od Cory » čtv zář 28, 2017 20:23
No chlapi. Dnes som tam bol so svojou Vestou. Zapol som to. Zamknem auto, otvorim dvere a.... smerovky blikajú a trubenie nikde. Strávil som tam viac ako pol dna. Druhá (jazdená) Vesta detto. Nové Vesty trúbia. Nedalo mi to, tak som zacal skumat rozdiely. Moja Vesta ma klakson za pravym svetlometom. Nová Vesta vlavo pri filterboxe, resp rezonátore na prednom čele. Vsimol som si, že pri tom blikaní cvaká v poistkovej skrinke relátko v takej frekvencii, akou by mal trubit alarm.
Prišiel som domov, oprášil tú obrovskú kopu papierov a hladal info. "Technologicke inštrukcie" su zo zaciatku roku 2016 a je v nich uvedene, ze Vesty majú klakson, ktory sa pouziva ako zvukovy signal, cize truba, umiestnený vpavo za svetlometom a klakson, ktorý sa pouziva ako alarm, umiestnený vlavo pri rezonatore. Po otvorení kapoty a preskumani priestoru pri rezonatore, som ziadny klakson nenasiel, ALE vo zvazku som našiel nezapojený konektor, ktorý má patriť klaksonu!!! Takze doma vymontujem klakson z Priory a skusim, ci funguje. Na 99% som presvedcený ze ano.
Nove Vesty maju pravdepodobne len 1 klakson, ktory je aj na trubenie , aj na alarm (alebo maju 2 a ten alarmovy je niekde schovany, pretoze normalny je na tom mieste, kde by moja mala mat alarmovy)
Vyzera to tak, ze pri vyrobe si boli vedomí, ze EU trh chce auta s deaktivovanym origo alarmom, tak klaksony ani nemontovali, co je logicke. Logiku vsak nevidim v tom, ze ked uz setrili, preco nechali osadene rele?
- Přílohy
-
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)