Bourana 2107

Moderátor: Moderátoři

Re: Bourana 2107

Příspěvekod miska » pon črc 27, 2015 07:04

Jelen píše:Takhle, má to technickou? Bylo by to schopno přejezdu do Unhoště po vlastních nožičkách (po úpravě blatníku a výměně kola)? Vzal bych to možná celý, ale nezachraňoval bych to. Vymontoval bych si, co by se mi hodilo na 06ku a zbytek bych rozprodal.


Technickou ma, po uprave blatniku a vymene kola to pojizdny je, jen tomu chybi i svetlo, coz prakticky provozu nebrani, jen teoreticky pokud clovek potka policajty. Jen nevim jak by to v takovymhle pripade vypadalo dal, jelikoz potrebuju nejakej papir - prevod nebo ekologickou likvidaci abych moh auto odhlasit.
miska
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte čer 08, 2010 08:03
Bydliště: Praha

Re: Bourana 2107

Příspěvekod miska » pon črc 27, 2015 07:17

tomass píše:Ze starších dílů vyjde vlastnoruční oprava ještě výrazně míň. Zdá se že je to jenom plechařina. Dveře můžeš vzít z jiného auta na vrakáči a přemontovat celé. Blatník uřízneš flexou, koupíš nový, porovnáš vnitřek a zajedeš do dílny, kde Ti ho za pár stovek třeba téměř na počkání přibodují, pokud spasuješ a připravíš k vaření. Nárazník narovnáš. Lak jak vidím na autě neřešíš prakticky vůbec.....
Máš auto v garáži, zázemí tedy je. Montérky a ....


Jen jeste doplneni, ted kdyz uz mam zase pocitac a muzu se trochu rozpsat. Nepochybuju ze by slo auto zprovoznit relativne levne vlastnimi silami kdyz clovek nebude bazirovat na vzhledu a primhouri oci. Bohuzel sice je auto v garazi, ale majitel garaze by uz ji pomalu chtel zpet a ja vim, ze na tu plecharinu si moc netroufam. Zkousel sem kdysi svarit zidli a dopadlo to hrozne. Ale navnadils me, zkusim se jeste zamyslet jestli by to neslo zachranit nejak jednoduse/levne. A zkusim v prubehu tydne zavolat jak je to s tou ekologickou likvidaci kdyby chybel motor nebo neco jineho a dam sem vedet zajemcum o dily.
miska
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte čer 08, 2010 08:03
Bydliště: Praha

Re: Bourana 2107

Příspěvekod Wenca084 » pon črc 27, 2015 14:05

Hele být tebou tak to dám dohromady jak tady píšou kluci , už jen kvůli tomu co jsi do toho v minulosti dal. Blatník novej , dveře - svetlo tady z bazaru (světla mám možná i doma , nechám zadarmo ). Natřel základem a bílou a prostě jezdim. Oprava do 3000kč a s proraženým kolem.
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
Wenca084
 
Příspěvky: 329
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Re: Bourana 2107

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon črc 27, 2015 15:32

Já nevím, asi jsem málo optimistický, ale s pojišťovnou bych to řešil jako totálku a šup s tím do hutí.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Bourana 2107

Příspěvekod Wenca084 » úte črc 28, 2015 11:52

To je sice hezký , že by z toho udělali totálku , ALE co si za ty prachy od pojištovny koupíš když to dáš do hutí? Daj ti max 10000kč, a za to krabici s ekodaní v dobrým stavu nekoupíš. Takže od pojištovny vyrejžovat co nejvíc , opravit - jezdit.
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
Wenca084
 
Příspěvky: 329
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Re: Bourana 2107

Příspěvekod Jelen » úte črc 28, 2015 12:03

miska píše:Jelikoz to bylo nase jedine rodine auto a potreboval sem jezdit, tak jsem si koupil nove auto

Takže co si za to koupí? Asi dost věcí, třeba to vrazí do nového auta.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Bourana 2107

