LZ tapec do Jedovnic

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Pavlík Brno
Příspěvky: 175
Registrován: sob úno 04, 2006 16:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

LZ tapec do Jedovnic

Příspěvek od Pavlík Brno »

Sháním tapecirung levých zadních dveří sedmičkový nebo z novějších čtverek. Ideálně textilní černý nebo aspoň černá koženka ze vstřikovacích modelů.
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: LZ tapec do Jedovnic

Příspěvek od tomass »

Pokud je rozlámaný sololit pod černou plasto-koženkou, dá se vcelku snadno opravit novým sololitem, který koupíš v Obi, nebo Bauhasu tam co řežou desky na míru. Dělal jsem to u dvou dveří. Koženka se pak místo sponek (nemám sponkovačku) přilepí za zahnuté okraje Chemoprenem. Já to ještě vylepšil podlepením modrého 3mm Mirelonu (specielním "chemoprenem na Mirelon") a auto je celkově tišší. Normálním Chemoprenem Mirelon nedrží, není potřeba to ani zkoušet. Mirelon tam být nemusí, je to takový bonus navíc. Na plastový příchytky čalounění jsem se vykašlal, stejně moc nevydrží a lámou se, případně vylamují ze sololitu. Dal jsem skrz šroubky do plechu se sedlovou podložkou. Vypadá to velmi pěkně. Pak čalounění můžeš sundavat a nandavat kolikrát chceš a už nebude za jízdy drnčet. :D Nevím přesně z hlavy, drží to na 5, nebo 7 šroubkách souměrně rozmístěných do míst, kde byla vůle, aby čalounění dobře drželo. Celkově je to velmi jednoduché a není s tím nijak moc práce. Pokud nebudeš lepit Mirelon, jedno čalounění tak asi zhruba hodinu času, s Mirelonem asi 2 hodiny.
Uživatelský avatar
Honza854
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: LZ tapec do Jedovnic

Příspěvek od Honza854 »

Ten Mirelo jsi dal mezi koženku a sololit, nebo mezi sololit a plech dveří? V celé ploše?
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: LZ tapec do Jedovnic

Příspěvek od tomass »

Nevím to teď přesně jestli u obou dveří, ale u jedněch jsem dával Mirelon z obou stran. Divná vata - geotextilie pod koženkou byla velmi tenká a potrhaná. Pod koženkou je Mirelon určitě v celé ploše. Spodní (směr do plechu) mám Mirelon, okraj asi o 1 cm menší, aby čalounění nevystupovalo výš do inteieru, taky v celé ploše. Postup: opatrně vyndat sponky z koženky. Oměřit sololit podle vzoru. Drsný povrch sololitu pod koženku. Vyříznout sololit ručně pilou čepovkou s jemnými zuby, řezat hodně šikmo, bude čistý řez. Plynulé zatáčky (zadní blatník) špičkou pily. Celý obvod zabere tak asi 5 minut ručního řezu. Hrany osmirkovat, aby nesálo tolik vlhkost. Vyvrtat otvory pro kliky, dorovnat rašplí. Otřít od prachu. No a pak už lepit. Specielní chemopren na Mirelon se běžně nedá koupit, mají třeba zde: http://www.mirelon.com/cz/lepidlo-mirel ... html?p=272 Já pro to lepidlo byl na Praze 6 pod schodama Strahovskýho stadionu. Měly tam obrovský prostory, nevím jestli to tam ještě prodávají.
Jako pečlivka jsem lepil ještě 1 cm bílý Mirelon na plech zevnitř dveří po kouskách mezi výztuhy a pak i přes výztuhy kam to šlo. Zatím mám jen levou stranu auta. Nevěřili byste, jak zmizí akustický hluk z plechu karoserie ! Celek čalounění přišroubovat vruty do plechu přes sedlový podložky. A ještě pozor při vrtání, ta geotextilie se namotává na vrták a vytváří pod koženkou cucky. Mirelon tuhle nectnost nemá.
Veškerý hluk jde hlavně z plechů. Ještě mám v plánu do budoucna polepit Mirelonem střechu zevnitř. Ještě jsem se neodvážil sundat střešní čalounění, abych ho dostal ve stejné kvalitě zpátky. Pod kobercema už mám Mirelon místo asfaltu s hadrama. Z úsporných důvodů se dá použít několik levnějších modrých 3mm Mirelonů (aspoň 3, nebo taky až 5-6 vrstev podle potřeby), nebo dražší silný 1 cm Mirelon v kuse (kusech). Pod kobercema je Mirelon jen vložený bez lepení. To by bylo po polepení střechy teprve tichý vozidlo. :)
Odpovědět

Zpět na „Koupím“