od Cory » úte úno 01, 2022 06:12
Henry píše:Bud auto ma vhodne ventily a sedla pre spalovanie LPG alebo ich nema. Ak ich nema, zachranovat to nejakym "primazom" je nezmysel. Ovela dolezitejsia je spravne nastavena zmes LPG (aby nebola chudobna)...... Z novsich aut su to napr. japonske a korejske auta s tenuckymi ventilmi. Niva sice ma dostatocne dimenzovane ventily aj sedla na LPG aj Natural, napriek tomu som uz 2x otvaral motor kvoli podpalenemu ventilu, sedla boli ok.
Sčasti je to tak. Dôležitým faktorom je aj to, či daný motor má alebo nemá automatické vymedzovanie vôle ventilov. Japonci síce majú tenučké ventily, ale dovolím si tvrdiť, že sú kvalitnejšie ako ventily v Nive. Lenže Japonci nemajú v obľube automatické vymedzovanie ventilovej vôle a vďaka tomu, že sú ventily viac termicky namáhané, skôr odídu. Navyše, u nich je bežné, že ventilové vôle sa nastavia pri skladaní motora a nenastavujú sa počas celej životnosti motora. A kto by to aj robil, keď pri nastavovaní je nutné zdemontovať vačku atď.
Problém Nivy nie je až tak v samotnej kvalite ventilov, či sediel. Problém je hlavne v samotnej kvalite opracovania. Nie je to tak dávno, čo som na 3-ročnej Nive /18000km/ dával dole hlavu a pri tej príležitosti som objavil netesný výfukový ventil na 4. valci. A príčina netesnosti? Ventil, teda ventilové vodítko a sedlo ventilu neboli v jednej osi, takže ventil do sedla nedosadal celou plochou. Namontuj do toho LPG a o par tisic km ventil jednoducho odíde.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)