Stránka 1 z 2

Výkon motoru Vesty ve srovnání s Kalinou II/Priorou/Desítkou

PříspěvekNapsal: ned srp 20, 2017 10:41
od Georgius
Ahoj,
mám dotaz na Vestaře se zaběhnutým motorem (minimálně po první garančce, čím víc tím líp):
Díky AdamoviT jsem se mohl svézt ve Vestě (manuálně řazený motor 21129) a ve srovnání s Ladími motory, které znám (2112 Euro 3 v Auroře a 21126 Euro 4 v Prioře - t.j. téměř identický s Kaliní Euro6 21126) mi přišel docela líný - ale auto, které ještě nemá natočeno 3000 Km má na tohle podle mne celkem nárok, s nezajetým motorem mne 2111ka nechala "ve štychu", když jsem potřeboval opravdu pomalu vyjet klouzající kopec a ona vždycky při pádu otáček pod 2000 zdechla ... Takže konečně ta otázka:

Jak moc při zajíždění ten motor ožívá ? Desítkový a nakonec i Prioří motor mi přijde, že rozkvétá do plné krásy až někdy okolo 20 tisíc, ale pak jede - řečeno slovy Světa Motorů - jako vystřelený z praku. Je mi jasné, že Vesta je trochu těžší, ale i tak ...

Re: Výkon motoru Vesty ve srovnání s Kalinou II/Priorou/Desí

PříspěvekNapsal: ned srp 20, 2017 10:51
od Cory
Tazko sudit, technicky je ten motor skoro rovnaky, najvacsi rozdiel je v RJ a mapách a to dokaze spravit veeeeelmi velky rozdiel

Re: Výkon motoru Vesty ve srovnání s Kalinou II/Priorou/Desí

PříspěvekNapsal: ned srp 20, 2017 11:01
od Georgius
Cory píše:technicky je ten motor skoro rovnaky

No právě proto mne to překvapilo, ale Prioru jsem měl v ruce až když měla najeto asi 15 tisíc a oproti tomu je o 30 tisíc později větší dravec ...

Cory píše:najvacsi rozdiel je v RJ a mapách a to dokaze spravit veeeeelmi velky rozdiel

Ale ten by měl být ve prospěch Vesty, ne :?: Nebo že by se na stará kolena začal dělat chiptuning ruského atmosférického motoru ? :shock:

Re: Výkon motoru Vesty ve srovnání s Kalinou II/Priorou/Desí

PříspěvekNapsal: ned srp 20, 2017 11:58
od Petr HC
Georgius píše:
Cory píše:technicky je ten motor skoro rovnaky

No právě proto mne to překvapilo, ale Prioru jsem měl v ruce až když měla najeto asi 15 tisíc a oproti tomu je o 30 tisíc později větší dravec ...

Cory píše:najvacsi rozdiel je v RJ a mapách a to dokaze spravit veeeeelmi velky rozdiel

Ale ten by měl být ve prospěch Vesty, ne :?: Nebo že by se na stará kolena začal dělat chiptuning ruského atmosférického motoru ? :shock:

Spíše to ale bude obráceně, vzhledem ke stoupajícím požadavkům na emise a hlavně díky největšímu "žroutu výkonu" a "zasírači motoru" systému EGR instalovanému od Euro4. Viz: http://www.egr-ventil.cz/co-je-egr-ventil/
Odkaz se týká vznětových motorů, ale někde jsem četl, že se stejně chová u zážehových. V mojí Ladě 2112 -Euro3 tento ventil není namontován, ale v diagnostickém programu ICD je na něj několik odkazů.
Předpokládám, že Vesta má E4 evt. E5.
Odkazy:
Napeti EGR regulacniho signalu (Pintle Postion) Napeti EGR regulacniho signalu (Sirkova modulace) EGR: Mixture Correction Factor Uprava predstihu od EGR (klapka vyfuk sani)

Re: Výkon motoru Vesty ve srovnání s Kalinou II/Priorou/Desí

PříspěvekNapsal: ned srp 20, 2017 12:33
od Cory
Vesta ma EGR a je E6. Treba pockat, az bude nejaka Vesta aspon s 15tis. km, potom sa da urobit nejaky zaver. Ale aj v ramci jednej euronormy je citelny rozdiel vo vykone medzi jednotlivymi verziami RJ, teda medzi jednotlivymi mapami.

