Volha 21

moskviče, volhy, UAZy, tanky, raketové nosiče, kosmoplány a ekranoplány

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Marek » pon říj 04, 2010 09:14

Jediné SV, co jsem měl rozebrané, byla zahradní sekačka. Rozvod SV poháněn ozubeným soukolím.

Jinak samozřejmě Volha21 - tu jsem ale rozebranou neměl.

[ Komentář přidal: zelvotron: út říjen 05, 2010 12:55 ]
Odděleno z http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=296929#296929
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod vintera » pon říj 04, 2010 09:36

volha už má OHV, SV rozvod měly první modely Pobědy (Warsawa, Gaz), později i ty přešly na OHV. Pár mi jich prošlo rukama i autem.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod Marek » pon říj 04, 2010 12:04

Volha21 prvních sérií měla motor SV - to vím naprosto jistě (mám k němu doma i dokumentaci).

Ale to není podstatné - podstatné je to, že je to nejméně efektivní způsob rozvodu (díky absolutně blbému tvaru kompresního prostoru).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod vintera » pon říj 04, 2010 12:37

tak to jo, nikdy jsem se k této informaci o zástavbě pobědovových motorů SV do volhy ve výrobě nedostal. Jestli mohu, jezdily tyto i u nás?
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod Marek » pon říj 04, 2010 13:01

Tak až tolik do toho nevidím. Ale pamětníci by mohli vědět.

Mimochodem - ono bylo několik historických vychytávek, o kterých se moc nevědělo. Víte například, že do Volhy24 se alternativně osazoval naftový motor? Bylo jich strašně málo, u nás v ČSSR byly čtyři kusy (z nichž jeden jsem osobně vrakoval).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Marťas » pon říj 04, 2010 13:38

Marek, Myslím, že jedna taková pobývala u Jelena.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Laďuša » pon říj 04, 2010 15:13

Do prvních Volh šly normálně Pabědový motory a ty naftový rozhodně zas tak vzácný nebyly, dokonce se tam dávalo i víc typů dýzlů (dokonce jsem slyšel i o Ávii, jinak jestli si to vybavuju, tak ňákej Indenor nebo co...). Je to celkem posaný v knížce Auta východního bloku, mam jí v KT, takže si to teď tak nevybavuju.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Saša » pon říj 04, 2010 16:06

Indenory se tam svého času (ke konci socialismu - cca 80-89) "ládovali" jak na běžícím pásu . I já chtěl jednu koupit . Ale cena těch Volh 10 let starých byla tehdy cca 90 000 - 100 000 Kčs ! Ovšem nafta za 2,- a benzín za 8 Kčs . A LPG (tehdy pouze v "flaškách" cca 0.9 kč/L .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod zelvotron » pon říj 04, 2010 16:18

jj, nevíc Indenor 2,3 a 2,1 a pak Perkins. O ávii sem taky slyšel, ale tam už to nebylo papírově zcela legální jako v předchozích případech.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Marek » pon říj 04, 2010 17:02

Ty nafty, o kterých jsem slyšel já, že byly pouze čtyři kusy v republice, byly mnohem starší a rozhodně to nebyla ani jedna z vámi uváděných značek. To bylo už z počátku 70. let.

Ale to je jedno - to nemá se seřizováním ventilů na Felicii či Favoritu absolutně nic společného.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Roman » úte říj 05, 2010 09:17

Co sa tyka motoru Pobeda v 21 wikipedia pise, ze do prvej serie sa davali, lebo este nebol novy motor pripraveny do seriovej vyroby: "the "first series" - came into serial production in 1957 and initially had modified Pobeda's flathead 65 hp engine, as the planned overhead-valve 70 hp ZMZ-21 was prepared for serial production only in summer of 1957"
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Marek » úte říj 05, 2010 10:06

Tak to bude asi ono.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod vintera » úte říj 05, 2010 10:16

tak tedy dle informací ze "sovětské strany" jsem zjistol, že motory M20 vrtání 82 SV se do volhy 21 nikdy nemontovali seriově. První prototypy volhy 21 vyrobené koncem roku 56 měly skutečně motory SV, ale převrtané na 88. První seriové volhy 21 vyráběné od roku 57 již měly motory OHV vrtání 92. Pokud měla někdy volha 21 zamontován motor M20 SV 88, tak jde pouze o prototyp, nebo dodatečnou montáž mimo výrobu. Dle informací se volhy21 s motory SV 88 nevyváželi, protože jich bylo vyrobeno málo kusů. Pokud má někdo origo volhu21 s motorem SV 88, byla byto celkem vzácná rarita.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod Marek » úte říj 05, 2010 10:42

Podívám se doma do těch příruček, tam o tom psali celkem dost, včetně rozměrů a parametrů.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Jelen » úte říj 05, 2010 21:39

vintera má pravdu. Měl jsem jak V21, tak V24 diesel perkins, tak vím, že píše pravdu.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Další

Zpět na Volné klábosení - ostatní ruská auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků