Mix otázek a odpovědí III

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvekod Mara » stř čer 24, 2020 10:06

Naskytla se mi moznost brouseni ventilů, na origo stare brusce k tomu urcene. Na foru jsem ale cetl, "ze to u Lady nejak zapotrebi neni" jak mi z textu vyplynulo. Tak je otazka jestli ma smysl vyuzivat, alespon na mirne zarovnani. Zrejme netreba z ventilu ubirat matroš, ale k necemu takove brusky slouzit musi, ne?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1183
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř čer 24, 2020 10:13

Nevim, ale ja zatim videl jen frezky na obrobeni sedel do pozadovaneho tvaru a velikosti stycne plochy. Ventily jako takove se pak "zabrusuji" pastou otacenim v sedle. Co sem opravoval hlavy tak jsem nove i stare ventily jen zapastovaval. Jiste jsou tu i znalejsi jedincove.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvekod Vašátor » stř čer 24, 2020 15:47

Ventil je nutné přebrousit když:
- je podpaleny
- má na dosedaci ploše nějaké poškození
- dosedaci plocha není hladká

Pokud ventily nejdou zpět na své místo, je záhodno je přebrousit a stejně tak i prefrezovat sedla. Následně samozřejmě zalapovat pastou hrubou a jemnou.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9307
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvekod Mara » stř čer 24, 2020 16:32

Jo, diky. To je cely postup:) A k tomu hafo dalsich. Ta bruska ma i drateny kartac a ten pocitam bude na ocisteni ventilu.. Sedla mi ty rucni frezy moc material nebraly. Nevim jestli se to frezuje nasucho, ale asi jo, kdyz to i tak skoro nebere.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1183
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř čer 24, 2020 16:36

Treba jsou tupe :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvekod Cory » stř čer 24, 2020 19:33

Pri kazdom repase hlavy a hlavne pri zafrezovani sediel, odporucam rovnako zafrezovat aj dosadaciu plochu ventilu. Ono to jednak zacisti plochu, lahsie sa zapastuje, ale hlavne to zrovna hadzavost ventilu (dovolena hadzavost je 0,03mm). Ak spravne opracujem ventil a sedlo ventilu, pastovanie trva 20-30 sekund.

Jedinu nevyhodu vidim v tom, ze dosadaciu plochu na ventile spravis pod uhlom 45°, co je rovnaky uhol ako na sedle ventilu. Nove ventily maju dosadaciu plochu trosku vacsiu ako 45°, cim sa ventil v celom priebehu zivotnosti do sedla doklepava.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvekod Mara » stř čer 24, 2020 21:18

To je dobre, zajimalo me nakolik jde takovou brusku vyuzit. Jednu hlavu uz mam delsi dobu rozdelanou, tak se zkusim zamerit vic i na ventily. Je mi jasne, ze to je narocne a ledasco ta prace s hlavou vyzaduje. Ale tak zkusebne se to nejak postupne pokusim pripravit na auto.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1183
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvekod Dusan » sob čer 27, 2020 19:39

No neviem, stare ventili zahod kup nove, a sedla su vecinou zabrusitelne, na hrube zabrusenie pouzi stare vetili.

Len neviem ci to ma. Zmysel kedze vecsinou su uz opotrebene voditka.
Dusan
 
Příspěvky: 3868
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvekod Vašátor » sob čer 27, 2020 20:27

Proč by měly být staré ventily k zahození? Lada není Škodovka. U Lady problémy s ventily nejsou. Za těch XX hlav motorů co jsem udělal, jsem vyhazoval ventily snad jen dva.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9307
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvekod Cory » sob čer 27, 2020 22:03

Dusan píše:... a sedla su vecinou zabrusitelne, na hrube zabrusenie pouzi stare vetili.

Len neviem ci to ma. Zmysel kedze vecsinou su uz opotrebene voditka.


Absolutne nesuhlasim.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvekod Mara » ned čer 28, 2020 09:53

Voditka jsou nektere taky na vymenu. Nove mam, ale jeste jsem nesebral odvahu je zkusit pres sroub dostat ven nektere a nahradit, jeste jsem to nedelal. Ventily jsou hodne zakarbonovane a jelikoz se tam cpal olej tesnenim, tak to je vrstva. Bruska ma ten drateny kartac a ten nevezme vsechno pri cisteni. Potom tam ma neco co rotuje a jde do toho nasadit ventil napresno a toci to tim ventilem (to nevim na co je), na tom jsem ten ventil oskrabal sroubovakem jak na soustruhu (se soustruhem neumim) a vysledek jsou zatim 2 docela pekne ocistene ventily. Taky ma drik ventilu nahore vymackanou drazku a tu je lepsi taky asi zbrousit pres takovy žlabek, co ta bruska na to ma. Jinak ventily jsen pouzitelne a to zbrouseni na 45' by bylo jen kontrolne zlehka, jestli vubec. A uhel by sel nastavit i jinak, ale to zkouset nebudu. Ty nove ventily jsou vic naplocho, nebo ostrejsi? Voditka natrenuju na stare hlave..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1183
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvekod Ondra1,7mpi » ned čer 28, 2020 15:01

Vodítka raději odborníkům, oni přijdou nějaké základní, a stejně se musí upravovat než se tam dají, v domácích podmínkách téměř nemožné. Není to kus za kus...
Taky jsem zkusil pastu, ale jen na jeden ventil který se ulomil o optiskl hranu do hlavy... Nakonec stejně skončila u odborníků...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned čer 28, 2020 15:58

Ventily jsem cistival tak, ze jsem je opatrne upinal do stojanovky a s citem jsem karbon stahoval hranou lamaciho noze. Jako lubrikant k tomu uzival a zaroven i k finalni lesteni jemnou brusnou pastu. Ted nevim tusim 330 nebo tak nejak. Postup nikomu nenutim jen informuji.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvekod Cory » ned čer 28, 2020 18:40

Ondra1,7mpi píše:Vodítka raději odborníkům, oni přijdou nějaké základní, a stejně se musí upravovat než se tam dají, v domácích podmínkách téměř nemožné. Není to kus za kus...
Taky jsem zkusil pastu, ale jen na jeden ventil který se ulomil o optiskl hranu do hlavy... Nakonec stejně skončila u odborníků...


Zaujimave, ze ja to v domacich podmienkach robim :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvekod Georgius » ned čer 28, 2020 19:13

vždyť píše u odborníků :lol:
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4007
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Poklábosme

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků