Stránka 2 z 3

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)

Napsal: úte říj 30, 2018 08:16
od Cory
Trosku zvlastne uvazovanie, ale nikdy som sa na to tak nepozeral :D

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)

Napsal: úte říj 30, 2018 08:39
od uha2324
jestli je to jen vnitrni strana, myslim ze je opravdu spatne nastavena geometrie. nemusi to byt uplne mimo, ale pokud je nastavena nejak limitne a k tomu jsou jeste nejake cepy uz volnejsi, klidne tato situace muze nastat.
jeste otazka, a je to sjete pravidelne nebo jsou tam jen sjete plosky? jen jestli jsou tlumice OK nebo KO.

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)

Napsal: úte říj 30, 2018 08:47
od Georgius
uha2324 píše:pokud je nastavena nejak limitne a k tomu jsou jeste nejake cepy uz volnejsi

Tak čepy by snad 20 tisíc měly vydržet, ne ? Geometrii N. vyhodnotil jako OK ... tak nevím.

uha2324 píše:je to sjete pravidelne nebo jsou tam jen sjete plosky? jen jestli jsou tlumice OK nebo KO.

Sjeté je to celkem pravidelně po celém obvodu. Bohužel jsem gumy před zazimováním nevyfotil a teď už se k nim nedostanu :-(

Mmch, nápravu vymysleli vlastní, nebo vzali něco z rendlíku ? Že bych to zkusil z druhé strany ...

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)

Napsal: ned lis 04, 2018 22:02
od Georgius
Uvědomil jsem si, že jak jsem byl v Sadské kontrolovat geometrii, tak jsem zapomněl puštěnou kameru. Takže po nájezdu ukazovaly přístroje toto:
sbih.png
sbih.png (76.74 KiB) Zobrazeno 281 x

a po N. vycouvání tohle:
950-810.png
950-810.png (87.11 KiB) Zobrazeno 281 x

Já z toho chytrej nejsem, vy jo ?

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)

Napsal: ned lis 04, 2018 22:09
od valda1971
Je tam rozdíl 140 jednotek, ale jinak tomu také nerozumím :mrgreen: Ale předpokládám, že obě strany by měly mít stejnou hodnotu :wink:

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)

Napsal: ned lis 04, 2018 22:42
od grafi2
stejnú hodnotu nenastavíš, je to plus minus autobus...

Ak si mal pri vjazde 0 0 tak za jazdy išli kolesá trošku od seba, a tým pádom derie kolesá z vnútornej strany. Zdá sa že to nastavili trošku tak, ako sú paličky na obrázku. Ak to prehnali bude ti drať gumy z vonka. No celý ten prístroj sa mi zdá nejaký... divný. Ale pomlčím keďže na Trabante sa nastavovala geometria aj podľa dosky :D

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)

Napsal: pon lis 05, 2018 09:38
od Majo
Nie je mozne aby si mal 0000, takze to bola len zakladna hodnota po zapnuti pristroja. Podla mna mas 2° zbiehavost(0.95stupna vlavo a 0.81 stupna vpravo). Ale tiez z toho velmi mudry nie som

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)

Napsal: pon lis 05, 2018 22:17
od Georgius
To co píše Majo mi asi dává smysl nejvíc, teď jenom najít v mé drahé ruské knize jak to má být správně. No jo, Lada :-D

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)

Napsal: stř lis 14, 2018 13:08
od Duko
Niekde som čítal, že prehustené gumy sa derú v strede a podhustené na okrajoch. TMPS sú myslím nastavené na 1,9 podľa príručky by mali mať tlak 2,2. Ale myslím, že 2,5 by im nemalo vadiť hlavne v predu. Akurát trošku začne auto búchať na jamách.....

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)

Napsal: stř lis 14, 2018 14:54
od Georgius
No, zimáky jsem zatím stáhnul na 2,2 tak uvidíme. Zase se mi občas rosvěcí TPMS, jako trubka měřím kola a tlaky jsou OK. Kalibrovka za jízdy i při stojícím vozidle ...asi si budu muset zase po čase přečíst návod.

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)

Napsal: stř lis 14, 2018 19:02
od Duko
A mariáš tie tlaky jedným meradlom, alebo si to aj porovnávaš na viacerých?

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)

Napsal: stř lis 14, 2018 19:08
od Georgius
Zatím u dvou pump Benzina, jedna v Praze a druhá v Tišnově ;-). Kde budu měřit do třetice ještě nevím a taky to vezmu starým BA3 měřákem, co jsem si nechal ze sedmičky ;-)

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)

Napsal: úte srp 13, 2019 06:59
od Dusan
Zaujimave hodnoty ma renault:

Můj Megane je z výroby na příplatkových 17" kolech (205/50/17") a na štítku na dveřích jsou tyto údaje:
pro rychlost < 160 km/h přední 2.3 bar, zadní 2.1 bar
pro rychlost > 160 km/h přední 2.4 bar, zadní 2.2 bar
pro ECO provoz přední 2.6 bar, zadní 2.3 bar
rezervní pneu v rozměru 195/65/15" a 205/55/16" 2.5 bar a pro T145/70/17" 4.2 bar

Hlavne ma zaujalo ECO rezim.

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)

Napsal: úte srp 13, 2019 10:23
od grafi2
Eco režim som mal už aj na Trabante keď som bombil gumy na 2,5.
Bolo to eco na spotrebu, a ľahšie sa krútilo volantom- menej som sa narobil, menej som musel jesť. :D :D
Akurát ak bolo treba brzdiť na mokru tak pánboh pomáhaj... a okrem toho skôr odchádzali čapy, takže som podporil EKOnomiku

ps Vesta má tiež tabuľku ako fúkať gumy...

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)

Napsal: úte srp 13, 2019 11:03
od Jajo
Mňa by tiež zaujímalo ako mám správne nafúkať gumy. Lebo výrobca by mal napísať presný tlak potrebný na konkrétne auto na základe nejakých skúšok, prepočtov,... Lenže v pneuservise mi hovoria vždy, že treba od výrobcu fúkať cca o 0,2-0,3 viac, no a to isté tvrdia aj odborníci na dopravu..., lebo, že jedna vec je, že výrobca udáva nejaký divný údaj a druhá vec je, že dlhšie nebudete kontrolovať tlak a tým budete časom jazdiť pod výrobcov tlak... No a ja čo som odsledoval na autách je, že keď som dlhodobo udržiaval tlak na výrobcom stanovenej hranici(max. mi to kleslo o 0,1-0,2), tak časom som mal zodraté boky pneumatík a stred bol relatívne dobrý. No a toto svedčí o tom, že ten tlak od výrobcu je nízky a preto guma sedí na bokoch a tie derie. Alebo jazdím rýchlo do zákrut. :mrgreen: Čiže aj na Veste, keď som mal 2,1(ako písal výrobca), tak to tiež dralo boky. A teraz som prifúkol na 2,2(ako píšu po novom) a aj jazda sa zlepšila aj ich to už toľko nederie na bokoch... Takže musím ešte skúsiť ísť aspoň o 0,1-0,2 vyššie a uvidím. Takže podľa odporúčaní odborníkov by sa mala Vesta podľa nového fúkať na 2,4-2,5. Aj keď sa dosť obávam ísť s tlakom vyššie, lebo keby sa niečo stalo a poisťovňa zistí, že nebol dodržaný tlak..., tak bude prúser. :rolleyes: