Klakson - fanfáry

Elektrická soustava kromě autorádia/MMS

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Klakson - fanfáry

Příspěvek od Luděk Musil »

Za ten cca rok, jsem ještě na nikoho troubit nemusel. Blahé paměti jsem s Grantou vytroubil borca "na vose", kterej si myslel, že může po přivaděči od Český do Brna do levýho pruhu :lol: :lol: :lol: .
To "troubítko" ve Vestě při zavřený kapotě ani není slyšet :evil: . Takže jsem také přistoupil k tuningu. Můžu tomu směle říkat ZPÁTEČNICTVÍ :P , protože jsem tam namontoval šneky z nulatrojky :idea: . A to už slyšet je :lol: . Pravda - na tlakovku z lokomotivy to nemá a cengáč ze šaliny tam dávat nebudu :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Dusan
Příspěvky: 3925
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Klakson - fanfáry

Příspěvek od Dusan »

Ludek foto montaze nemas? Za 06 som zachranil klaksony aj s drziakmi.
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4038
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Klakson - fanfáry

Příspěvek od Georgius »

Dusan: asi to bude mít podobně jako já, držák je imho nekompatibilní, ale kus železa se dá dobře přidělat u baterky. Zvládnul jsem to i já ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Klakson - fanfáry

Příspěvek od Luděk Musil »

Ano, tak nějak jak píše Jiří :lol:
Kousek úhelníku chycenej matkou. Původní konektor odstřižen, nahrazen čokoládou a kouskem káblíku, prostě hardcore :lol: :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4038
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Klakson - fanfáry

Příspěvek od Georgius »

My elektrofajnšmekři jsme si udělali perechodnik ze štátního konektoru ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Jajo
Příspěvky: 628
Registrován: ned říj 22, 2017 10:37
Bydliště: Žilina

Re: Klakson - fanfáry

Příspěvek od Jajo »

Čaute, tak dnes sa mi podarilo konečne namontovať tie trúby. Takže dal som tieto: STEBEL TM80/2 MAGNUM, majú aj certifikáty. No a musím povedať, že teraz je to už skoro donucovací prostriedok. :lol: Montoval som ich na crossku, ale rovnako sa dajú namontovať na všetky Vesty. Čiže jednu som namontoval vedľa baterky na rezervnú skrutku ukostrenia(vedľa tej na ktorej je mínus z baterky) a druhu namiesto pôvodnej trúby pod rezonátor, a pôvodnú trúbu som uchytil potom na voľnú dierku na ventilátore. Dúfam, že všetko zostane na svojom mieste bez ujmy. :mrgreen: Časom pre istotu skontrolujem. :D No a teraz ku zapojeniu. Mínusy som na oboch uchytil iba kúskom drátu na držiak(to mu stačí). A plusy som prepojil drátom v ochrannej trubke a dotiahol som ho do poistkovej skrinky vedľa baterky. A tam som namontoval dodávané relé(čo bolo pri trúbach), treba ešte dokúpiť preň päticu a poistkové puzdro. Napájacie plus som dal cez poistku(stačí 15-20A) z toho plusu čo je v skrinke. No a ovládanie relé som vyriešil tak, že som vytiahol pôvodné relé na trúbu a do jeho ovládacích konektorov (kde bolo zastrčené) som strčil pomocou konektorov(sú to tie dva užšie) ovládacie dráty prídavného relé. No a týmto som dosiahol to, že keď zatrúbim(na volante), tak sa zopne prídavné relé(silovú elektriku si berie z tej pridanej poistky, nie z pôvodnej na trúbenie) a zatrúbia tieto nové poriadne. A tým, že je vytiahnuté to pôvodné relé a zachovaná pôvodná trúba, tak pri spustení alarmu začne trúbiť tá pôvodná trúba. Až nedostane v prípade poplachu pol sídliska infarkt. :lol: Takže teraz trúbim poriadne a alarm využíva pôvodnú trúbu. A v podstate som ani nezasahoval do pôvodnej kabeláže. Keby niečo náhodou, osadím pôvodné relé a trúbim ako do teraz a nemusím nič iné riešiť. Takto to môže zapojiť hocikto, aj tí čo majú dve trúby(jednu na trúbenie a jednu na alarm), to mali hlavne prvé Vesty, teraz je jedna trúba a dve relé zostali(čiže teraz dve relé ovládajú jednu trúbu). Relé na trúbu je K24, na alarm je K25, obe sú pri tom červenom kábli. Takže to v rohu je K25(alarm) a také isté, to vedľa je K24(trúba). A len pre zaujímavosť, pod tým K24 je tá malá poistka F73(10A) na istenie pôvodnej trúby.
Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko :-) (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská :-) (06_2019 - )
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“