Skapínanie motora

Moderátor: Moderátoři

Re: Skapínanie motora

Příspěvekod grafi2 » čtv zář 28, 2017 11:44

zatiaľ klop klop klop som stým problém nemal, ani s lietaním otáčok ani skapínaním. Pri zapnutá spotrebičov alebo klímy mi voľnobeh stúpne o cca 200ot ... Mne toto tvoje zhasínanie a kolísanie otáčok pripomína problémy so škrtiacou klapkou na mojom bývalom aute, teda ani nie klapkou ale selenoidom čo mal na starosti množstvo vzduchu pre voľnobeh a jednoducho sa občas zasekol a motor skapal alebo reval...
Uživatelský avatar
grafi2
 
Příspěvky: 696
Registrován: stř zář 13, 2017 19:40
Bydliště: SK, BB kraj

Re: Skapínanie motora

Příspěvekod tadejasko » čtv zář 28, 2017 11:55

Aj mne to pripomina nieco take.

Ja som sa smial, ze ci tam mam v poho sviecky, klapky, vzduchovody a vyfuk - potom som si uvedomil, ze je to nove auto tak by to malo byt ciste :D :D

Ja si stym uz fakt neviem dat rady :D :D
Uživatelský avatar
tadejasko
 
Příspěvky: 212
Registrován: úte kvě 23, 2017 17:25
Bydliště: Bratislava

Re: Skapínanie motora

Příspěvekod JmJ » čtv zář 28, 2017 12:07

Oprava na zaruku? Tohle je snad neco, s cim se ma trapit servis a ne ty.

Inac je to klasika od ovladani volnobehu po vahu bzdychu, pokud tam je ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Skapínanie motora

Příspěvekod Cory » čtv zář 28, 2017 15:15

Vaha tam nie je, je tam snimac absolutneho tlaku a teploty. Moze byt vadny. Ale chcelo by to diagnostiku
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Skapínanie motora

Příspěvekod Georgius » pát zář 29, 2017 08:50

Mně jednou trochu měly tendenci jít dolu otáčky po startu, ale intuitivně jsem pohladil plynový pedál a OK, bohužel s Ladami jezdím moc dlouho na to, abych to nechal chcípnout :lol:, reflexy jsou rychlejší než racionální úvaha.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 3997
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Skapínanie motora

Příspěvekod minox » pát zář 29, 2017 14:27

Tiež toto na mojej Veste som chvalabohu nezažil :) ale na fabii to sem tam robilo v zime za studena a nepomohla ani vymena sviečok.
Potom mi na diagnostike ukazovalo že je dodavane veľa zmesi na valce a po vymene snímača mi to prestalo robiť. Ja som to velmi neriešil to ztahovanie otačok, len prišli mi na to čidlo, ked som neprešiel emisnou kde ukazovalo 10x vacsie hodnoty :D A technik sa ma pytal, ci mi to nezerie vela?
Uživatelský avatar
minox
 
Příspěvky: 190
Registrován: úte led 31, 2017 19:44

Re: Skapínanie motora

Příspěvekod tadejasko » sob zář 30, 2017 15:15

minox píše:Tiež toto na mojej Veste som chvalabohu nezažil :) ale na fabii to sem tam robilo v zime za studena a nepomohla ani vymena sviečok.
Potom mi na diagnostike ukazovalo že je dodavane veľa zmesi na valce a po vymene snímača mi to prestalo robiť. Ja som to velmi neriešil to ztahovanie otačok, len prišli mi na to čidlo, ked som neprešiel emisnou kde ukazovalo 10x vacsie hodnoty :D A technik sa ma pytal, ci mi to nezerie vela?


Zaujimave.

Mrzi ma, ze som nato zabudol ked som bol v Komarne, mohli mi to hned pozriet.
A vobec nemam naladu tam opät ist - ak mi to bude stale robit tak pri 15000 km prehliadke im poviem, nech mi to riadne pozru.

Moze to by dovod mojich 8l/100km?
Uživatelský avatar
tadejasko
 
Příspěvky: 212
Registrován: úte kvě 23, 2017 17:25
Bydliště: Bratislava

Re: Skapínanie motora

Příspěvekod minox » ned říj 01, 2017 16:25

Moze Tadejasko, len zalezi hlavne na tom aby si si nemylil dlhodobu spotrebu. Zakaždým vynuluj pocitadlo aj čas, dobu jazdy, aby ti ukazoval pocitac za jazdy prvý kilometer symbol ---
Uživatelský avatar
minox
 
Příspěvky: 190
Registrován: úte led 31, 2017 19:44

Re: Skapínanie motora

Příspěvekod Georgius » ned říj 01, 2017 17:05

já ještě nuluju i kilometry, abych měl kontrolu "l spotřebováno" vs km ... ;-) Je opruz, že je to nulování na dvakrát (a že mi to neuloží automaticky prográmek v MMSčku, ale co není ... ;-) ).
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 3997
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Skapínanie motora

Příspěvekod Cory » ned říj 01, 2017 17:38

Aku vypovedaciu hodnotu ma tento udaj, ked sa za kazdym nuluje? Cim dlhsie meranie, tym realnejsi vysledok
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Skapínanie motora

Příspěvekod Georgius » ned říj 01, 2017 17:50

Tak vzhledem k tomu, že na desítce to takhle dělám cca 50 000 km digitálně (před tím papírový sešit), tak je výhodou měření na standardizovaných trasách (domov-chalupa atp.) a lze z toho vyvozovat zajímavé závěry, neboť profil cesty se nemění, a proměnné jsou jenom hustota provozu, styl jízdy (což s tím částečně souvisí) a průměrná rychlost. Dá se (resp. půjde až bude víc dat) tedy zhruba porovnat spotřeba Vesty s desítkou, nebo průměrovat na stejné trase atp. Prostě mít průměr jenom za daných parametrů ("po městě", "po horách" atd.) a ten pak srovnávat. No a ty nepřesnostmi zatížená dílčí měření se pak pochopitelně dají průměrovat (a porovnávat s průměry z tankování atd) ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 3997
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Skapínanie motora

Příspěvekod minox » ned říj 01, 2017 18:30

Cory píše:Aku vypovedaciu hodnotu ma tento udaj, ked sa za kazdym nuluje? Cim dlhsie meranie, tym realnejsi vysledok

To som si myslel aj ja. Ale jednoducho ked chcem zistit realnu spotrebu, tak vsetko vynulujem a po jazde pozriem. Napr jazda do 200km mimo mesto, väčšinou rovina = 6,2l/100km. Ale akonáhle to nechám pár týždnov tak, šplhá sa to k 8l/100km aj ked jazdím väčšinou mimo mesto a roviny. Tiež som si myslel, že to meria spotrebu vždy posledných 100km, ale nie je to tak, bude tam zrejme nejaká zrada.
Uživatelský avatar
minox
 
Příspěvky: 190
Registrován: úte led 31, 2017 19:44

Re: Skapínanie motora

Příspěvekod Cory » ned říj 01, 2017 18:36

No neviem, a co ked prave v ten okamih fuka vietor v tvojom smere? Alebo v opacnom? Alebo je chladnejsie/teplejsie? Alebo mas plnu nadrz vs. rezervu? Nasledne priemerovanie na celkovu priemernu spotrebu by si vyzadovalo pouzit vážený priemer a priradiť jednotlivym podmienkam určitu váhu. A na to by ti asi klasický zošit nestačil :mrgreen: Napríklad by si zhodou náhod z 10 jázd najazdil na Veste 1 jazdu s vetrom v protismere a na 110-ke 9 jazd s vetrom v protismere. A spotreba ti potom vyjde rovnaka, aj ked prakticky Vesta žerie viac.

Zo štatistického hladiska je najpresnejsie merat priemer dlhodobo vo vsetkych podmienkach. Napriklad za 7., 8., 9. mesiac pri každodennom dochadzani do prace, kedy by sa dali z udajov vylučiť spoločné faktory vplývajuce na spotrebu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Skapínanie motora

Příspěvekod Cory » ned říj 01, 2017 18:40

minox píše:
Cory píše:Aku vypovedaciu hodnotu ma tento udaj, ked sa za kazdym nuluje? Cim dlhsie meranie, tym realnejsi vysledok

To som si myslel aj ja. Ale jednoducho ked chcem zistit realnu spotrebu, tak vsetko vynulujem a po jazde pozriem. Napr jazda do 200km mimo mesto, väčšinou rovina = 6,2l/100km. Ale akonáhle to nechám pár týždnov tak, šplhá sa to k 8l/100km aj ked jazdím väčšinou mimo mesto a roviny. Tiež som si myslel, že to meria spotrebu vždy posledných 100km, ale nie je to tak, bude tam zrejme nejaká zrada.


To je presne to! K prevadzke auta sa nerata len benzin, ktory sa spotrebuje jazdou, ale aj prestoje a studene starty. Preto je tych 8 viac realnych ako 6,2. Skus najazdit tych 200km po tej istej trase stylom "kazdych 20km studeny start" a za kazdym niekde parkuj.... a 6,2 tam nebude.

A inak, spotrebu to pocita priebezne a nie kazdych 100km. Ak je tam 5000km v kuse, tak to pocita spotrebovany benzin za tych 5000km. Cize ak chces zistit realnu spotrebu za nejaku trasu, tak si jednoducho pozri, kolko spotrebovanych litrov si mal na zaciatku trasy a kolko na konci, sprav rozdiel a prepocitaj to na dlzku trasy. Ja mam v Priore 2 palubaky. Jeden origo, druhy pridavny. Origo nulujem kazdych cca 3000km, ten pridavny je poslednych 20000km nedotknuty. Spotreba je rovnaka. A sedi aj s realnym tankovanim.

Ak chcem, tak po vynulovani prejdem 250km trasu za 5,1 ako pred 2 mesiacmi, ked som si vymazal origo PC. Ale co z toho, ked sa s autom aj posuvam, aj parkujem, aj zajdem do obchodu, alebo len necham chvilku, nech sa pred jazdou zahreje. To tam hned skoci 6,4.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Skapínanie motora

Příspěvekod posim » ned říj 01, 2017 19:40

Plne súhlasím. Ak ma zaujíma reálna spotreba vozidla, tak potrebujem dlhodobý priemer, pretože tých faktorov a "chýb", ktoré vstupujú do merania je mnoho a vylúči ich jedine dlhodobý priemer, nič iné. Čím kratšie meranie, tým je jeho "výpovedná hodnota" menšia.
posim
 
Příspěvky: 350
Registrován: pon čer 12, 2017 18:17
Bydliště: Košice

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků