Tak ešte raz všetkých pozdravujem a prajem pekné pohodové vianočné sviatky. Ako som už spomínal zmenil som pracovisko a konečne som už viac popreháňal aj svoju Ladu, momentálne má čerstvých 7000km.
Prvé mráziky v Bratislave zažila v polovici Decembra, "udrelo" -10
nebol najmenší problém naštartovať aj keď vozidlo stálo cca 2 týždne pre nedostatok miesta na parkovisku, ak by som sa presunul nechytím flek, ale počas víkendu sú parkoviská viac menej voľnejšie. Aké bolo moje prekvapenie keď som pri prezentácii zvedavých kolegov zazrel na druhej strane parkoviska rovnakú Ladu Grantu vo farbe koriander? Okamžite som si všimol hmlovky a iné disky kolies, pravdepodobne zimná sada, nákuk do auta cez sklo potvrdil, že sa jedná taktiež o výbavu ICE, takže viac menej podobnú verziu. Dokonca sa naskytla možnosť v jeden víkend zaparkovať pri sebe a vznikla táta milá foto minizrazu. Inú Ladu okolo som už nevidel aj keď je možné, že sa ešte niečo ukáže.
Na cestu domov na východ som sa nijako zvláštne nepripravoval, isté bolo len jedno, chcem sa dostať po našich cestách ešte skôr ako začne kuca-paca, kedy sa polovica slovenska presúva na východ. V práci to vyšlo na výbornú a tak som už v stredu ešte v dobrom počasí tesne nad nulou vyštartoval. Cesta ubiehala príjemne, dokonca som siahol kočke poriadne na otáčky a sem tam pohladkal hranice 5-6000ot/ ak bolo treba držať priaznivé dialničné tempo ktoré dobre zvládala. Kamiónov síce bolo dosť priemerne som to držal okolo 130/140 ale občas sa zadarilo aj viac, prekvapilo ma že mašinka aj naďalej celkom svižne zrýchľovala, ale s hlukom v kabíne už na hraniciach. S úsmevom som ozaj poľahky predbiehal aj novšie vozidielka ktorým dochádzal na dlhých stúpaniach dych. Ich downmotorčeky jednoducho nevládali aj keď sa snažili, nedobehli ma. Dokonca som dlhší čas držal tempo za Fiat Stilom 1.9JTD z Vranova, ktoré som obehol a stratil sa mu. Dobehlo ma až v Prešove na križovatke keď už som sa pred mestom výrazne flákal a spomaľoval. O pretekároch s dodávkami na dialnici nebudem písať, isto ste postrehli nový trend obyčajne nejakej špedičnej alebo prepravnej služby. Motoricky ako som spomínal na dialnicu Lada Granta stačí, ale pri častejšom cestovaní by som uprednosnil a riešil odhlučnenie, mierne zníženie zadnej časti podvozku do horizontu, zadok ma Granta celkom vysoko. Ak by som došiel do extrému na tvrdšie sedadlá si asi treba navyknúť alebo vymeniť za lepšie pohodlnejšie. Operku poriešim pravdepodobne začiatkom roka. Spotreba svižnejším tempom po dialnici bola cca 7l/100km ale to som naozaj nešetril na otáčkach a vytáčal ju aspoň krátkodobo dosť vysoko nech nelenivie. Po mojom príchode o hodinku začalo sneženie a doteraz neprestalo.. takže som to vymákol a mal som ozaj pekné počasie na cestovanie. Ešte sa vrátim k batožinovému priestoru kde by sa zišla sieť aby veci nelietali po veľkom kufri ak veľa toho nevozíte, lieta to tam.
Na záver dodám, že aj keď už je naozaj Lada Granta za zenitom a je to vlastne posledná generácia vozidiel zo začiatku storočia kedy chceli dohnať konštruktéri západ niečo sa im podarilo niečo nie, sú na nej cítiť prvky starej školy a možno je to tak dobre, auto je čitateľné, správa sa prirodzene a za cenovku sa vo svojej kategórii nemusí za nič hanbiť. S výbavom a drobnými úpravami ozaj nie je o čom a to nevychvaľujem, nečakám žiadne zázraky a po ďaších tisíckach kilometrov spravím ďalšiu menšiu recenziu. Čo dodať, Granta je vlastne taká nová Lada Samara a to takmer doslova, veľa vecí je prevzatých alebo urobených rovnako alebo veľmi podobne len s novšími krivkami, myslím, že by skôr patrila do začiatku predaja dacie tam niekde by mala svoje miesto, dnes už ale postačuje len motor ostatné veci ako interiér a doplnky s úpravou presvedčivo vylepšila Lada Vesta ktorá myslím, ešte výraznejšie zasiahne do trhu s vozidlami v roku 2018 po príchode verzie SW/Kombi. Potom bude mať Lada takmer rovnakú šancu ako Dacia, preskočme a vynechajme teraz diskusiu o servisnej sieti a predajcoch. Rovnako uvidíme po facelifte a nových doplnkoch čo ešte Lada Granta a Kalina dnes už v tieni Vesty dokážu.