Jak víte, tak vepředu jsou dva nestejně dlouhé stěrače. Levý mi po roce a půl začal klasicky vrzat, takže jsem se rozhodl po vzoru 2111 vyměnit gumičky, které patrně mají stálou ruskou kvalitu (nebo mám podruhé pech). Samotné gumičky se blbě shání, ale nakonec jsem vyhodnotil ztrátu času a pořídil gumičky na jakýchsi nekvalitních stěračích a gumičky se jal přehodit na originál.
Zatímco Vesta Ice po 11/9/2017 má stěrače, které vypadají jako staré žigulácké, Lux před 11/9 má plošší a celkově jinak vypadající.
Pokud byste chtěli vyměnit celé stěrače, tak tady je porovnání stěračů dostupných v Rusku, návod na sundání stěračů je tady - jde o to zmáčknout plastový kryt na správném místě a tím "odemknout" vysunování a tahem "dolů" stěrač jde ven. Délky gumiček řeší tady a potvrzuji vlastním měřením, že
- Velký stěrač u řidiče má gumičku 60 cm
- malý stěrač u spolujezdce má 45 cm
Informace pro majitele SW/Cross: Zadní stěrač má z výroby 280 mm, což je docela málo, vejde se tam 330 mm (Bosch 3 397 011 306)
Pokud chcete měnit gumičku, největší porod je vyndání, klasicky to chce vytáhnout oba kovové profily (z obou stran gumičky), pak docela normálně jde gumička ven, zpátky napasovat kovové pásky do nové gumičky a nasoukat. Jediný rozdíl je v tom, že originály mají gumovou koncovku, aby se nevysouvaly, takže uvidím, jestli moje neznačka bude držet ...