minox píše:Cory píše:Aku vypovedaciu hodnotu ma tento udaj, ked sa za kazdym nuluje? Cim dlhsie meranie, tym realnejsi vysledok
To som si myslel aj ja. Ale jednoducho ked chcem zistit realnu spotrebu, tak vsetko vynulujem a po jazde pozriem. Napr jazda do 200km mimo mesto, väčšinou rovina = 6,2l/100km. Ale akonáhle to nechám pár týždnov tak, šplhá sa to k 8l/100km aj ked jazdím väčšinou mimo mesto a roviny. Tiež som si myslel, že to meria spotrebu vždy posledných 100km, ale nie je to tak, bude tam zrejme nejaká zrada.
To je presne to! K prevadzke auta sa nerata len benzin, ktory sa spotrebuje jazdou, ale aj prestoje a studene starty. Preto je tych 8 viac realnych ako 6,2. Skus najazdit tych 200km po tej istej trase stylom "kazdych 20km studeny start" a za kazdym niekde parkuj.... a 6,2 tam nebude.
A inak, spotrebu to pocita priebezne a nie kazdych 100km. Ak je tam 5000km v kuse, tak to pocita spotrebovany benzin za tych 5000km. Cize ak chces zistit realnu spotrebu za nejaku trasu, tak si jednoducho pozri, kolko spotrebovanych litrov si mal na zaciatku trasy a kolko na konci, sprav rozdiel a prepocitaj to na dlzku trasy. Ja mam v Priore 2 palubaky. Jeden origo, druhy pridavny. Origo nulujem kazdych cca 3000km, ten pridavny je poslednych 20000km nedotknuty. Spotreba je rovnaka. A sedi aj s realnym tankovanim.
Ak chcem, tak po vynulovani prejdem 250km trasu za 5,1 ako pred 2 mesiacmi, ked som si vymazal origo PC. Ale co z toho, ked sa s autom aj posuvam, aj parkujem, aj zajdem do obchodu, alebo len necham chvilku, nech sa pred jazdou zahreje. To tam hned skoci 6,4.