O výrobě Lady v Záporoží jsem četl už asi před týdnem. Moc tomu ale nevěřím a po pravdě nevím, co si o tom mám myslet. Jak už psal Martin, fabrika je dlouho zavřená, lidi (pracovníci) se dávno rozprchli, takže v tomhle stavu rozjíždět výrobu mě nepřipadá moc reálné. Nemluvě o zoufalé ekonomické situaci na UA, kde nových aut koupěschopného obyvatelstva moc není. A nikam na vývoz to z UA nepůjde. Možná tak do Gruzie, resp. Moldávie, ale tam je to taky bída s nouzí. A to se nezmiňuju o politických souvislostech. Navíc výroba nových aut je dnes technologicky mnohem náročnější, než u klasiky dřív.
Takže pokud se v ZAZu opravdu něco začne "vyrábět", bude to maximálně finální sborka z dovezených polotovarů a dílů. Jako že se doveze kastle a na ní se přišroubují dveře a kapoty, namontují sedačky, atp. A jak psal Valda, kvalita bude určitě o dost horší. Zejména jestli půjde o auta jen pro UA trh. Horší kvalita bude nejen z důvodu nedodržení kultury montáže, ale i proto, že dodávané díly jistě nebudou v nejvyšší kvalitativní třídě.
Takže zde opravdu víc než jinde platí okřídlené úsloví: Поживем, увидим.