Příspěvekod tomass » pon srp 03, 2015 19:33

Když pojišťovna "udělá" z pojistné události totálku, neznamená to, že odeberou auto, nebo je nezpůsobilé k dalšímu provozu. Způsobilost je dána stavem auta a doklady k němu. Pojišťovna do toho nemá co kecat. Auto zůstává majiteli a nic dál se nemění. Totálka je jen pojem, že auto už nepůjde pravděpodobně dále pojistit na havarijní pojištění. Ale dá se opravou zhodnotit a dál provozovat, pokud bude technicky způsobilé. Totálka je z pohledu pojišťovny odrbání majitele co se dá s tím, že mají představu, že ten zbytek auta je to co nehodlají zaplatit a pustí o to méně za skutečnou škodu. Z vlastní zkušennosti mám na svém autě totálku už 5 let z havarijní pojistky, kde pojišťovna se snažila dát co nejmíň. Od té doby auto jen vzkvétá. :D Tak se šlo "apelovat" na pojišťovnu viníka škody. Pojišťovna pustila ještě další 3 částky k tomu. Následně se vymlouvala, že už vyplatila dost, protože první pojišťovna to co vyplatila z havarijní dostala od pojišťovny viníka. Pořád to bylo málo, ani ne na fakturu, natož na další vzniklé náklady. Pak už je to na ostrý lokty právníka, znalecký posudek atd. Všechno to něco stojí. Podle mě by 5 tisíc mělo jít dostat naprosto normálně, 10 už s větším štěstím. Nezapomeň si započítat telefony, cesty podle spotřeby techničáku a cestovních náhrad co se projezdí s opravou, případný odtah, pokud jsi měl ušlý zisk a musel si brát volno z práce, tak taky. To do těch 5, nebo 10 tisíc nepočítám. To jde podle skutečných nákladů, co vyčíslíš. Platí už delší dobu nový občanský zákoník, tak by mělo jít vše lépe, než v mém případě. Už z principu bych jim nic nedaroval. Není pravda, že pojišťovny zdraží pojistné, protože se někdo domáhá své škody. Mnoho let vyplácejí pojišťovny v ČR lehce nad 50% toho co vyberou (oficielní údaje). Na to se nesmí zapomínat ! Jde o bezmeznou nenasytnost pojišťovnictví a bankovnictví, o nic jiného. Uvědomte si všichni, že v ČSSR pouhých 5% (starý oficielní údaj) ze všech částek vybraných pojišťovnou za socialismu uživilo veškerý chod celé pojišťovny, všechny jejich pobočky (a co jich všude bylo, likvidátoři byli i ve větších servisech přímo na pracovní pozici), včetně vyplácení veškerých škod (globálně). 95% sumy šlo do státní pokladny. Teď jdou tyhle nepředstavitelný sumy jednotlivcům zainteresovaným v pojišťovnictví. A to procentuelně k příjmům platíme výrazně víc, než tenkrát. Tak o co se nepřihlásíš a máš nárok, "věnuješ" multimiliardářům a zajišťovnám pojišťoven. Ale oni už jsou tak bohatí, že už nevědí ani co ty čísílka s tolika nulami znamenají, natož aby byli schopni za život několika generací spotřebovat. Před nikým se neponižuj a nad nikoho nepovyšuj. Jen to co Ti po právu náleží i když protistrana si myslí něco jiného....

Měl jsem na zadku izolepu místo celé zadní lampy a při silniční kontrole nepadla jiná otázka, než pane řidiči, silniční kontrola, doklady prosím. Obešli auto a koukali na samolepku z STK. 2 minuty lustrace dokladů. Vše vpořádku, šťastnou cestu. Když dáš do reflektoru žárovku a bude svítit (přilehlá strana k vozovce), na dojetí by to mělo být ok. Samozřejmě bych s tím neprovokoval a nejezdil déle, než je nutné k nezbytné opravě, nebo převozu.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Bourana 2107

Příspěvekod Jelen » pát říj 23, 2015 19:57

Dnes jsem se vyzbrojil kladivem a vyrazil do Prahy. Hned po nástupu do metra na Zličíně jsem napsal miskovi smsku, že jedu. Ujel jsem však jen jednu stanici a metro se zastavilo a z reproduktorů se ozvalo hlášení, že z důvodu pádu osoby do kolejiště metro stojí a dál jen tak nepojede. Tak jsem to sdělil miskovi a obratem mi volal, že pro mě přijede. Patří mu za to veliký dík, vyzvedl mě na Stodůlkách a dovezl do Kbel, kde jsem vozu naordinoval léčbu blatníku, aby se nedřel o kolo, trošku pofackoval zámek kapoty, aby šla zabouchnout a vyrazil k domovu.
Auto má moc hezký světle hnědý interier. (možná bude k prodeji, stejně jako ostatní díly, které se mi nebudou hodit na 06ku, ale pokusím se nejdřív auto asi zachránit.) Přece jen má něco do sebe, jízda v něm byla docela příjemná, i přes koplé rameno (kolo je trošku víc vzadu, než pravé a malinko táhne doleva, hlavně při brždění) a šílený chod spojkového pedálu, jelo velmi pěkně. Komické je nastupování, protože dveře mají utržený horní pant, tak se nastupuje přes spolujezdce, ale dveře jdou otevřít a dokonce i zavřít, leč chce to trochu citu.

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Bourana 2107

Příspěvekod Radek » stř říj 28, 2015 19:41

Hele, jestli se bude tohle auto rozebírat nebo podobně, nenašel by se tam nepoškozenej disk, nebo dva novějšího typu? Viz přiložené foto. Kdyby pak mělo Ti to kolo/kola chybět (když jsem dával já do šrotu Nivu, tak měli největší starosti o to, aby auto mělo všechny kola, aby šlo naložit), můžu dodat disk(y) staršího typu s obutou pneu a vyměnit kus za kus. Koukám, že jsi ze Středních Čech, takže bych samozřejmě pro to dorazil k Tobě.
Přílohy
disk_novejsi_[1].JPG
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 03, 2004 13:10
Bydliště: Praha

Re: Bourana 2107

Příspěvekod Jelen » stř říj 28, 2015 23:42

Asi to zkusim nějak zachránit, ale vzhledem k tomu, že disky jsou každej pes jiná ves, tak když se tam nějakej najde, tak ti ho klidně poskytnu. Jak poznám, že je to novější typ?
Jo jsem z Unhoště. Z Prahy kousek. ;-)
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Bourana 2107

Příspěvekod Radek » čtv říj 29, 2015 16:39

Je to ten na fotce u mýho předchozího postu. Já teda rozlišuju jen dva typy - starší, co měl po obvodu řadu kulatejch otvorů a na středu takový záhyby na uchycení chromovejch poklic, ten je na starší typy 03/06. A pak je tenhleten, bez těch záhybů na středu a s pěti podlouhlejma otvorama na obvodu. Jinak jestli by se našel, tak na něj mrkni, občas bývá právě u některýho z těch otvorů prasklej - takovej určitě nechci.

A díky za ochotu.
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 03, 2004 13:10
Bydliště: Praha

Re: Bourana 2107

Příspěvekod valda1971 » čtv říj 29, 2015 17:12

....řadu kulatejch otvorů a na středu takový záhyby na uchycení chromovejch poklic....
Tento typ určený pro řadu 05/07 ty tři držáky-záhyby na poklice neměl (netvrdím, že se v nějakém meziobdobí nemontovaly...), tak máš na výběr ne dva, ale tři typy disků
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7198
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Bourana 2107

Příspěvekod Radek » čtv říj 29, 2015 18:06

Já nejsem žádnej Lada expert, jen pouhej uživatel a bastler-diletant, ale ty disky s těma kulatejma (větracíma ???) otvorama jsem většinou byl zvyklej vidět jen na starších typech, navíc ty malý chromovaný poklice (nemyslim takový ty chromovaný čepičky na střed kola s logem) na 05/07 vypadaj dle mého skromného názoru mimořádně blbě.
Nicméně dneska jsem byl náhodou v CS AutoLada na Žižkově a tam maj na 05/07 právě disky s kulatejma otvorama, ale BEZ těch "záhybů" (nevim jak to jinak nazvat). Takže se nedivim, že jsou 3 typy :lol:
Poněkud smutnější byla ovšem cena (970,-/ks), takže do novejch určitě nepudu.

Pokud tam máš takovej, jak jsem ukazoval tu fotku, a neni prasklej nebo zdeformovanej, tak ho beru (za nějakou rozumnou cenu, nebo výměna kus za kus - novej od tebe za starej ode mě). Kdyby byl nějak né katastrofálně orezlej, tak taky nevadí (zvenku, zevnitř se to víceméně vsákne).
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 03, 2004 13:10
Bydliště: Praha

Re: Bourana 2107

Příspěvekod Jelen » čtv říj 29, 2015 18:36

Myslim, že mám dva, nebo tři. Jeden je určitě na tomhle autě a jeden mám jako rezervu v 06ce. Mrknu se ti na stav a pokud mi přivezeš jiný výměnou (ideálně obutý, abych je mohl použít jako rezervu) a k tomu třeba lahev nějakýho dobrýho nezvyklýho piva, pak jsou tvý.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Bourana 2107

Příspěvekod Radek » čtv říj 29, 2015 20:57

Tak jedinej oříšek bude asi to nezvyklý pivo :-D

Dej, prosím vědět, jak na tom ty disky jsou, potřebuju 2ks, víc ne, a přivezl bych Ti teda 2ks obutých (ale pneu na nich spíš bez záruky, nejmíň takových 17 let nebyly obutý na autě, jsou to samý takový ruský užovky).

Mám ještě rozjednaný disky jinde tady na fóru, ale Ty jsi pro mě nejschůdnější varianta, tak bych to jinde odvolal, pokud to klapne u Tebe.
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 03, 2004 13:10
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Daruji či vyměním

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron