neda mi nerypnut, ale v tom clanku su dve nepresnosti(teda minimalne). System bosch nie je len v 5dv nive ale aj v klasickej. A nema to dva katalyzatory ale katalyzator s dvomi lambda sondami.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Vozy, které plní EU4 a vyšší, mají opravdu KATy dva. To platí obecně, tedy pro všechny vozy, proto si myslím, že ani Lada nebude výjimkou. Jeden, tzv. předkatalyzátor, je přímo součástí sběrného potrubí, případně hned těsně za ním. Teprve potom je první (regulační) lambda sonda, následně klasický katalyzátor a druhá (měřicí) sonda.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
To auto som videl na zivo v Trnave 2012 a nema 2 KATy ale 2 lambda sondy, bolo upravovane v Nemecku z E2 na E4 preprogramovanim RJ a dodanim druhej lambdy, ktorej umiestnenie vyzyvalo k utrhnutiu zlym pohladom. RJ to ma Bosch 21067, cize motor 1,6, o com svedci aj modry blok a naliatok na bloku 2106,no v papieroch ma 1,7. Je to omyl, ktory som videl aj na ruskom fore, kde si bielu 2107 kupil nejaky nemec a v papieroch mal 1,7, ale blok bol 1,6. Inak to prerabanie na E4 - original systemy Bosch v Ladach s E4 sa vyznacuju snimacom vacky, detonacnym cidlom a podobne. Myslim ze to E2 na 1,6kach nema ani detonacne cidlo.
A Kaliny a Priory E4 nemaju 2 katy, len Jeden velky kat hned za "parohami" do ktoreho sa montuje riadiaca lambda a kontrolna lambda. Ibažeby tie dva katy boli sucastou jedneho obalu. Ale ta prva lambda je uplne tesne pri vstupe zvodov do celeho toho ozrutneho vehementu.