Re: Výkon motoru Vesty ve srovnání s Kalinou II/Priorou/Desí

PříspěvekNapsal: ned srp 20, 2017 13:52
od stano112
Presne,treba počkať,mne sa motor na crosske tiež prebral až okolo 10 000 km.Ja som si vyskúšal dve Vesty a tiež to nebolo ešte ono.Bohužiaľ už Granty a Kaliny sú E6 a majú EGR.

Re: Výkon motoru Vesty ve srovnání s Kalinou II/Priorou/Desí

PříspěvekNapsal: pon srp 21, 2017 09:49
od Georgius
Hmm,
to jste mi moc nepomohli :-( Na netu na mne vypadlo jenom video, jak maníci v Rusku na ruských silnicích (rozbitých) za rok najeli 80 000 km, měnili tlumiče (prý vadná série z výroby) a jednu žárovku (+ olej filtry a tak) a rozplývali se nad tím, že to auto v klidu dalo (ale možná blbě hledám). S ohledem na hmotnost chybí Vestě k dynamice priory cca 5,3 Nm-1 krouťáku, což zase není až tak moc (i když těch 17,5 Nm mezi desítikou a priorou cítit jednoznačně je, hlavně na prázdném autě). Jinak otázka asi hlavně na Coryho - s těmi mapami atd, jsem čiptůningem celkem nepolíben a tak se hloupě zeptám - chápu to dobře, že jsou to jakési "konstanty", které používá ŘJ a které se teoreticky dají za použití vhodných nástrojů upravit ? Sedí pak kontrolní součty/verze SW ŘJ ? Vliv na záruku/emisní kontrolu ? Dalo by se tak nahnat těch 6 ňůtnů ? Bez rizika pro vačku atp ? A byl by ten rozdíl poznat i jinde než na válcích ?

Georgius

Re: Výkon motoru Vesty ve srovnání s Kalinou II/Priorou/Desí

PříspěvekNapsal: pon srp 21, 2017 17:42
od Georgius
nejde mi sem dát edit, tak jako další post (fakt za to nemůžu !, bez bludišťáka, prosím !)

Elegantním řešením chybějších ňútnmetrů by taky byla Vesta s 1.8 motorem a manuální převodovkou, která má jít do prodeje v Rusku v září - viz
http://www.ladavesta.net/news/884-novye-komplektacii-sedana-lada-vesta-skoro-postupyat-v-prodazhu.html
Ale to v dohledné době asi nikdo nepřiveze :-(

Re: Výkon motoru Vesty ve srovnání s Kalinou II/Priorou/Desí

PříspěvekNapsal: pon srp 21, 2017 21:43
od Georgius
Tak jsem se trochu hrabal na ruských stánkách a u Vestího 106lošadího motoru 21129 píšou "Возможность увеличения мощности до 150 л. с" (http://ladavestarus.ru/lada-vesta-dvigatel) (a s turbínou přes 400 :lol:). A na té samé straně píšou, že 1.8 je Euro 4 :cry: Zasranej jevrosajůz :axe: .

No nic, čím se tedy liší Priorácký/Kaliňácký II motor od Vestího ? Hlava je stejná,
— немного изменена система подачи воздуха.
— 40 мм выхлопная система, зажата под нормы Евро-5.
— блок управления двигателем М86.

a co se týče tůningu, tak jsem našel toto:

Веста мотор использует новый контроллер М86 и сегодня существуют некоторые проблемы с его прошивкой. Вы можете сделать обычный чип-тюнинг, купить выпускной коллектор 4-2-1 to je co ?, выхлопную систему 51 мм to je co ?. Это немного увеличит мощность (5-8 л.с.) и улучшит звук. По-хорошему дальше лезть не нужно, автомобиль довольно тяжелый и какой то сумасшедшей динамики вы все равно не получите, легкая Приора или 2114 на аналогичном тюнинге будет впереди.

což není moc optimistické :-(, o krouťáku se nemluví ... Nicméně podle toho co píšou třeba tady http://www.chiptuning.cz/chiptuning/velky-pruvodce-chiptuningem/chiptuning-atmosferickych-benzinovych-motoru by se teoreticky těch cca 115k a 154 N.m-1 asi dalo dosáhnout ;-)

Re: Výkon motoru Vesty ve srovnání s Kalinou II/Priorou/Desí

PříspěvekNapsal: úte srp 22, 2017 05:36
od Cory
Az budem pri pc, skusim sa rozpisat :D

Re: Výkon motoru Vesty ve srovnání s Kalinou II/Priorou/Desí

PříspěvekNapsal: úte srp 22, 2017 10:50
od FOMA
Pro RU trh je všechno Euro 4 (i motory 1,6 ), ale to neznamená, že motor 1,8 nezvládne splnit Euro 6. Pokud se nemýlím, tak při vývoji či spuštění výroby se zmínili, že zvládne i Euro 6. Otázkou je zda li jej vůbec dali k homologaci na Euro 6 :roll:

Re: Výkon motoru Vesty ve srovnání s Kalinou II/Priorou/Desí

PříspěvekNapsal: úte srp 22, 2017 11:09
od JmJ
Chtelo by to min tu 1.8 a pak treba jeste neco pres dva litry a sestivalec :-) To by pak auta zase mela trochu smysl.

Re: Výkon motoru Vesty ve srovnání s Kalinou II/Priorou/Desí

PříspěvekNapsal: úte srp 22, 2017 15:37
od Georgius
Takže důkaz místo slibů: Priora si maže Vestu na chleba -
https://www.youtube.com/watch?v=0k3AjH3aYT8 akorát v tom videu neříkají, jestli je to automat nebo manuál ale hlavně je asi v té Prioře už taky ten samý motor, takže výsledek je dopředu jasný. Škoda, že není nikde nemůžu najít srovnání Vesty s 106kou vs. Prioru s 98kou :-(

Re: Výkon motoru Vesty ve srovnání s Kalinou II/Priorou/Desí

PříspěvekNapsal: úte srp 22, 2017 19:55
od Cory
Georgius píše:Hmm,
to jste mi moc nepomohli :-( Na netu na mne vypadlo jenom video, jak maníci v Rusku na ruských silnicích (rozbitých) za rok najeli 80 000 km, měnili tlumiče (prý vadná série z výroby) a jednu žárovku (+ olej filtry a tak) a rozplývali se nad tím, že to auto v klidu dalo (ale možná blbě hledám). S ohledem na hmotnost chybí Vestě k dynamice priory cca 5,3 Nm-1 krouťáku, což zase není až tak moc (i když těch 17,5 Nm mezi desítikou a priorou cítit jednoznačně je, hlavně na prázdném autě). Jinak otázka asi hlavně na Coryho - s těmi mapami atd, jsem čiptůningem celkem nepolíben a tak se hloupě zeptám - chápu to dobře, že jsou to jakési "konstanty", které používá ŘJ a které se teoreticky dají za použití vhodných nástrojů upravit ? Sedí pak kontrolní součty/verze SW ŘJ ? Vliv na záruku/emisní kontrolu ? Dalo by se tak nahnat těch 6 ňůtnů ? Bez rizika pro vačku atp ? A byl by ten rozdíl poznat i jinde než na válcích ?

Georgius

V podstate ano, mapy su grafy zavislosti parametra X od Y a Z. Po kazdej uprave, a to i tej najmensej, nesedia kontrolne sucty. Ale ten, kto tie kontrolne sucty robi, vie po chipe spravit upravu, ktora ten kontrolny sucet upravi na povodny. 6Nm sa da dostat, ale tych 6Nm je onicom. Skor je prinosne zmenit charakteristiku priebehu momentu, to je zaujimavejsie. Riziko pre vacku? V akom zmysle? Chipom vačku neznicis. Ale piesty/kluku velmi lahko. Ci poznat rozdiel, tazko povedat, niekto citi vyssi vykon aj po vymene žiaroviek :mrgreen:

Tych 150Nm atd...to cipom nedosiahnes, teda mozno ano, ale kratkodobo a akurat sa s tym bude strasne blbo jazdit. V prvom rade treba upravit hlavu, to je 80% uspechu.

Re: Výkon motoru Vesty ve srovnání s Kalinou II/Priorou/Desí

PříspěvekNapsal: úte srp 22, 2017 21:11
od Liftback
Treba sa vzdať koláčikov a sladkého, ďalšia možnosť je radikálne vyhádzať veci z kufra a nebrať spolujazdcov, batožinu alebo zadné sedadlá :mrgreen: