Stránka 1 z 2

Tak mi ojnice podala ruku...

PříspěvekNapsal: čtv črc 19, 2018 21:00
od mušketýr
Žena se definitivně rozloučila s Peugeot 309d.Motor přežil dvě kastle.Niky sem to auto neměl rád.přistál u mě P306 kombi 1.9td s vyřešenou ekodaní a 219tis. na tachu,asi měl víc..Vocucaný, volítaný ale po vyčištění si na něj žena zvykla(najezdí málo a je v autech vybíravá-málo které ji sedne) a 14 dnů s nim jezdila.Poté sem potřeboval jet cca200km a tak sem si ho pučil s tim že ho testnu na delší trase.Dělal sem machra, a řikam ženě že jesti se má posrat tak ať se posere mě :lol: :lol: :lol: Vše frčelo jak má, jen mě to auto vůbec neoslovilo.Výkon nic moc, pohodlí...,objem 1905cm může vymyslet jen debil nebo francouz.20km před domovem předjíždím, a to sem ho zas tak za voči nevzal, a rána, ztráta výkonu a nepravidelný chod jo a rozsvícená kontolka mazání.Končím předjíždění a zařazuji se zpět.Pak volám ženě ať mě přijede odtáhnout.Bilance-olej na silnici a puklina ve vaně.Možná je i vzadu díra v bloku.Nejen kvůli této příhodě řikám:francouze už nikdy.Zlatá moje Lancia Delta.Tak kdo jste už přerval ojnici?

Re: Tak mi ojnice podala ruku...

PříspěvekNapsal: čtv črc 19, 2018 21:40
od Míra151
Obrázek

Obrázek

Re: Tak mi ojnice podala ruku...

PříspěvekNapsal: pát črc 20, 2018 06:35
od Marek
Za tuhle kratochvíli nemůže žádný Francouz, za to může jen a pouze údržba a servis. Zanedbaný motor nikdy nemůže dopadnout jinak a je vcelku jedno, jaké je značky.

Tyhle motory byly ve své době mimořádně spolehlivě a oblíbené, a to především pro svou výdrž a spotřebu.

Nicméně v tom motoru se mesely dít věci nevídané.

Re: Tak mi ojnice podala ruku...

PříspěvekNapsal: pát črc 20, 2018 07:55
od mušketýr
Nevím co si představit pod pojmen zanedbaný servis.To myslíš nepravidelná výměna oleje?Co jiného se na tom servisuje?

Re: Tak mi ojnice podala ruku...

PříspěvekNapsal: pát črc 20, 2018 09:58
od Marek
Nastavení předvstřiku - třeba. Kvalita nafty, to má velmi zásadní vliv. Nastavení otvíracích tlaků vstřikovačů, velmi důležité.

Olej je samozřejmý - tam pokud se to zanedbává, je to jasná věc.

Re: Tak mi ojnice podala ruku...

PříspěvekNapsal: ned črc 29, 2018 10:13
od Vašátor
Na rozsekání bloku ojnicí je tu expert DMatej :mrgreen:

Re: Tak mi ojnice podala ruku...

PříspěvekNapsal: úte črc 31, 2018 08:58
od Viktor.A
Vašátor píše:Na rozsekání bloku ojnicí je tu expert DMatej :mrgreen:


Ked som cital nadpis, tez som si myslel ze to pise on :D

Re: Tak mi ojnice podala ruku...

PříspěvekNapsal: sob srp 04, 2018 09:43
od Marek
Tento týden jsem řešil podobný problém. Ovšem nikoli na autě, ale na megawattovém motoru GE Jenbacher. Praskl talíř sacího ventilu a odpadl do spalovacího prostoru. Ten je však tak malý, že se do něho logicky takový talíř nevejde. Došlo k rozmlácení dna pístu v takovém rozsahu, že byl rozklepán jako nejtek od Františka Koudelky, načež se logicky do válce nemohl vejít a zasekl se v horní úvrati. Vzhledem k tomu, že motor v plném výkonu disponuje na klice točivým momentem přes 7000 Nm, nemohlo dojít k ničemu jinému, než že povolí nejslabší článek - to je píst. Ten praskl v ose pístního čepu. Ojnice s čepem následně lítala ve válci, který totálně rozmlátila a prasklou stěnou nalila voda do oleje. To bylo vlastně štěstí, protože motor nato odstavil na pokles tlaku chladicího okruhu a překročení maximální hladiny oleje. Kdyby neodstavil, zničilo by to celý motor.

Fragmenty poškozeného pístu se dostaly dírou v sání do okolních tří válců, kde se postaraly o poškození hlav a pístů. Takže ve finále oprava spočívala ve výměně čtyř hlav, čtyř pístů, válce, ojnice s uložením, pístního čepu a jeho pojistek, spolu s tím to odnesla i tlaková mazací tryska oleje, co vstřikuje olej do dna pístu a tím jej chladí. K tomu 370 litrů oleje a 200 litrů chladicí směsi. K tomu kompletní rozborka sacího traktu motoru a vyčistění od kousků rozbitého pístu, aby to nedej Bože poté někam nevlítlo.
O najetých kilometrech (bioplynka je mezi Rožňavou a Rimavskou Sobotou) a hodinách práce nebudu mluvit.

Škoda "bratru" přes půl milionu korun (hrubým odhadem).

Re: Tak mi ojnice podala ruku...

PříspěvekNapsal: sob srp 04, 2018 15:17
od mušketýr
Já bych to tipl na větší škodu.Myslím finančně.

Re: Tak mi ojnice podala ruku...

PříspěvekNapsal: sob srp 04, 2018 16:53
od Marek
Možná. Já do cen dílů nevidím.

Ona ta škoda vlastně není jen o cenách dílů a práci. Je to i o tom, že ten motor déle než tři dny stál v poruše. Denně vyrobí elektřinu a teplo za cca 125 tisíc Kč. Takže ztráta na výkonu je dalších cca 400 litrů, které vyletěly komínem.

Re: Tak mi ojnice podala ruku...

PříspěvekNapsal: čtv lis 07, 2019 08:15
od mušketýr
Po roce a půl přišel čas likvidace a mě nedalo vanu nesundat. Prej sem zničil nezničitelnej motor- RV1997 motor 66kw td 1905cm typ DHY. Podle mě se přetrhly šrouby a poté klika urazila ojnici. Dneska sem s tim ještě jel cca. 1000m pak se to kouslo. Kdyby někdo z toho pokladu něco chtěl, tak za symboliku přenechám cokoliv. H.J.

Re: Tak mi ojnice podala ruku...

PříspěvekNapsal: čtv lis 07, 2019 08:16
od mušketýr
A jeden pohled na tříválec, :)

Re: Tak mi ojnice podala ruku...

PříspěvekNapsal: čtv lis 07, 2019 19:39
od Ondra1,7mpi
A co čerpadlo? Nebylo by stejné jako 1,9D niva? Ta moje sice turbo nemá ale blok a rozvody by mohli být stejné???

Re: Tak mi ojnice podala ruku...

PříspěvekNapsal: čtv lis 07, 2019 21:26
od mušketýr
Můžu ti ho nafotit. Jen příští týden jede do hutí a tak je nutné spěchat.

Re: Tak mi ojnice podala ruku...

PříspěvekNapsal: čtv lis 07, 2019 21:53
od Ondra1,7mpi
Jo tak foto... Porovnam s těmi co mám, Lucas i Bosch mám tak snad poznám... Ke Strakonicím občas jezdím... Narozen v Písku :wink: