Stránka 6 z 15

Re: Skapínanie motora

PříspěvekNapsal: čtv zář 28, 2017 11:44
od grafi2
zatiaľ klop klop klop som stým problém nemal, ani s lietaním otáčok ani skapínaním. Pri zapnutá spotrebičov alebo klímy mi voľnobeh stúpne o cca 200ot ... Mne toto tvoje zhasínanie a kolísanie otáčok pripomína problémy so škrtiacou klapkou na mojom bývalom aute, teda ani nie klapkou ale selenoidom čo mal na starosti množstvo vzduchu pre voľnobeh a jednoducho sa občas zasekol a motor skapal alebo reval...

Re: Skapínanie motora

PříspěvekNapsal: čtv zář 28, 2017 11:55
od tadejasko
Aj mne to pripomina nieco take.

Ja som sa smial, ze ci tam mam v poho sviecky, klapky, vzduchovody a vyfuk - potom som si uvedomil, ze je to nove auto tak by to malo byt ciste :D :D

Ja si stym uz fakt neviem dat rady :D :D

Re: Skapínanie motora

PříspěvekNapsal: čtv zář 28, 2017 12:07
od JmJ
Oprava na zaruku? Tohle je snad neco, s cim se ma trapit servis a ne ty.

Inac je to klasika od ovladani volnobehu po vahu bzdychu, pokud tam je ;-)

Re: Skapínanie motora

PříspěvekNapsal: čtv zář 28, 2017 15:15
od Cory
Vaha tam nie je, je tam snimac absolutneho tlaku a teploty. Moze byt vadny. Ale chcelo by to diagnostiku

Re: Skapínanie motora

PříspěvekNapsal: pát zář 29, 2017 08:50
od Georgius
Mně jednou trochu měly tendenci jít dolu otáčky po startu, ale intuitivně jsem pohladil plynový pedál a OK, bohužel s Ladami jezdím moc dlouho na to, abych to nechal chcípnout :lol:, reflexy jsou rychlejší než racionální úvaha.

Re: Skapínanie motora

PříspěvekNapsal: pát zář 29, 2017 14:27
od minox
Tiež toto na mojej Veste som chvalabohu nezažil :) ale na fabii to sem tam robilo v zime za studena a nepomohla ani vymena sviečok.
Potom mi na diagnostike ukazovalo že je dodavane veľa zmesi na valce a po vymene snímača mi to prestalo robiť. Ja som to velmi neriešil to ztahovanie otačok, len prišli mi na to čidlo, ked som neprešiel emisnou kde ukazovalo 10x vacsie hodnoty :D A technik sa ma pytal, ci mi to nezerie vela?

Re: Skapínanie motora

PříspěvekNapsal: sob zář 30, 2017 15:15
od tadejasko
minox píše:Tiež toto na mojej Veste som chvalabohu nezažil :) ale na fabii to sem tam robilo v zime za studena a nepomohla ani vymena sviečok.
Potom mi na diagnostike ukazovalo že je dodavane veľa zmesi na valce a po vymene snímača mi to prestalo robiť. Ja som to velmi neriešil to ztahovanie otačok, len prišli mi na to čidlo, ked som neprešiel emisnou kde ukazovalo 10x vacsie hodnoty :D A technik sa ma pytal, ci mi to nezerie vela?


Zaujimave.

Mrzi ma, ze som nato zabudol ked som bol v Komarne, mohli mi to hned pozriet.
A vobec nemam naladu tam opät ist - ak mi to bude stale robit tak pri 15000 km prehliadke im poviem, nech mi to riadne pozru.

Moze to by dovod mojich 8l/100km?

Re: Skapínanie motora

PříspěvekNapsal: ned říj 01, 2017 16:25
od minox
Moze Tadejasko, len zalezi hlavne na tom aby si si nemylil dlhodobu spotrebu. Zakaždým vynuluj pocitadlo aj čas, dobu jazdy, aby ti ukazoval pocitac za jazdy prvý kilometer symbol ---

Re: Skapínanie motora

PříspěvekNapsal: ned říj 01, 2017 17:05
od Georgius
já ještě nuluju i kilometry, abych měl kontrolu "l spotřebováno" vs km ... ;-) Je opruz, že je to nulování na dvakrát (a že mi to neuloží automaticky prográmek v MMSčku, ale co není ... ;-) ).

Re: Skapínanie motora

PříspěvekNapsal: ned říj 01, 2017 17:38
od Cory
Aku vypovedaciu hodnotu ma tento udaj, ked sa za kazdym nuluje? Cim dlhsie meranie, tym realnejsi vysledok

Re: Skapínanie motora

PříspěvekNapsal: ned říj 01, 2017 17:50
od Georgius
Tak vzhledem k tomu, že na desítce to takhle dělám cca 50 000 km digitálně (před tím papírový sešit), tak je výhodou měření na standardizovaných trasách (domov-chalupa atp.) a lze z toho vyvozovat zajímavé závěry, neboť profil cesty se nemění, a proměnné jsou jenom hustota provozu, styl jízdy (což s tím částečně souvisí) a průměrná rychlost. Dá se (resp. půjde až bude víc dat) tedy zhruba porovnat spotřeba Vesty s desítkou, nebo průměrovat na stejné trase atp. Prostě mít průměr jenom za daných parametrů ("po městě", "po horách" atd.) a ten pak srovnávat. No a ty nepřesnostmi zatížená dílčí měření se pak pochopitelně dají průměrovat (a porovnávat s průměry z tankování atd) ...

Re: Skapínanie motora

PříspěvekNapsal: ned říj 01, 2017 18:30
od minox
Cory píše:Aku vypovedaciu hodnotu ma tento udaj, ked sa za kazdym nuluje? Cim dlhsie meranie, tym realnejsi vysledok

To som si myslel aj ja. Ale jednoducho ked chcem zistit realnu spotrebu, tak vsetko vynulujem a po jazde pozriem. Napr jazda do 200km mimo mesto, väčšinou rovina = 6,2l/100km. Ale akonáhle to nechám pár týždnov tak, šplhá sa to k 8l/100km aj ked jazdím väčšinou mimo mesto a roviny. Tiež som si myslel, že to meria spotrebu vždy posledných 100km, ale nie je to tak, bude tam zrejme nejaká zrada.

Re: Skapínanie motora

PříspěvekNapsal: ned říj 01, 2017 18:36
od Cory
No neviem, a co ked prave v ten okamih fuka vietor v tvojom smere? Alebo v opacnom? Alebo je chladnejsie/teplejsie? Alebo mas plnu nadrz vs. rezervu? Nasledne priemerovanie na celkovu priemernu spotrebu by si vyzadovalo pouzit vážený priemer a priradiť jednotlivym podmienkam určitu váhu. A na to by ti asi klasický zošit nestačil :mrgreen: Napríklad by si zhodou náhod z 10 jázd najazdil na Veste 1 jazdu s vetrom v protismere a na 110-ke 9 jazd s vetrom v protismere. A spotreba ti potom vyjde rovnaka, aj ked prakticky Vesta žerie viac.

Zo štatistického hladiska je najpresnejsie merat priemer dlhodobo vo vsetkych podmienkach. Napriklad za 7., 8., 9. mesiac pri každodennom dochadzani do prace, kedy by sa dali z udajov vylučiť spoločné faktory vplývajuce na spotrebu.

Re: Skapínanie motora

PříspěvekNapsal: ned říj 01, 2017 18:40
od Cory
minox píše:
Cory píše:Aku vypovedaciu hodnotu ma tento udaj, ked sa za kazdym nuluje? Cim dlhsie meranie, tym realnejsi vysledok

To som si myslel aj ja. Ale jednoducho ked chcem zistit realnu spotrebu, tak vsetko vynulujem a po jazde pozriem. Napr jazda do 200km mimo mesto, väčšinou rovina = 6,2l/100km. Ale akonáhle to nechám pár týždnov tak, šplhá sa to k 8l/100km aj ked jazdím väčšinou mimo mesto a roviny. Tiež som si myslel, že to meria spotrebu vždy posledných 100km, ale nie je to tak, bude tam zrejme nejaká zrada.


To je presne to! K prevadzke auta sa nerata len benzin, ktory sa spotrebuje jazdou, ale aj prestoje a studene starty. Preto je tych 8 viac realnych ako 6,2. Skus najazdit tych 200km po tej istej trase stylom "kazdych 20km studeny start" a za kazdym niekde parkuj.... a 6,2 tam nebude.

A inak, spotrebu to pocita priebezne a nie kazdych 100km. Ak je tam 5000km v kuse, tak to pocita spotrebovany benzin za tych 5000km. Cize ak chces zistit realnu spotrebu za nejaku trasu, tak si jednoducho pozri, kolko spotrebovanych litrov si mal na zaciatku trasy a kolko na konci, sprav rozdiel a prepocitaj to na dlzku trasy. Ja mam v Priore 2 palubaky. Jeden origo, druhy pridavny. Origo nulujem kazdych cca 3000km, ten pridavny je poslednych 20000km nedotknuty. Spotreba je rovnaka. A sedi aj s realnym tankovanim.

Ak chcem, tak po vynulovani prejdem 250km trasu za 5,1 ako pred 2 mesiacmi, ked som si vymazal origo PC. Ale co z toho, ked sa s autom aj posuvam, aj parkujem, aj zajdem do obchodu, alebo len necham chvilku, nech sa pred jazdou zahreje. To tam hned skoci 6,4.

Re: Skapínanie motora

PříspěvekNapsal: ned říj 01, 2017 19:40
od posim
Plne súhlasím. Ak ma zaujíma reálna spotreba vozidla, tak potrebujem dlhodobý priemer, pretože tých faktorov a "chýb", ktoré vstupujú do merania je mnoho a vylúči ich jedine dlhodobý priemer, nič iné. Čím kratšie meranie, tým je jeho "výpovedná hodnota" menšia.