Stránka 3 z 7

Re: Nastrek po 20.000km/1 rok vesta sw cross

PříspěvekNapsal: stř kvě 15, 2019 09:12
od grafi2
ja som tiež v tom že to treba nechať riadne vyschnúť. Ak prídem v daždi do servisu tak to napatlajú na mokré? Je síce pravda že tie prípravky dokážu odpudzovať vlhkosť, no odtiaľ potiaľ...
Druhá vec je, čím vám to striekajú? Vosk do dutín ok. Ale ak by mi na podlahu naniesli Body930 alebo niečo iné tvrdé tak by som asi hrýzol. Pod tým to hnije veselo ďalej.
KRAES Ty to striekaš ako? lebo do prahov a dutín je vhodná dlhá hadička a spreje majú len pár centy ...

V niektorých dielňach pred aplikáciou podvozok vyvapkujú, a potom naň niekoľko hodín fúkajú teplý vzduch aby riadne vyschol. Pochybujem že toto robí každý servis...

Re: Nastrek po 20.000km/1 rok vesta sw cross

PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2019 10:33
od KRAES
grafi2 píše:........., KRAES Ty to striekaš ako? lebo do prahov a dutín je vhodná dlhá hadička a spreje majú len pár centy ...


V spreji požívam Valvoline Tectyl ML, má dobré aplikátory a je za roky používania osvedčený, lebo klasický ML Resistin už nie čo bol a vyskúšal som na Kalči aj DINITROL ML, ale je moc riedky a na skúšku mám kúpený DINITROL 1000 Vosk do dutín. Zatiaľ som s dĺžkou aplikátorov nemal problém sa dostať všade a keď sa nedalo, tak napr. u Renaltu 21 aj vyvrtaná dierka v prahu pomohla. Bežne sa to robí, u aplikátorov sú aj záslepky. U Kalče je v prahu dosť skrutiek, tak dajako si poradím. Na podvozok som použil DINITROL 482 na pištol UBS + v spreji na opravy, ale pod 20°C zle schne.

Re: Nastrek po 20.000km/1 rok vesta sw cross

PříspěvekNapsal: stř čer 12, 2019 12:59
od Dusan
Tak som zbezne pozrel, kapota nieje v casti ostrekovacov osetrena voskom, tak isto vnutorne blatniky v predu navyse je tam molitan strceny.

Je teplo tak doporucujem zakupit dinitrol v spreji a hadickou cca 500ml malo by vam to v pohode vystacit na tie blatniky a kapotu.

Vyuzite horucavy. Alebo to umyte a dajte do servisu.

Re: Nastrek po 20.000km/1 rok vesta sw cross

PříspěvekNapsal: stř čer 12, 2019 22:07
od Vašátor
Nevím jak vaše Vesty, ale po rozebrání dveří mé 1.8 sw cross jsem byl velmi mile překvapen. Dveře zalité voskem z výroby. Každopádně nástřik dutin je přínosem vždy, rozhodně všem doporučuji.

Re: Nastrek po 20.000km/1 rok vesta sw cross

PříspěvekNapsal: čtv čer 13, 2019 09:45
od Jan Vaníček
Nicméně ta rez na spojích plechů na první stránce je celkem děs. Ta už se od tamtud nedostane a pokud se to ještě pěkně přikryje nástřikem spodku, tak lze za pár let očekávat značné narušení karoserie ... .

Re: Nastrek po 20.000km/1 rok vesta sw cross

PříspěvekNapsal: čtv čer 13, 2019 11:29
od Jajo
Jan Vaníček píše:Nicméně ta rez na spojích plechů na první stránce je celkem děs. Ta už se od tamtud nedostane a pokud se to ještě pěkně přikryje nástřikem spodku, tak lze za pár let očekávat značné narušení karoserie ... .

Otázne je že odkiaľ tam tá hrdza "prišla". Je možné, že to nebolo dokonalo nastriekané a z vonku sa tam dostala voda a už to kvitne. V tom prípade by to stačilo dôkladne očistiť a nastriekať. Ale ak tá hrdza "lezie" z vnútra, tak to je už potom horšie.... Ja aspoň dúfam, že my čo máme nastriekaný spodok a dutiny po tom prvom roku, tak nám niečo takéto nehrozí. Alebo treba dúfať, že tá hrdza na tej fotke je len ojedinelá chybička vo výrobe. No ale čo by sme chceli od auta v našej cenovej hladine. Však aj drahšie autá majú dosť chýb a nedostatkov... Pozrite si teraz akú kvalitu spracovania má Tesla 3. :finga: Kuknite :mrgreen:

Re: Nastrek po 20.000km/1 rok vesta sw cross

PříspěvekNapsal: čtv čer 13, 2019 11:42
od Vašátor
Rez ve spoji vždy leze zevnitř. Spíš by mě zajímalo, zda-li třeba antikorozni ochranu během výroby nepřidali.

