Řetěz normálně kulatým pilníkem, aby dokázal kopírovat tvar zubů, s vodítkem. Brousí se na pile, nejlíp uchycenou za lištu do svěráku, upínám jí přes složené noviny. Na juťůbu bude určitě návod. Důležité je, jedny i druhý zuby brousit stejně, aby jedny neubyly víc a pak řetěz ujíždí do strany a neřeže to. No a pokud je podezření, že řetěz není OK, tak si ho dát přebrousit kde to dělají (prodejna zahradní techniky, železářství, atp.), sladí na brusce délku zubů a hloubku úběru.
Ondro, filtr olejový, molitanový váleček, číslo dílu 111206401300, navlečený na membránovém čerpadle. ObrázekOndra1,7mpi píše:Filtr vzduch? Zeptám se...
A zkoušel si dát místo oleje benzín a trochu nechat běžet, třeba se pročistí...
Pilu kupoval táta novou, roku 1981. To mi nebylo ani pět. První filtr se rozpadl asi tak po patnácti letech.
Teď na jaře přestal jít olej zas a koukám, filtr zase nikde. Ale nejsou tam ani jeho zbytky! Tak mám podezření, že jak jí měl táta v roce 2014 v servisu, na kontrolu a vylepšení startů, tak udělali odborný zásah pro brzký nákup nového modelu. Vraceli mu jí s tím, že ať řeže, a jestli někdy přestane jít mazání, je s ní konec.
A asi to pojistili i úzkou šňůrou vyměněnou do původního startovacího kolečka, šnůra se cpala všelijak přes sebe a kolečko prasklo. A když jim říkám, že je divný, když 35 let starý kolečko po jejich výměně šňůry praskne, že je ta nová šnůra tenčí než stará, tak nee, to nevadí, to nic nemůže udělat. Naštěstí pasuje kolečko na tenčí šňůry, z novějších modelů a stálo u nich asi 50Kč.