Stránka 1 z 2

Hořké zkušenosti s nákupem 1.8

Napsal: sob čer 19, 2021 14:46
od Hrom
Zdravíme,
předpokládali jsme, že náš další příspěvek bude o pochlubení se s novým autem. Bohužel. Od objednávky a zaslání zálohy na Vestu 1.8 se nám 15. března prodejce ozval s tím, že Vesta je již na Slovensku a zbývá ještě provést individuální homologaci a dostat auto na české papíry. Poté nás prodejce 22.3. informoval, že auto bude převážet do Prahy na zhomologování (na Slovensku to dle jeho prohlášení mělo být značně problematické) a žádal plnou moc k přihlášení auta. Na dotaz k termínu předání prodejce uvedl, že asi měsíc a auto by mělo být nachystané. Na konec dubna jsme se tedy těšili, že by mohlo být. Koncem dubna jsme se prodejci sami ozvali, jak to s autem vypadá a bylo nám sděleno, že auto by mohlo být příští týden. Takto jsme se týden po týdnu prodejci ozývali a dostalo se nám vždy stejné odpovědi, že za týden. Asi v polovině května jsme se od prodejce konečně dozvěděli, že auto je úspěšně zhomologované a čeká se na vydání českých papírů (MT + VT + RZ). Opět jsme se týden po týdnu tázali, jaká je situace a opět stejná odpověď. Bylo to již únavné a pojímali jsme podezření, že je něco špatně. 17. května nás prodejce informoval, že auto nám může předat, ale že ještě nejsou hotové papíry, avšak že budou během několika dní. Na naší straně bylo opravdu nadšení, ale bez papírů jsme auto odmítli převzít. Za týden poté opět dotaz jaká je situace a opět stejná odpověď o přístím týdnu. Konečně jsme však 31. 5. od prodejce obdrželi fotky vydaných dokladů na auto, které na nás již bylo přihlášeno – měli jsme chuť otevřít šampus.
Po zhlédnutí dokladů však šampus zůstal zavřený. V dokladech byly brutální chyby – špatná barva auta (uvedena šedá místo oranžové), uvedený výkon motoru 106,6 kW místo 90 kW, které má 1.8. Uveden kód motoru 21129 (který označuje motor 1.6) místo 21179 (který označuje motor 1.8), datum první registrace vozu bylo uvedeno 5.12.2018 (dle rozkódování VIN auto vyrobeno 2021).
Na naší straně nasrání a zklamání. Nerozumíme tomu, že jsme si těchto chyb museli všimnout my a ne prodejce. Dále nás zarazilo, že doklady byly vydány 20.5. Nerozumíme, proč tedy někde jen 10 dní ležely ...
Prodejce jsme o těchto chybách ihned informovali, ten se nám omlouval, sliboval prověření situace, nápravu a že nás bude informovat. Pro informace jsme museli prodejce kontaktovat vždy my. Prodejce nám tvrdil, že chybu v dokladech udělal vydávající městský úřad a prodejcův známý, který papíry na českých úřadech vyřizuje, již věc řeší. (Prodejce tvrdil, že tento známý mu doklady zařizuje jen ze známosti a že tedy na něj nemá žádnou páku, jindy zase tvrdil, že ho za toto platí a že si to s ním bude muset vyřídit.) Stále jsme byli odkazováni na „příští týden“, tedy již obehraná písnička. Po týdnu nám dal prodejce informaci, že doklady na úřadě již spravují, ale že musí čekat na požehnání k opravě od ministerstva dopravy. S tím že by se více mělo vědět za týden. Za další týden zase z naší strany kontaktování prodejce a nic nového, že se stále čeká na městský úřad. Nasrání na naší straně již bylo velké. Prodejce jsme informovali, že budeme chtít zpět peníze. Sami jsme prověřovali, kde se stala chyba – zdali úřad nebo jinde. Prodejce stále prohlašoval, že chyba je na straně úřadu. Povedlo se nám však dostat k COC listu naší 1.8. Výše uvedené chyby již byly v tomto COC listu. Teprve po zaslání tohoto COC listu prodejce pochopil, že z toho se již nevyvlíkne. Opravdu vůbec nerozumíme, proč prodejce takto kličkoval. Pochopili jsme, že získat správné papíry k autu z Ruska nebude vůbec snadné, či spíše nemožné a s prodejcem jsme se domluvili na vrácení celé částky. Prodejce slíbil peníze vrátit v určitém termínu, avšak museli jsme opět urgovat. Na změnách kurzu při zaslání platby na Slovensko v eurech a při vrácení platby jsme přišli o ne zrovna zanedbatelnou finanční částku. Co už, nakonec jsme rádi, že jsme auto nepřevzali a nebudeme za pár let na technické kontrole velmi překvapeni.
Celkový obrázek věci se skládal následně i poté. Zjistili jsme, že na Slovensku měla být aféra s falšovanými COC listy, na které měly být Lady přihlašovány. Těžko soudit, jestli to byl případ i „naší“ 1.8. Nechce se věřit, že by tolik chyb v COC listu udělala továrna. Toto je však jen náš názor a spekulace.
Pokud se na Slovensku objeví ke koupi oranžová Cross 1.8 Luxe multimedia s tažným zařízením, buďte obezřetní.
Celkový dojem z „našeho nákupu“ je takový, že když ptáčka lapají, hezky mu zpívají. Domluvili jsme se i na slevě, která cenu „našeho“ auta dostala na úroveň Crossky 1.6 v nejnižší výbavě.
Pokud by byl někdo nevěřící, vše můžeme doložit fotografiemi dokladů, faktury za auto a nahrávkami telefonátů s prodejcem, které jsme začali od jisté doby pořizovat.
Na Vestu jsme se opravdu těšili, jsme přesvědčeni, že je to opravdu dobré auto, avšak po těchto zkušenostech se vydáváme zcela jiným směrem – zvažujeme mezi Toyota RAV4, Toyota Corolla v kombíku nebo možná i Smax nebo Galaxy.

Hromkovi

Re: Hořké zkušenosti s nákupem 1.8

Napsal: sob čer 19, 2021 16:01
od valda1971
Smutné :( ...a k vzteku :twisted: Bylo by možné napsat jméno onoho "prodejce" ?

Re: Hořké zkušenosti s nákupem 1.8

Napsal: sob čer 19, 2021 16:13
od Tommel
Škoda, že jste nechtěli auto od AMC :wink: . Auta od nás kupuje cela Evropa, máme všechny homologace, no auto už by jste měli doma :wink:

Re: Hořké zkušenosti s nákupem 1.8

Napsal: sob čer 19, 2021 18:41
od Dusan
Ale nie za cenu 1.6 :D

Re: Hořké zkušenosti s nákupem 1.8

Napsal: sob čer 19, 2021 20:43
od Křečík Barbuška
Dobre delate, ze davate od Lady ruce pryc.

Re: Hořké zkušenosti s nákupem 1.8

Napsal: sob čer 19, 2021 21:28
od valda1971
Křečík Barbuška píše:Dobre delate, ze davate od Lady ruce pryc.
:twisted:

Re: Hořké zkušenosti s nákupem 1.8

Napsal: sob čer 19, 2021 22:07
od Jajo
Křečík Barbuška píše:Dobre delate, ze davate od Lady ruce pryc.
Ja to tiež hovorím. :mrgreen: :lol: Ale teraz vážne. Po kúpe mojej Vesty sedan a dosť problémami spojenej s ňou, no skôr predajcami a servismi... som si tiež povedal, rýchlo utekať od Lady a nejako aspoň trochu výhodne predať čo najskôr aj toho sedana. Ja viem, "správny" predajca a servisák vie pekne odradiť od Lady, celkovo ako od značky. Ale nakoniec keď človek natrafí na správneho človeka a správne informácie okolo Lady, tak je aj rád, že si vybral práve Ladu. No a ja som sa až natoľko skamarátil s Ladou, a hlavne mojou Vestou sedan, že po cca dvoch rokoch s ňou som "musel" riešiť ďalšie auto do rodiny(proste som potreboval vymeniť Octaviu za niečo novšie/nové). A prvé riešenie bolo opäť Lada Vesta(ale min. v kombíku). No a po dlhšom hľadaní, porovnávaní, ... som si nakoniec kúpil Vestu cross LUX. :lol: Aj keď tiež boli menšie problémy pri kúpe, ale zasa bola aj cena o niečo lepšia. :D Teraz po vyše štyroch rokoch so sedanom a vyše dvoch s crosskou, som s oboma za tie ceny nadmieru spokojný. Proste pomer cena/úžitok je fakt dobrý. Keby som sa mal teraz tiež rozhodnúť(za predpokladu cien/ponuky ako pred dvoma rokmi) do čoho ísť, tak za cenu okolo 15000€ by som išiel opäť do Vesty. Len teraz to dosť pokazil ten individuálny dovoz(ale za to "poďakujme" iným). Proste teraz sa rozhodnúť pre Vestu cross LUX, nebodaj aj s automatom, alebo 1.8, to chce fakt skalného fanúšika alebo dostatočného blázna. :P Aj keď si odmyslím problémy s prihlásením(cez pár "dovozcov", ale tí pokazia všetko), tak cena už okolo 20000€ sa mi zdá dosť za také auto ako je Vesta. Tých cca 15000€ bolo tak "akurát". Aj keď všetko záleží od každého záujemcu individuálne, na čo má a čo vlastne chce od auta. Jeden chce cenu, značku, druhý výbavu, iný svetlú výšku, ďalší nižšie náklady na servis,.... Proste každý si musí zohľadniť tie svoje priority, ale určite už veľa záujemcov odradí hlavne cena a ten druh dovozu, plus čo potom servis(aj keď ten by mal byť v podstate taký istý ako pre nás čo už Vesty máme však sú to v podstate tí istý predajcovia ktorí aj nám predali Vesty),... Na záver. Za mňa môžem Vestu odporučiť a záujemcom držím palce až natrafia na tých správnych dovozcov. Dovozcov/predajcov sa oplatí "preklepnúť" pred kúpou buď tu, alebo na FB, resp. iných fórach. Občas stačí do googlu napísať meno dovozcu a keď je to ten špekulant, tak hneď na Vás vyskočí xy sťažností na neho. Resp. občas pomôže aj zistiť od kedy dováža Lady. Ak je to ešte pred oficiálnym ukončením dovozu(čo bolo cca koniec 2019), tak je to "zabehnutý" predajca, lebo už Lady predával, servisoval, a hlavne riešil budúcnosť predaja a servisu. Po tomto konci niektorí žiaľ aj skončili s predajom. :cry: A tí čo začali po tomto konci(dúfam, že ich je čo najmenej) budú väčšinou asi len špekulanti. :!:

