Když pojišťovna "udělá" z pojistné události totálku, neznamená to, že odeberou auto, nebo je nezpůsobilé k dalšímu provozu. Způsobilost je dána stavem auta a doklady k němu. Pojišťovna do toho nemá co kecat. Auto zůstává majiteli a nic dál se nemění. Totálka je jen pojem, že auto už nepůjde pravděpodobně dále pojistit na havarijní pojištění. Ale dá se opravou zhodnotit a dál provozovat, pokud bude technicky způsobilé. Totálka je z pohledu pojišťovny odrbání majitele co se dá s tím, že mají představu, že ten zbytek auta je to co nehodlají zaplatit a pustí o to méně za skutečnou škodu. Z vlastní zkušennosti mám na svém autě totálku už 5 let z havarijní pojistky, kde pojišťovna se snažila dát co nejmíň. Od té doby auto jen vzkvétá.
Tak se šlo "apelovat" na pojišťovnu viníka škody. Pojišťovna pustila ještě další 3 částky k tomu. Následně se vymlouvala, že už vyplatila dost, protože první pojišťovna to co vyplatila z havarijní dostala od pojišťovny viníka. Pořád to bylo málo, ani ne na fakturu, natož na další vzniklé náklady. Pak už je to na ostrý lokty právníka, znalecký posudek atd. Všechno to něco stojí. Podle mě by 5 tisíc mělo jít dostat naprosto normálně, 10 už s větším štěstím. Nezapomeň si započítat telefony, cesty podle spotřeby techničáku a cestovních náhrad co se projezdí s opravou, případný odtah, pokud jsi měl ušlý zisk a musel si brát volno z práce, tak taky. To do těch 5, nebo 10 tisíc nepočítám. To jde podle skutečných nákladů, co vyčíslíš. Platí už delší dobu nový občanský zákoník, tak by mělo jít vše lépe, než v mém případě. Už z principu bych jim nic nedaroval. Není pravda, že pojišťovny zdraží pojistné, protože se někdo domáhá své škody. Mnoho let vyplácejí pojišťovny v ČR lehce nad 50% toho co vyberou (oficielní údaje). Na to se nesmí zapomínat ! Jde o bezmeznou nenasytnost pojišťovnictví a bankovnictví, o nic jiného. Uvědomte si všichni, že v ČSSR pouhých 5% (starý oficielní údaj) ze všech částek vybraných pojišťovnou za socialismu uživilo veškerý chod celé pojišťovny, všechny jejich pobočky (a co jich všude bylo, likvidátoři byli i ve větších servisech přímo na pracovní pozici), včetně vyplácení veškerých škod (globálně). 95% sumy šlo do státní pokladny. Teď jdou tyhle nepředstavitelný sumy jednotlivcům zainteresovaným v pojišťovnictví. A to procentuelně k příjmům platíme výrazně víc, než tenkrát. Tak o co se nepřihlásíš a máš nárok, "věnuješ" multimiliardářům a zajišťovnám pojišťoven. Ale oni už jsou tak bohatí, že už nevědí ani co ty čísílka s tolika nulami znamenají, natož aby byli schopni za život několika generací spotřebovat. Před nikým se neponižuj a nad nikoho nepovyšuj. Jen to co Ti po právu náleží i když protistrana si myslí něco jiného....
Měl jsem na zadku izolepu místo celé zadní lampy a při silniční kontrole nepadla jiná otázka, než pane řidiči, silniční kontrola, doklady prosím. Obešli auto a koukali na samolepku z STK. 2 minuty lustrace dokladů. Vše vpořádku, šťastnou cestu. Když dáš do reflektoru žárovku a bude svítit (přilehlá strana k vozovce), na dojetí by to mělo být ok. Samozřejmě bych s tím neprovokoval a nejezdil déle, než je nutné k nezbytné opravě, nebo převozu.