Nová vylepsena hlava pre 1.8 od Autovaz

Moderátor: Moderátoři

Nová vylepsena hlava pre 1.8 od Autovaz

Příspěvekod Dusan » pát lis 13, 2020 19:21

Nova hlava res voditka ventilov pre 1.8
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/auto-n ... 22-ls.html
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Nová vylepsena hlava pre 1.8 od Autovaz

Příspěvekod Cory » pát lis 13, 2020 19:29

Aha...ze v dnesnej dobe budu zrat motory olej cez voditka ventilov, by ma nenapadlo :D Ono sa to dalo cakat. Velka vola ventilu vo voditku sposobuje to, ze gufero sa pocas chodu motora deformuje do ovalu a netesni. Ked si vezmem, ze 8mm stopka ventilu u Nivy by mala mat volu cca 0,03 mm a v praxi ma 0,06 mm a cim mensi priemer stopky ventilu, tym mensiu volu by ventil vo voditku mal mat, tak neviem si predstavit, ako u 5,5 mm stopky ventilu pri 1,8ke dosiahnu Rusi volu cca 0,02 mm s tymi predpotopnymi strojmi, co maju vo fabrike :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Nová vylepsena hlava pre 1.8 od Autovaz

Příspěvekod Dusan » pát lis 13, 2020 19:34

Nadezda dostane rucny vystruznik a dolati to na presn9, zase tych 1.8 vela nepredavaju.

Predpokladam ze nepouzite hlavy stahuju spat do tovarne a budu menit voditka. Inak zaujimavy tvar voditka na upevnenie gufera.... Ci im zoskakuju dole, pri tej velkej voli? Tj vola ostane ale gufero lepsie zahaknute?

Celkom som nepochopil v lavo je nove voditko a v pravo stare?
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Nová vylepsena hlava pre 1.8 od Autovaz

Příspěvekod Cory » pát lis 13, 2020 19:41

Vlavo by malo byt stare. Gufera nezoskakuju. Ale ventily maju velku volu vo voditkach, co sposobuje netesnost ventilov a vybijanie sediel do elipsy a rovnako tento vykyv sposobuje nedostatocnu tesnost gufera. V podstate islo len o zmensenie vole ventilu vo voditku
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Nová vylepsena hlava pre 1.8 od Autovaz

Příspěvekod Dusan » pát lis 13, 2020 19:51

Tak nechapem ten kozmicky tvar v lavo, ked to voditko nove v pravo vyzera ako to z roku 66.
Inak na upravu voditka netreba kozmicky stroj staci par 10t euro
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Nová vylepsena hlava pre 1.8 od Autovaz

Příspěvekod Cory » pát lis 13, 2020 20:08

Dusan píše:Inak na upravu voditka netreba kozmicky stroj staci par 10t euro


To je jasne, skor ide o to, ze tych 10tis eur investuju az vtedy, ked vycerpaju ostatne lacnejsie moznosti.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Nová vylepsena hlava pre 1.8 od Autovaz

Příspěvekod Dusan » sob říj 22, 2022 19:28

Odborníci poznamenávajú, že výrobca „odstranil“ zranie oleja, niekoľko vylepšení:

vymenené tesnenia drieku ventilu;
zmenila sa konštrukcia olejového odlucovaca;
zlepšena kvalita ventilov;
revidované kalibrácie fázy nasávania;
vymenený odporúčaný olej z 5W-30 na 5W-40;
predstavila nové vodidlá ventilov.
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Nová vylepsena hlava pre 1.8 od Autovaz

Příspěvekod Cory » ned říj 23, 2022 08:40

tieto upravy sa objavili uz pred cca 2 rokmi...takze znova? Alebo stara info?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Nová vylepsena hlava pre 1.8 od Autovaz

Příspěvekod Dusan » ned říj 23, 2022 18:08

V máji 2022 časopis Za Rulem informoval , že od decembra 2021 sa v redakčnom parku novín objavila Vesta s 1,8-litrovým motorom z roku 2021. Za pol roka na tomto aute najazdených 12 tisíc km.

Motor VAZ-21179 s výkonom 122 koní zatiaľ skutočne nežerie olej. Aj keď sme sa ďaleko nedostali.
píšu odborníci.

V októbri 2022 odborníci časopisu Za Rulem pokračujú v monitorovaní spotreby oleja motora VAZ 21179 redakčnej Vesty, ktorý bol vyrobeny v decembri 2021. Za mesiac sme najazdili 4000 km autom v dosť tvrdom rytme. Skontrolovali sme mierku: olej je takmer bez ubytku.
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Nová vylepsena hlava pre 1.8 od Autovaz

Příspěvekod Vašátor » pon říj 24, 2022 20:30

Já můžu říct ke své 1.8, že teda olej žere. Zajímavé je, že jedu-li dálku po dálnici, běžnou rychlostí 125-150km/h, tak z oleje nezmizí vůbec nic. Minulý týden jsem otočil Litvínov na zátah, něco přes 600km, před tím půl na půl dálnice - mimoměsto a během 1000km nezmizlo z oleje vůbec nic.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Nová vylepsena hlava pre 1.8 od Autovaz

Příspěvekod Dusan » úte říj 25, 2022 06:24

To preto. Ze. Medzi 125 az 150 to zere benzin, a pri nizsich rychlostiach olej, a menej benzinu :D
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Nová vylepsena hlava pre 1.8 od Autovaz

Příspěvekod Cory » úte říj 25, 2022 07:48

Ked tak nad tym rozmyslam, oni furt len tu hlavu upravuju, ale najvacsi problem bude to, ze jednoducho tie piesty sa pri tom zdvihu a v kombinacii s tou dlzkou ojnic jednoducho vyosuju a kruzky nepriliehaju ako by mali. Zo začiatku to olej bude zrat len v urcitych rezimoch, ked sa piest vyosuje, vacsinou ide o nizke otacky. Casom sa vsak kruzky opotrebuju a bude to zrat furt. Ta kluka je na ten prakticky nezmeneny blok povodom 1,3 jednoducho velka.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Nová vylepsena hlava pre 1.8 od Autovaz

Příspěvekod Vašátor » úte říj 25, 2022 09:02

U me to nastesti benzín nežere, ale lpg :)

Ja si taky myslím, že v hlavě problém nebude. Přes vodítko ventilu moc oleje neproteče. Hlavně, vysokou spotřebu oleje řešila na jednech motorech i Škoda. Český kutil to začal řešit tak, že vyndal písty, vyhodil tenké pístní kroužky, drážky v pístu přesoustruzil na širší a osadil širší kroužky. Rázem bylo po spotřebě oleje.

Cory, jak široké ma Vesta 1.8 kroužky?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Nová vylepsena hlava pre 1.8 od Autovaz

Příspěvekod Cory » úte říj 25, 2022 09:49

Nie som si isty, ale stieraci urcite nebude mat 4mm ako pri bežnom pieste. Predpokladam okolo 2mm. Musim zistit.

Edit: Rozmery kružkov su 1,2mm/1,5mm/2,0mm...Takze som sa nemylil.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Nová vylepsena hlava pre 1.8 od Autovaz

Příspěvekod Dusan » ned kvě 28, 2023 10:09

V máji 2023 projektový manažér Lada Vesta Oleg Grunenkov pre Quto povedal, že teraz 1,8-litrový motor VAZ 21179 prešiel ďalšou revíziou, ktorá konečne vyriešila problém so zvýšenou spotrebou oleja. P. Grunenkov nešpecifikoval, aké opatrenia boli prijaté, ale poznamenal, že inžinieri motora zmenili konštrukciu agregátu.
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků