Tak ten potřebný díl si můžeš vymontovat sám a vozidlo odevzdat nekompletní, zákon hovoří, že autovrak musí být odevzdán ve stavu, kde nechybí podstatné části, čímž se rozumí zejména kastle s identifikačními údaji. Je to tam popsaný, už se mi to nechce znovu hledat.
V praxi to funguje tak, že jim dáš vykuchaný holovrak a oni si ho vezmou zadax, dokonce si pro něj i přijedou a nebo jim ho dáš kompletní a dají ti nějaký bonus, např. 1 Kč za váhu vozidla - pohotovnostní hmotnost dle TP nebo u nás dávají 1500 na ruku jako dárek. Musí mít autobaterii, katalyzátor, prostě vše co oni zpeněží.
Princip zákonodárce vymyslel takto:
1) Vozidlo, které není způsobilé nesmí dále na pozemní komunikace
2) Když není způsobilé, musí být vyřazeno nebo musí zaniknout
3) Když zanikne, stává se z něj podle legislativy autovrak.
4) Autovrak je podle zákona o odpadech nebezpečný odpad.
5) S nebezpečným odpadem smí nakládat jen firma s pověřením MŽP, certifikáty apod.
6) Tak jej ekologicky zlikviduje a odpad roztřídí, třeba i na další prodej
7) Výhoda pro tebe: můžeš si koupit i cizí díl
za cenu zlomkovou než nový či repliku
dobrý ne?
A ještě něco, ta přechodná ustanovení slouží k debordelizaci současného stavu, tzn.:
1) dávno mrtvé depozity
2) nikdy nedokončené polopřevody
ovšem se lhůtami k jejich napravení pro ty, kdo původní účel zamýšeli poctivě.
O debordelizaci a účelovou manipulaci se ZTP se již postaral jiný zákon, ty poctivé totiž nadále zvýhodňuje