Re: Nastrek po 20.000km/1 rok vesta sw cross

PříspěvekNapsal: ned čer 16, 2019 12:50
od FOMA
Konečně jsem se dostal k omrknutí vstupních otvorů do dutin karoserie. Téměř všechno je tak nějak jasné od pohledu a asi většina ucpávek vstupů je na logicky umístěných místech a dobře přístupné. Dveře kufru a dutiny zadních kapes podběhů jsou nastříkány již z výroby docela solidním materiálem, který působí, že hnedka tak rychle snad nevyschne. Nicméně tento nástřik považuju za nezbytně nutný avšak je provizorní. Pokud možno rozhodně se na něj nespoléhat a vystříkat všechny dutiny, tak jako jsme bývali zvyklí doposud. Jediné co mně poněkud zarazilo, tak jsem nenašel žádné odtokové otvory ve dveřích a to ani pod gumovými lištami jak jsem se domníval a doufal :roll: To mě vážně zaskočilo :shock: nebo se mýlím a jsou někde důmyslně ukryté :?:

Re: Nastrek po 20.000km/1 rok vesta sw cross

PříspěvekNapsal: ned čer 16, 2019 12:53
od FOMA
Používal jsem vždy Resistin ML naředěný s vyjetým motorovým olejem(poněvadž samotný ML moc důvěry ve mně již nevzbuzuje). Nevím zda u toho zůstat nebo použít ten Dinitrol či Valvoline Tectyl ML?

Re: Nastrek po 20.000km/1 rok vesta sw cross

PříspěvekNapsal: ned čer 16, 2019 13:03
od Křečík Barbuška
Dej ten Tectyl. Dirky si muzes preci dodatecne navrtat. Nu ni? :mrgreen:

Re: Nastrek po 20.000km/1 rok vesta sw cross

PříspěvekNapsal: ned čer 16, 2019 13:04
od Vašátor
Vyjetý motorový olej nemá žádnou antikorozní ochranu. Cokoli s ním ředit je spíše na škodu, byť se toto za komunismu hojně používalo. Položme si ale otázku, proč. Protože prostě nic nebylo. Hojně k sehnání byl pouze Resistin, ještě k tomu ani ne Resistin ML.

Kdo chce správně antikorozně ošetřit dutiny, doporučil bych Dinitrol 1000, Valvoline Tectyl, či jakýkoliv jiný moderní vosk do dutin. Dokonce bych nezatracoval ani Resistin ML, ale naredil bych ho konzervačním olejem Konkor.

Re: Nastrek po 20.000km/1 rok vesta sw cross

PříspěvekNapsal: ned čer 16, 2019 13:13
od FOMA
Zkusím asi ten Tectyl. Samotný ML není asi nijak špatný, ale dle mých dosavadních zkušeností poměrně brzy vyschne a z toho důvodu jsem jej i ředil olejem :(

Re: Nastrek po 20.000km/1 rok vesta sw cross

PříspěvekNapsal: pon čer 17, 2019 18:55
od Jan Vaníček
Jenže právě vyjetý olej je špatný, protože je většinou "kyselý". Když už jakýkoliv olej (za mě čuňárna), tak nový, čerstvý. Já léta používám Dinitrol 1000. Teď zrovna došla bratrancovi nová dodávka - Jumper bus a budu to muset udělat, než to "zajedou". Dělám jím to na každém novém autě a žádná dodávka po 10ti letech, kdy jde většinou pryč není shnilá ( pravda, nekupují Fordy ani Mercedesy/LT :) ). Honza

Re: Nastrek po 20.000km/1 rok vesta sw cross

PříspěvekNapsal: úte črc 09, 2019 19:20
od FOMA
Tak jsem využil horkých dní a o víkendu jsem vystříkal na Vestě dutiny. Po léta používaní ressistinu ML jsem od něj upustil a použil na doporučení některých zde Dinitrol 1000. Musím říct, že se s tímto pracovalo velice hezky, překvapilo mně trochu bílé husté skupenství vypajíc jako sp...a tedy hustý sopel, samozdřejmě. A taky téměř bez zápachu, to se nedá s Ressistinem ML vůbec srovnat. Musím také konstatovat, že Vesta má vcelku pěkně přístupné a i logicky umístěné otvory do dutin včetně zátek. Velikostně vždy min.8-10mm průměru, takže i širší rozprašovací tryska se bez problémů vejde. Většina větších otvorů je opatřena zátkou. Akorát na LZ nosníku ze spodní strany byl přístup do otvoru částečně omezen procházející brzdovou trubkou.

Re: Nastrek po 20.000km/1 rok vesta sw cross

PříspěvekNapsal: úte črc 09, 2019 21:06
od Georgius
FOMA píše: téměř bez zápachu

to se ale připravuješ o tradiční "vůni Žigula" :lol: :mrgreen: