Stránka 13 z 21

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

PříspěvekNapsal: čtv pro 07, 2017 16:44
od posim
Gratulujem :) No a fotky z oslavy nebudú, či oslava je presunutá na víkend, aby sa to mohlo i zapiť? :wink:

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

PříspěvekNapsal: pát úno 16, 2018 18:37
od Luděk Musil
3 hodiny zpátky v Černé Hoře mi tachometr ukázal 30000 km.
Jediná "bolístka", která se mi začala projevovat někdy po Maďarsku, je dobíjení po nastartování.
Nastartuju, palubák ukáže 11,6 (odhadem, cca) a teprve když vyženu otáčky nad 2,5 začne dávat "do plnejch" - 14,2 V. Když jsem, onehdy, jel "volňáska", tak mi to vydrželo 8 km, teprve do kopečka k Tišnovu, kdy jsem to musel "vyhnat" mi dobíjení naběhlo :scratch: .
Je to k zamyšlení nebo jen vlastnost, mám to řešit :?:
Jako v globále mě to netíží, na každou jízdu ujedu aspoň 30 km, takže akumulátor je stále plný. Když nad tím tak přemýšlím, asi mu půjdu změřit momentální hodnotu.
Jo - a to jsem si tak vzpomněl na teplotu motoru, která se řešila ve vedlejším topicu :idea: . Přepnul jsem si palubák na teplotu a při jizdě do a z práce po dálnici, víceméně kolem nuly a 110 - 130 km/h mi ukazuje 78, v zátahu vyleze na 80. V létě mi drží 84.
L.

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

PříspěvekNapsal: pát úno 16, 2018 19:17
od FOMA
To máš skoro jako na Favoritu, tam taky po nastartování na volnoběh svítila kontrolka dobíjení a až po "prošlápnutí" či přidání plynu (a následném plném nabuzení rotoru) kontrolka zhasla, ale tam to byla vlastnost. Každopádně to pohlídej. Nejprvděpodobnější příčinu bych viděl v tom lepším případě v regulátoru a v tom o něco horším v diodovém bloku :) Jen ještě pro upřesnění, ta kontrolka svítí stále intenzívně nebo jen prosvítá? Pokud svítí intenzivně nejspíš regulátor a pokud prosvítá, tak s největší pravděpoobností diodový blok, konkrétně pomocné diody. Nicméně samozdřejmě nelze vyloučit, že se nehlásí i jiná závada.....no v podstatě zbývá už jen asi statorové vinutí. Každopádně to pohlídej, je to v záruce, takže nevidím problém 8) Asi sotva by se v tom někdo patlal a vyměnili by ti celý altík (..možná regulátor by zkusili vyměnit) :wink:

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

PříspěvekNapsal: pát úno 16, 2018 20:06
od Luděk Musil
No - jak bych to popsal přesněji :scratch: :?:
Otočím klíček, rozsvítí se co se rozsvítit má, proběhne nějaká kontrola, některý kontrolky zhasnou. Nastartuju, zhasnou i ty zbývající co mají - včetně dobíjení, ale .. V-metr zůstane na těch 11,6 (cca) V. Rozsvítím tlumený a pohoda. Po chvíli ŘJ zjistí, že asi ne pohoda a rozsvítí kontrolku a pípne. Když jsem jel z kopečka a (víceméně) jsem byl v brzdě motorem kolem 2 tisíc - tak zhasla, jen proto, aby se po chvíli znovu rozsvítila. A takhle jsem to sledoval celých 8 km :D . Rozsvěcela a zhasínala dle momentální nálady :lol: . A když jsem tomu "naložil" do kopečka - tak v ten moment ani nesvítila, ale na světlech jsem poznal, že altík začal "dávat". V-metr šel nahoru a pak už jen držel 14,2 V .
To sleduju stále - v moment, kdy naběhne, je napětí konstantní. Nebo "řekne" 14,3 V, dobije a klesme na 14,2 V.
Sleduju to, jsem na to zaměřen, poslední 2 měsíce.
Domluvil jsem si servisku na příští týden - uvidím co na to řeknou, na tuto "zajímavost" je upozorním :idea: Zatím to neberu jako závadu.
L.

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

PříspěvekNapsal: pát úno 16, 2018 20:10
od Křečík Barbuška
Buchnes regler na podbeh a bude 8) .

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

PříspěvekNapsal: pát úno 16, 2018 22:00
od grafi2
mne to pripomína, keď som mal na Trabante zodraté uhlíky... pri Tvojom nájazde by ale mali byť ešte OK... ale môže byť ešte že sa zasekávajú
obráť sa na autorizák a rieš to cez záruku aby si altík nezmyslel v najnevhodnejšej situácií že prestane dobíjať úplne

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

PříspěvekNapsal: sob úno 17, 2018 13:55
od FOMA
Luďku kdyžtak kukni esi nemáš volný konektor nebo svorku"30" (hlavní přívod "+" k alternátoru) pro jistotu, kdyby náhodou.

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

PříspěvekNapsal: sob úno 17, 2018 17:01
od Laďuša
No, aby se mi rozsvěcela a zhasínala kontrolka dobíjení dle momentální nálady, to bych za závadu považoval i v podstatně starším autě :P

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

PříspěvekNapsal: sob úno 17, 2018 18:22
od Luděk Musil
Laďuša píše:... rozsvěcela a zhasínala kontrolka dobíjení dle momentální nálady, ...
Taky mě její chování tak nějak udivuje :D . V-metr hovoří jasně :idea: . On říká 11,6 a kontrolka by měla svítit, Ale ona ne :P . Chvíli svítí, chvíli nesvítí :scratch. A když se rozsvítí - ještě si potvora do toho 2x pípne :lol: . L.

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

PříspěvekNapsal: sob úno 17, 2018 18:36
od Cory
Len tak pre info, budenie altiku ide z RJ, cize aj kontrolku dobijania riadi RJ.

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

PříspěvekNapsal: sob úno 17, 2018 19:12
od FOMA
Cory píše:Len tak pre info, budenie altiku ide z RJ, cize aj kontrolku dobijania riadi RJ.

Jaj, Cory ide do extrému :roll: ...tož RJ snad nie :| ....no ale všetko je možné :evil:

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

PříspěvekNapsal: sob úno 17, 2018 19:29
od Cory
To este extrem neni :) ak je chyba v regulatore, slabo nasponovany remen alebo ine, RJ to vyhodi ako chybu. Chcelo by to kuknut na chybove kody. Ci je naozaj teda problem v altiku alebo niekde za nim

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

PříspěvekNapsal: sob úno 17, 2018 19:48
od FOMA
Tak, tak 8)

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

PříspěvekNapsal: sob úno 17, 2018 20:16
od Křečík Barbuška
Teče topení ... kapalina zalévá řídící jednotku ... a ta řádně neovládá altík ... :rabbit: .

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

PříspěvekNapsal: sob úno 17, 2018 20:44
od Cory
Granta ma RJ mimo dosahu kurenia