Úprava motoru 75kW

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Úprava motoru 75kW

Příspěvek od DJW »

Georgiusove videa ma inspirovali - kto by nechel mat v papieroch 78kW a realne 92kW.. Problem je, ze nove maju len 75kW a nie mi jasne, ci je to ten isty motor len s priškrtenymi mapami v ECU kvoli Euro6

V tejto suvislosti mam dilemu - ci kupit jazdenu 78kW, alebo za tu istu cenu kupit novu 75kW a hrat sa s tou.. (viem si odpisat DPH a vtedy je cenovy rozdiel zanedbatelny).

Vopred vdaka za rady.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4008
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava motoru 75kW

Příspěvek od Georgius »

IMHO nová má dva katalyzátory, čili větší odpor ve výfukovém systému a je otazné, jaké budou emise, když jeden z těch katů kuchneš ... nebo jestli jsi připraven každé dva roky dělat razborku-sborku. Já jsem zatím s kombinací filtrbox+čip spokojený a dál jít nepotřebuju.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Úprava motoru 75kW

Příspěvek od FOMA »

A nebylo by jednodušší pro těch 92kW koupit motorizaci 1.8 a neždímat koníky z 1.6kové "malorážky". Jsem na tom obdobně jako Georgius: Jetter+chip+filtrbox a spokojenost. Dál se mi do toho nijak vrtat nechce. Jednu dobu jsem pokukoval po té přestavbové sadě 1.6 na 1.8(demontuje se olejová vana , demontuje se stará klikovka i s písty, najede se dovnitř s jinou klikou(jinnýé ojnice i písty, nahodí se zpět stará olejová vana a nakonec se jen přecvakne jiná ŘJ a je po úpravě) Celá ta legrace přišla tuším na cca 600EUR, tedy ta přestavbová sada. Otázkou je jaká by byla charakteristika toho motoru a jaký by to produkovalo emise :wink:
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Úprava motoru 75kW

Příspěvek od Cory »

FOMA píše:A nebylo by jednodušší pro těch 92kW koupit motorizaci 1.8 a neždímat koníky z 1.6kové "malorážky". Jsem na tom obdobně jako Georgius: Jetter+chip+filtrbox a spokojenost. Dál se mi do toho nijak vrtat nechce. Jednu dobu jsem pokukoval po té přestavbové sadě 1.6 na 1.8(demontuje se olejová vana , demontuje se stará klikovka i s písty, najede se dovnitř s jinou klikou(jinnýé ojnice i písty, nahodí se zpět stará olejová vana a nakonec se jen přecvakne jiná ŘJ a je po úpravě) Celá ta legrace přišla tuším na cca 600EUR, tedy ta přestavbová sada. Otázkou je jaká by byla charakteristika toho motoru a jaký by to produkovalo emise :wink:
A zabudol si na vybrus, pretoze narvat do motora vacsiu kluku znamena prinutit piestne kruzky behat nad a pod povodnu drahu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Úprava motoru 75kW

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Me naprosto sokuje, ze nekoho napadne rozdelavat novej motor byt jen na teoreticke urovni :weedman: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Gallič
Příspěvky: 568
Registrován: pon led 02, 2017 10:44

Re: Úprava motoru 75kW

Příspěvek od Gallič »

pokud koupíš novou Vestu nebo Xray, bude mít 78Kw :wink: bude to přece dovoz z Ruska. Nebo jsou ještě staronové Vesty z hromadné homologace s 75Kw skladem ?
např https://www.autobazar.eu/lada-xray-skla ... 00565.html Georgius má 92Kw ? Jak je možné, že já po čipu, sání ze sportu a kuchnutí katů mám zhruba 83Kw ?
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Úprava motoru 75kW

Příspěvek od Dusan »

Lebo si to nemeral na brzde co premeriava :D
Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Re: Úprava motoru 75kW

Příspěvek od DJW »

Mam za to, ze stare mali 78kW, nove uz maju priskrteny motor na 75. Mylim sa?

Georgius ma 78kW, na brzde mala realne tusim 81, po uprave filterbox + soft od Coryho sa vysplhal na 92kW. Viac si pozri na jeho youtube kanale.

V Galante tvrdili ze jednaosmu uz nevedia doviezt, z Ceska by ma 1.8 sw cross v plnke vysla aktualne okolo 20.000€ BEZ DPH, co uz je celkom ze dost za tych par konikov navyse. Ked siel biznis pred koronou, bol by som schopny dat tolko, teraz je to uz asi mimo rozpocet. Tak hladam rozumnu alternativu. Jazdene 2-3 rocne Vesty idu za takmer taku istu cenu ako nova bez DPH a kedze dan viem odpisat, velmi zvazujem ci riskovat ojetinu, zobrat novu ked pridu do Blavy..
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Úprava motoru 75kW

Příspěvek od FOMA »

Pokud vím, tak Blava všechny dovezený auta r.v 2019 nedávno doprodala a nemá na skaldě vůbec nic. Stará(současná) verze je již také problém objednat, protože se blíží spuštění výroby Vesty FL. Takže je doba vyčkávání a já pochybuju, že by např.Slovlada podnikla nějaké aktivity v oblasti hromadné homologace či dovozu nějakého většího množství FL aut. Pokud se něco bude dovážet, nejspíš stále a jen individuálně což je na pytel :?
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Úprava motoru 75kW

Příspěvek od FOMA »

Křečík Barbuška píše:Me naprosto sokuje, ze nekoho napadne rozdelavat novej motor byt jen na teoreticke urovni :weedman: .
...tak pokud koupíš motorizaci 1.6 a její jízdní projev (dynamika) je jako by ji někdo "držel pod krkem" tak se ti v hlavě začne honit ledasco :mrgreen: Vesta SW Cross E6-dTemp v originále EU (75kW) je pocitově jako svižná 1.4 (např. Ford Fusion) ....,ale bohužel v těžším autě :roll:
Cory Edition z toho udělá plnohodnotnou 1.6 :wink: Nicméně v případě SW Cross je to tak na hraně(ani ne tak výkonově),ale přeci jen chybí točivý moment a ten právě dodá už zmiňovaná 1.8 nebo ta "překopávka" z 1.6 na 1.8 8)
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Gallič
Příspěvky: 568
Registrován: pon led 02, 2017 10:44

Re: Úprava motoru 75kW

Příspěvek od Gallič »

DJW Mýlíš se, 75 Kw měli jen EU verze s dvěma katy, Rusové mají E5 stále 78Kw.

Dušan: No jak píšeš, mám to samé co Jirka + katy off a na měření to vyšlo 112 koní, auto mělo najeto tou dobou asi 17 000Km. Můžu říct, že už to trochu jede......i do kopce......
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Úprava motoru 75kW

Příspěvek od Cory »

Gallič píše:DJW Mýlíš se, 75 Kw měli jen EU verze s dvěma katy, Rusové mají E5 stále 78Kw.

Dušan: No jak píšeš, mám to samé co Jirka + katy off a na měření to vyšlo 112 koní, auto mělo najeto tou dobou asi 17 000Km. Můžu říct, že už to trochu jede......i do kopce......
Nemyslim si, ze mas presne to iste, co Jirka :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9319
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava motoru 75kW

Příspěvek od Vašátor »

DJW píše: .... za takmer taku istu cenu ako nova bez DPH a kedze dan viem odpisat, velmi zvazujem ci riskovat ojetinu, zobrat novu ked pridu do Blavy..
A co takhle koupit Vestu ojetou s DPH a DPH odepsat? Lze to přeci i u ojetiny. Ale je pravda, že Vestu na firmu kupuje málo kdo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Gallič
Příspěvky: 568
Registrován: pon led 02, 2017 10:44

Re: Úprava motoru 75kW

Příspěvek od Gallič »

Cory : Proč jsi nám to čipoval rozdílně ?
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4008
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava motoru 75kW

Příspěvek od Georgius »

kolik máš režimů ŘJ ? ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“