KRAES píše:Vzhľadom k tomu, že sa stala LADA GRANTA Liftback 1,6/16v mojou favoritkou na kúpu nového auta na jar ( v Dacii sa zbláznili keď začali montovať do Loganov trojválcové motorčeky 0,9 a jedno litre a Lada Vesta je zatiaľ v nedohľadne), tak často hľadám na internete tipy triky, návody a vlastne všetko čo sa týka Lady Granty, no a v originál ruskej knihe o údržbe sa píše, že prvá garančná kontrola má byť pri 3000 až 3500km kde sa menia oleja, filtre a kontroluje sa vôľa ventilov. Ďalšia výmena oleja je pri 15 000km lebo 1x za rok, (záleží čo príde skôr) a v prípade používania vozidla v extrémnych podmienkach každých 7500km. Ventily sa kontrolujú každých 30 000km a rozvodový remeň sa mení pri 75 000km. Z mojej strany to chápem, Rusy si nedovolia meniť autá každý piaty rok, tak je pre nich údržba dôležitá. Kamarát kúpil novú Fábiu v benzíne a prvá výmena oleja je pri 20 000km!!! Tak asi Škodovka montuje už motory a prevodovky po „ZÁBEHU“!!!!!!
Divné, 16V motory maju od zaciatku hydrostely a nove 8V uz tiez. A od motora 21126 je vymena rozvodov pri 120tis.km - ma uz iny remen aj kolesa, aj vodnu pumpu.