej časti polovice, ale končia tesne pri koncoch, čím sa konštruktéri snažili zabrániť stratám tlaku oleja, pretože motor má funkciu premenlivého časovania ventilov
- k pôvodnému olejovému kanálu k hlave medzi 3. a 4. valcom pribudol rovnaký kanál medzi 1. a 2. valcom, ktorý privádza tlak oleja do hlavy k solenoidu, ktorý ovláda "fazokrutilku", teda to teleso, ktoré pootáča sací vačkový hriadeľ a tým mení časovanie. Ako sa to správne nazýva? :mrgreen:
- predné uloženie sacieho vačkového hriadeľa je zväčšené
- dorobené otvory pre odtekanie prebytočného oleja z priestoru predných gufier vačiek
- zväčšil sa objem chladiacej kvapaliny v hlave, upravili sa kanály tak, aby zmes prúdila viac okolo výfukových kanálov a výfukových sediel
- zmena otvorov na tesnení hlavy - dosiahli rovnomernejší rozdiel teplôt v jednotlivých častiach motora
- medzi valcami sa objavili 3mm kanáliky, ktoré pomáhajú odvádzať teplo, čím znížili opotrebovanie piestnych krúžkov
- blok má zosilnenú hornú dosadaciu plochu k hlave
- tvar a velkosť sacích a výfukových kanálov bol prepracovaný zahraničnou firmou (Ricardo?) tak, aby bolo dosiahnuté aj horizontálne, aj vertikálne plnenie valcov
- ventily so stopkou 5mm (21126 má 7mm)
- ventily majú tvar písmena T, sú odľahčené a majú o 2mm vačší priemer (31mm a 27,5mm) - import
- pružiny - import
- hydroštely ostali pôvodné
- tanieriky - import
- poistky ventilov - import (TRW)
- vačkové hriadele - import (Korea) - sú vyrábané formou lisovania, takže výroba vačiek s inými časovaniami nie je finančne náročná
- snímač polohy sacieho vačkového hriadeľa sa presunul do zadnej časti hlavy
- prerobený kryt ventilov s odlučovačom oleja
- vodná pumpa - import (Korea)
- vo fabrike sa prakticky vyrába len blok, hlava, piesty, vaňa a ventilový dekel :)
- znížením teploty hlavy docielili lepšiu odolnosť voči detonáciám, vdaka čomu zdvihli predstih o niekoľko stupňov
- zberné výfukové potrubie dostalo väčší priemer - 39mm (21126 má 36mm)
- tesnenie pod hlavou kovové
- podarilo sa im zmenšiť deformáciu valcov z 55 micrometrov na 25 micrometrov (neviem akú deformáciu mali na mysli, ci pri zohrievaní bloku, montáži alebo výrobe?), pre porovnanie 2101 mala 90
- variabilné časovanie zatial iba na sacej vačke, no konštrukčne je hlava pripravená na variabilné časovanie výfukovej vačky
- olejové čerpadlo so zväčšeným prietokom 54l/min vs. 33l/min
- sacie potrubie k čerpadlu zväčšené z 16 na 20mm
- vaňa hliníková, zabraňuje odlievaniu a speňovaniu oleja
- objem oleja vzrástol z 3,2 na 4,4l
- vačkové kolesá nemajú zaisťovacie šponky, sedia na kúželi, čo umožňuje eliminovať nepresnosti.

Verzia sport sa odlišuje vačkami, vstrekmi, tlakom paliva a čipom. Konkretne hodnoty som zatial nezistil.

Ked to po sebe čítam, tak som to napísal dosť gulášovito, ale koho to nezaujíma, tak to čítať nemusi :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Vesta Sport 1.8

Příspěvekod Marek » ned led 20, 2019 16:33

Pro mě dobrý. Díky.....

Čili dá se říct, že vrtání a zdvih jsou shodné s motorem 1,8 v Naděždě. Čili opět nic nového pod sluncem.

Upřímně - docela mě udivuje, že Rus umí takto výkonný motor a je ochoten mu garantovat i životnost tím, že to dá do seriové výroby. Myslel jsem si, že ten motor bude od Renaultu. Evidentně není.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Vesta Sport 1.8

Příspěvekod Cory » ned led 20, 2019 20:18

AvtoVaz uvádza, že životnosť toho motora nie je menej ako 220tis km. Ale už od nova to začína žrať olej, no riešia to. Navyše, hovorilo sa, že do všetkých Lada motorov (okrem Nivy) začnú montovať piesty s vybratiami, aby sa pri prípadnom roztrhnuti remena nestretli ventily s piestami.

Motor z Nadezdy 2130 nema nic spolocne s 21179. Nadezda vychadza z 2101 a 21179 z motora 2112 (1,5 16V). Ale geometria teda podobna.

Ešte trošku z historie, motor 21179 začali vyvijať v roku 2006, do vyroby sa dostal až teraz, takže nič nové pod (ruským) slnkom :mrgreen: Navyse, 2 agregaty poslali este v roku 2008 do Anglicka do firmy Ricardo, kde im ich doladili, hlavne to variabilne časovanie.

21179 nie je rozhodne prva 1,8ka. Existoval este motor 21128 (16V) a 21118 (8V), ktory nevyrabal priamo AvtoVaz, ale spoločnost SuperAvto, ktora pracuje pre AvtoVaz ako skušobny vyrobca. Existovalo vela variantov s geometriou 83x84; 82,5x84; 82x84, s klasickými piestami, s odlahcenymi piestami a ojnicami atd. Pouzivali sa na to klukovky doslova prerobene z motora 1,6 tym, ze bol excentricky zmenseny priemer ojnicneho loziska na 41,5mm, robili sa priamo v AvtoVaze pod oznacenim 21118. Taketo klukovky mam doma 2, zabalene v mastnom papieri a cakaju na svoju chvilu :) Neskor zacali vyrabat klukovky vlastne v spoločnosti SuperAvto s klasickymi ojnicnymi loziskami. Prvé motory 21128 mali vykon uplne rovnaky ako 1,6 a to 98 koní. No vyssi krutiaci moment.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Další

Zpět na Poklábosme

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků