Hlavně, pokud by použili mozek, tak by zjistili, že na věk vozového parku to má opačný vliv než si myslí - scénáře:
1) sem podnikatel/firma/boháč - obměňuju auta na operák tak jako tak, je mi to jedna, výsledek nula
2) jsem vyšší střední třída - auto kupuju jednou za pár let, tedy ekovýpalné neřeším, výsledek nula
3) hrdý majitel ofce fdehtu fčitu nahlýně - s ohledem, že by dostal při prodeji méně, tak si ji nechá -> vozový park stárne
4) rodina co má hluboko do kapsy a auto doopravdy potřebuje si koupí o něco větší vrak než by si koupila jinak (euro norma tolik nerozhoduje), ale možná zjistí že ho až tolik nepotřebuje a bude jezdit vlakem
5) dědeček s opečovávanou Samarou by ji stejně neprodal, výsledek nula
Takže jediný, koho podle mne zásadněji ovlivní ekovýpalné je majitel olítané peleše, kterou tak rychle nevymění za o trochu méně olítanou peleš ... a možná ta rodina co bude uvažovat, jeslti koupí Euro 4 r.v. 2009 nebo Euro 5 r.v. 2010 si vybere novější, protože bude "výhodnější".