Stránka 2 z 3

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

PříspěvekNapsal: čtv dub 11, 2019 12:57
od valda1971
Jajo píše:... na ťah má vplyv aj benzín. Tankujem stále obyčajnú 95-ku, a na jednej pumpe trhá asfalt :lol: a na inej pumpe sa ledva rozbehne.

Samozřejmě že kvalita benzínu vliv má - to se Ti nezdá :wink:

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

PříspěvekNapsal: sob čer 15, 2019 20:22
od Jajo
Takže chalani, dnes vám už povedať relevantné údaje. Nakoľko už vlastním aj sedan na 16-tkách, aj SW cross na 17-tkách. Čiže čo som zatiaľ odsledoval(mám na crosske cca 300 km a na sedane cca 23000 km), tak je že cross točí cca o 200-300 otáčok menej ako sedan. Čiže napr. na 50-tke a na trojke ide sedan cca 2300-2400 a cross ide cca 2000-2100. A pri tom rýchlosť nastavená na tempomate je presne rovnaká ako aj na sedane, čiže keď je tempomat nastavený na 50, tak podľa GPS idú obe autá rovnako, cca 48. Proste cross má väčší obvod kolies a preto to robí cca tých 200-300 otáčok. Na sedane by mali byť 205/50 R16, no a cross má 205/50 R17, takže v tom to je! Proste aj ja si budem musieť zvyknúť, že na crosske sa musí jazdiť o stupeň nižšie ako na sedane. Tam kde som chodil na sedane na štvorke(cca 1900-2000 otáčok), tak tam musím ísť na crosske na trojke(cca 2000-2100 otáčok), lebo štvorka tam má iba okolo 1500, čo je dosť málo.

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

PříspěvekNapsal: sob čer 15, 2019 21:17
od Křečík Barbuška
Divne, nemas v tech rozmerech gum chybu? Respektive jsou predepsane rozmery gum u obycejne Vesty a crosky stejne? Vzdyt to by pak mel kecat i rychlomer. Takze spise jsou predepsany jine rozmery a rychlomer s tim uz pocita. Pokud jsou na auto predepsany treba 14 a 15 tak nebyva pomer rozmeru gum stejny, ale je snaha o co nejlepsi srovnani obvodu kola. Prevodovky jsou stejne? Pisu mozna moc krkolome, ale snad pochopis tok mych myslenek :-) .

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

PříspěvekNapsal: sob čer 15, 2019 22:33
od Jajo
S tymi gumami je to cele divne... Ale ja sa pri akomkolvek aute vzdy drzim toho, ze s akymi gumami kupim auto, tak radsej pouzivam len taky isty rozmer.... Proste to auto je na ne uz nastavene z vyroby a vsetko slape ako ma... No a alternativne su fakt len alternativne a niektore sa musia menit aj v RJ. Napr. Sedan ma origos 195/55 R16, no a v tp ma pisane 205/60 R16, co je chyba, lebo ked chces mat obvod cca rovnaky, tak musis so stupajucou sirkou uberat na percentach vysky, a nie pridavat. No a na crosske prave tie gumy robia to ze je vyssia. Lebo niekde som videl, ze na sedan by mohli ist 17-tky 205/40 alebo 45, az ti zostane zachovany cca obvod, no a na crosske su na 50, takze automaticky musi byt auto vyssie a musi mat mensie otacky. Dufam ze som ti to dostatocne vysvetlil... A inac v tp ma crosska pisane ako alternativu aj tie rozmery co ma aj sedan, ale to by uz asi trebalo aj prestavit v RJ, a samozrejme by si si znizil aj auto.

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

PříspěvekNapsal: pon čer 24, 2019 20:12
od Duko
Jajo píše:S tymi gumami je to cele divne... Ale ja sa pri akomkolvek aute vzdy drzim toho, ze s akymi gumami kupim auto, tak radsej pouzivam len taky isty rozmer.... Proste to auto je na ne uz nastavene z vyroby a vsetko slape ako ma... No a alternativne su fakt len alternativne a niektore sa musia menit aj v RJ. Napr. Sedan ma origos 195/55 R16, no a v tp ma pisane 205/60 R16, co je chyba, lebo ked chces mat obvod cca rovnaky, tak musis so stupajucou sirkou uberat na percentach vysky, a nie pridavat. No a na crosske prave tie gumy robia to ze je vyssia. Lebo niekde som videl, ze na sedan by mohli ist 17-tky 205/40 alebo 45, az ti zostane zachovany cca obvod, no a na crosske su na 50, takze automaticky musi byt auto vyssie a musi mat mensie otacky. Dufam ze som ti to dostatocne vysvetlil... A inac v tp ma crosska pisane ako alternativu aj tie rozmery co ma aj sedan, ale to by uz asi trebalo aj prestavit v RJ, a samozrejme by si si znizil aj auto.


Nemáš pravdu aspoň podľa toho, čo vidím ja v TP sedana. Sedan má základné rozmery 185/65/15 a alternatívy 195/55/16 alebo 205/60/16. Crosska má 205/50/17. Ak to dáš do kalkulačky, tak víde rozdiel na obvode 15mm, čo je zanedbateľné viď kalkulačku: https://www.no1pneu.sk/sk/informacie%20 ... a-rozmerov. A môžeš počítať. Podľa tohto mi vychádza, že pes bude zakopaný v prevodovom pomere.

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

PříspěvekNapsal: pon črc 01, 2019 11:07
od Jajo
Dnes som polovil v mojej pamäti(a hlavne tu na fóre :D ) a našiel som článok o rozdiele Renault prevodovky a Ruskej prevodovky. No a tam sa píše toto: "Prevodový pomer hlavného páru so zmenou prevodovky je mierne zvýšený: z 3,87 na 3,94. Podľa pasu sa Vesta stala dynamickejšou: čas zrýchlenia na 100 km / h klesol z 11,2 na 10,2 s a maximálna rýchlosť sa zvýšila zo 175 na 188 km / h. Spotreba paliva však vzrástla: zo 6,9 na 7,5 l / 100 km v kombinovanom cykle." Takže podľa tohto by na tie otáčky mohla mať vplyv aj prevodovka spolu s väčšími pneumatikami. Čiže ja mám na sedane Renault prevodovku a na crosske zasa Rusku prevodovku. Čiže mne to asi preto robí tých 300-400 otáčok rozdiel. Ak má niekto možnosť odtestovať aj sedan aj SW cross, ktoré majú obe Rusku prevodovku, tak dajte vedieť keď je rovnaká prevodovka, koľko otáčok spravia samotné pneumatiky. Ako Duko písal, podľa pneumatík by rozdiel nemal byť veľký.

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

PříspěvekNapsal: pon črc 01, 2019 11:59
od Duko
Jajo píše:Dnes som polovil v mojej pamäti(a hlavne tu na fóre :D ) a našiel som článok o rozdiele Renault prevodovky a Ruskej prevodovky. No a tam sa píše toto: "Prevodový pomer hlavného páru so zmenou prevodovky je mierne zvýšený: z 3,87 na 3,94. Podľa pasu sa Vesta stala dynamickejšou: čas zrýchlenia na 100 km / h klesol z 11,2 na 10,2 s a maximálna rýchlosť sa zvýšila zo 175 na 188 km / h. Spotreba paliva však vzrástla: zo 6,9 na 7,5 l / 100 km v kombinovanom cykle." Takže podľa tohto by na tie otáčky mohla mať vplyv aj prevodovka spolu s väčšími pneumatikami. Čiže ja mám na sedane Renault prevodovku a na crosske zasa Rusku prevodovku. Čiže mne to asi preto robí tých 300-400 otáčok rozdiel. Ak má niekto možnosť odtestovať aj sedan aj SW cross, ktoré majú obe Rusku prevodovku, tak dajte vedieť keď je rovnaká prevodovka, koľko otáčok spravia samotné pneumatiky. Ako Duko písal, podľa pneumatík by rozdiel nemal byť veľký.

Tak, podľa všetkého je pes zakopaný práve tu! Ja to mám rovnako. V sedane je francúzska hlučná prevodovka a v crosske je tichučká ruská s ťažším prevodom. Zaujímalo by ma aké prevodovky dávajú do sedanov 2019.

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

PříspěvekNapsal: pon črc 01, 2019 12:18
od Dusan
Vy mate tiche ruske pre odovky? Mne 2 a 3 medzi 20 az 45km troska spieva, hlavne pri vypnutom radiu.

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

PříspěvekNapsal: pon črc 01, 2019 12:28
od valda1971
Dusan píše:Vy mate tiche ruske pre odovky? Mne 2 a 3 medzi 20 az 45km troska spieva, hlavne pri vypnutom radiu.

Chyba je v tom, že vypínáš rádio :mrgreen:

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

PříspěvekNapsal: pon črc 01, 2019 12:32
od Dusan
Tak k veci:
Sw cross: 205/50 R17 prevod 3,9 rychlosti: 50....100...150

Sedan....... 185/65 R15 prevod 3,9 rychlosti: 48,77....97,54....146,31

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

PříspěvekNapsal: pon črc 01, 2019 13:44
od Duko
Dusan píše:Vy mate tiche ruske pre odovky? Mne 2 a 3 medzi 20 az 45km troska spieva, hlavne pri vypnutom radiu.

Tak si sadni do sedana a budeš počuť Jazz a v kaline heavy metal :mrgreen:

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

PříspěvekNapsal: pon črc 01, 2019 17:25
od radek mb
Tichá ruská převodovka je protimluv.

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

PříspěvekNapsal: čtv led 02, 2020 11:45
od FOMA
Docela mně zaujalo video Vesty s variátorem. Myslím, že by to nemusela být špatná volba. při 140km/h dokáže točit i do 3000ot/min a přitom jak spotřeba, tak i dynamika (alespoň dle videa) se jeví jako velice solidní. A to ještě neberu v potaz to plné zatížení v podobě kanystrů s vodou.
https://www.youtube.com/watch?v=EL1trB9b5Qw

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

PříspěvekNapsal: úte úno 25, 2020 18:25
od Dusan
No ked budem mat viac casu dam tu prevodove pomery vaz prevodovky.
Prevodovka je sprevodovana tak,ze sudruhovia zrusili 4. Tak ze mame kvalty 1-2-3-5-6.
Na seate som zrusil 5. Cize mam prevody 1-2-3-4-6 co sa mi dalo rozumnejsie a hlavne jednoduchsie. ked tam dam 4 auto ozije narozdiel od vesty.
Kedze tam preradenim z ''6'' do ''5'' sa nic nedeje, diat sa zacne az zaradenim 3

renoltacka prevodovka je pekne rovnomerna. VAz ma medzi 3 a 4 dieru 1000ot

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

PříspěvekNapsal: pát úno 28, 2020 08:02
od Duko
Tak si sa tej 6 konečne dočkal :D