Stránka 2 z 4

Re: Klaksony z 2107

PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2017 20:30
od Georgius
Cory píše:
Georgius píše:Jde mi o mechanické uchycení (a modlím se, aby na Vestě nebyla spínaná kostra :-/ )


Ehm..co s tym ma kostra?

Koukám, že než odepíšu, tak to Koko Loko vysvětlil, díky.
Ano, je to paralelní myšlenka - sedmičkové šneky mají jen jeden "konektor" a to pro plus, mínus se řeší přišroubováním těla klaksonu na kostru. A jestli se ve Vestě spíná mínus tak by to znamenalo relé navíc :-(

Re: Klaksony z 2107

PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2017 20:37
od Cory
Stejne tam chces davat rele, pretoze si vravel, ze tie šneky tie kabliky neznesu.

Re: Klaksony z 2107

PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2017 20:47
od Křečík Barbuška
Ehm, pro inspiraci, ale jen mechanickou, to relé je tuším pro saharu a pod ním ještě jedno pro klaksony, už nevím :rolleyes: .

http://koko-loko.rajce.idnes.cz/VAZ_210 ... 0467_2.JPG

Re: Klaksony z 2107

PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2017 20:54
od grafi2
kamarát má v Nemcovi zvonček z električky :) týmto smerom by cesta nešla? :D

Re: Klaksony z 2107

PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2017 20:58
od Luděk Musil
Jasně ... to už by tam rovnou mohl naroubovat kompresor a tlakovku z lokomotývy :P . L.

Re: Klaksony z 2107

PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2017 21:08
od Georgius
Koko Loko píše:Ehm, pro inspiraci, ale jen mechanickou, to relé je tuším pro saharu a pod ním ještě jedno pro klaksony, už nevím :rolleyes: .

http://koko-loko.rajce.idnes.cz/VAZ_210 ... 0467_2.JPG

Díky moc, to je ta vzpomínka, co mi chyběla, jenom nevím, jak tam byl hozenej ten druhej šnek - tohle bylo "singlešnek" auto ?
Jinak Cory, s tou tloušťkou káblů jsem to nevravel já, ale někdo jinej - až zjistím, jaká tam je pojistka, tak budu chytřejší nicméně vzhledem k tomu, že šneci sežerou kolem 15A tak bych to tolik neprožíval, navíc člověk většinou netroubí hodinu ;-)

Re: Klaksony z 2107

PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2017 21:16
od Křečík Barbuška
Myslím, že na všech krabicích bylo vždy po dvou troubítkách.

Re: Klaksony z 2107

PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2017 21:19
od valda1971
O těch kabílkách jsem psal já.

Re: Klaksony z 2107

PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2017 21:37
od Georgius
Tak aby to tu bylo trochu edukativnější:
vesta_klakson.jpg

Podle ofíko návodů to vypadá na originál Vestě takhle a při výměně se má povolit šroubek 3 po té, co se odpojí baterka a sundá přední nárazník. To mi přijde jako oslovina, protože ten šroubek vypadá, že je enteligentně šroubovanej zevnitř (budu muset ověřit). Ale jak je to zapojený nepíšou, tak to bude chtít voltmetr :-( a protikonektor tomu Vestímu konektoru na káblu (ale to je asi - snad - něco normálního) )

Re: Klaksony z 2107

PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2017 21:40
od Cory
Pozor, novsie Vesty maju klakson uz iba jeden (spolocny s alarmom) a je pri druhom svetlomete, hned pred rezonatorom sania.

Re: Klaksony z 2107

PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2017 23:11
od stano112
Luděk Musil píše:Jasně ... to už by tam rovnou mohl naroubovat kompresor a tlakovku z lokomotývy :P . L.

No ale si predstav,aké by to bolo v dnešnej premávke efektívne :D :D .

Re: Klaksony z 2107

PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2017 23:15
od Georgius
Efektivita v praxi: https://youtu.be/IlLyYeT2_h4?t=102 ...

Re: Klaksony z 2107

PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2017 23:17
od valda1971
Já měl kdysi na 01 kompresorové fanfáry udělané na stálý tón dle předpisů a stačilo to :mrgreen:
Jak píše grafi o zvončeku z elektriky (tramvaje) také mne to kdysi napadlo (i jsem měl možnost to mít), ale je to velké a na 24V (tak nevím, jak to jeho kamarád měl)

Re: Klaksony z 2107

PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2017 23:53
od Míra151
Koko Loko píše:Myšleno bylo asi to, že na klaksony je přivedeno trvalé +12V a od spínače / kontaktu relé je přiváděn mínus tak jak je tomu třeba u starších 2105 či 2104. Nicméně i kdyby tomu bylo tak tak v tom nevidím problém. Ale řekl bych, že je to málo pravděpodobné.


má pravdu , páč se spouštělo o volant. tyč

Re: Klaksony z 2107

PříspěvekNapsal: čtv lis 09, 2017 06:18
od Luděk Musil
Klaksony měly trvalou kostru.
Plus do klaksonů bylo přiváděno přes spínací relé
Tlačítko na volantu spínalo kostru a signál šel na relé.
I kdyby se na Vestě spínalo plus, tak to není neřešitelný problém, přepólování zajistí obyčejné relé, v podstatě stačí přehodit/přepojit kabely.
L.