Ono to je velmi individualne: niekde na pozretie auta pred TK "nemaju cas", nabity kalendar terminmi a sypu to ako na beziacom pase, aby sa peniaze hrnuli do kasicky. Nic proti, niekomu to tak mozno vyhovuje, ale ja to nepodporujem. A zase inde si najdu tie 2 minuty (fakt nie dlhsie) to obzriet aspon povrchne alebo sa aspon majitela spytat na tie najcastejsie nedostatky, zvlast ked tam clovek pride s niecim starsim, ci potencialne "problematickym" (napr. spominane LPG (protokol, zivotnost nadrze, homologacne cisla)). Akoby ho ani nemali nejaky zvlastny zaujem nasledne "vyhodit" z tej TK, vsetka cest. Videl som uz mnoho roznych pristupov k veci, mnoho technikov a vsade a kazdy to robi tak trochu po svojom. Ja osobne radsej zajdem tam, kde si na toto najdu cas, niekedy mi usetria peniaze tym, ze ma upozornia aj na vec, ktoru si ja sam neuvedomim a obratom ju napravim, co ja zase ocenim tym, ze sa tam rad vratim. Ale kazdemu podla vlastnych potrieb a priorit. Samozrejme, menej ocividne veci sa kontrolovat vopred nedaju, to uz je riziko samotnej realizacie kontroly a do velkej miery to clovek moze ovplyvnit sam, ked sa o svoje auto stara a zaujima. Ale aj pri najlepsej a najsvedomitejsej starostlivosti a priprave sa moze stat, ze auto ostane "nesposobile".
Informacii je najviac ako sme kedy mali k dispozicii v historii ludstva a ludia paradoxne ako keby hlupli alebo boli coraz menej informovani. Ci uz vo veciach pravneho povedomia, legislativy alebo konstrukcie vozidiel. Co zase poniektori ini ludia oportunisticky zneuzivaju. Dalo by sa povedat, ze si ti neinformovani za to mozu sami, ale predsa len, podvod je podvod.
Mylis sa - Niva nema vypinatelny nahon prednej napravy

Niva je permanentna 4x4! Ma jedine blokovatelny medzinapravovy diferencial a redukciu, nic ine, ziadne odpajanie ktorejkolvek napravy! Naco by som to sem inak uvadzal a zvlast na to upozornoval, keby sa to Nivy netykalo? Cela Niva sekcia tu je o tom, opakovane sa to tu prebera v roznych temach a dost ludi stale nechape princip fungovania diferencialu a ze ich ma Niva 3. Treba totiz rozlisovat medzi permanentnym 4x4 s 3 diferencialmi a zadokolkou s pripajatelnym predkom (iba na nespevnenom povrchu!) napriamo k prevodovke, ktora ma iba 2 diferencialy. Chapem, ze ani ako technik STK v dnesnej dobe nemozes poznat spamati vsetky tie nespocetne znacky a modely aut, ani to od teba nikto neocakava, ale potom treba aj vediet pokorne priznat, ze nieco nevies a nie nieco ine suverenne tvrdit, ale radsej sa pripadne nechat poucit majitelom, ak je to clovek, ktory sa vyzna. Pride nejaky Nivar, ty mu budes chciet auto znasilnovat na VSB, on bude protestovat a kto si nakoniec presadi svoj nazor, ked este aj na tej infolinke Testeku o tom, ako to vyzera z toho co si napisal, bez urazky hovno vedia? Takze ja si za tym stojim, ze Niva na VSB ist nema a podla platnych metodickych pokynov sa ma realizovat "iba" jazdna skuska.
Edit: za tu detektivnu pracu s tym RKAT vs. OBD velky respekt!

To je hned vidno, ked niekoho praca bavi a nie ze to iba bez zaujmu odflakne. A prave v tom je castokrat problem - nezaujem, lahostajnost, neznalost. Niektori technici sa zase boja uviest veci na spravnu mieru a co je v dokladoch, cez to nejde vlak, aj keby tam stal preklep, ze vozidlo ma 22 naprav, lebo by ich akoze mohli podozrievat z manipulacie, napriek tomu, aky je skutkovy stav. Staci mat trochu exotickejsie auto v nejakom neobvyklom prevedeni a na neustale problemy je zarobene.