Re: Hořké zkušenosti s nákupem 1.8

Napsal: ned čer 20, 2021 07:40
od Fišer Jiří
Dusan píše:Ale nie za cenu 1.6 :D
cca 530000Kč,pred rokem jsem se v AMC informoval.

Re: Hořké zkušenosti s nákupem 1.8

Napsal: ned čer 20, 2021 08:08
od Dusan
Lada, take iste auto ako kazde ine. Vyrobene co najlacnejsie. A ak su problemi ani servis vas nezachrani. Vid skoda, dacia, renaul.

Re: Hořké zkušenosti s nákupem 1.8

Napsal: ned čer 20, 2021 08:27
od Křečík Barbuška
Me zkusenosti s Dacii v praci (Dokker 1,6 atmosfera) jsou takove, ze je to sice odrbane kde to slo, ale drzi to. Za 4 roky a 105 tis. se resila jen prodrena trubka klimatizace na zaruku a ve 100 tis. se menily projete kotouce ve predu. Ted mam druhou 1,2 s turbem a zatim spokojenej jak zelva. Oproti puvodni pokrok ve vsech smerech byt lace kouka ze vsech stran. I kdyz se to posere tak to odservisujes v kazdem vetsim meste na "ctyrech mistech" a nejsou to jen servisy co za draho vymeni olej a vyplni do knizky co vsechno udelali byt na to nemaji nic. Co tady ma Lada? Nic ... .

Re: Hořké zkušenosti s nákupem 1.8

Napsal: ned čer 20, 2021 09:09
od FOMA
Smutné, velmi smutné :?

Re: Hořké zkušenosti s nákupem 1.8

Napsal: ned čer 20, 2021 09:23
od Hrom
valda1971 píše:Smutné :( ...a k vzteku :twisted: Bylo by možné napsat jméno onoho "prodejce" ?
Petrocars Galanta.

Jednali jsme přímo s majitelem...

Re: Hořké zkušenosti s nákupem 1.8

Napsal: ned čer 20, 2021 09:48
od Makar
Osobne si myslím, že síce tu nadávate na Ladu a predajcu, ale v skutočnosti bude na vine táto neofašistická organizácia zvaná EU!!!
Z automobilového hľadiska sa nachádzame v dobe EKOLOGICKÉHO IDIOTIZMU :rolleyes:
Správca diaľnice už nakupuje dieselové dodávky a benzínové agregáty, aby mali čím elektromobily nabíjať :rolleyes:
Na Ukrajine a v Turecku už bežia tepelné elektrárne naplno (spaľujú uhlie, olej, biomasu a hocičo, čo ich napadne), celý natešení na vývoz elektriny do EU :rolleyes:
A bohatí kapitalisti z EU si onedlho aj chleba budú letecky dovážať z Číny :rolleyes:
EKOLÓGIA JAKO K*K*T je táto idiotská EU :!:
Ničomu sa preto nedivte, žijeme v dobe EU-idiotizmu :(

Re: Hořké zkušenosti s nákupem 1.8

Napsal: ned čer 20, 2021 10:17
od Cory
Zasa začínaš?

Re: Hořké zkušenosti s nákupem 1.8

Napsal: ned čer 20, 2021 11:20
od Makar
Čo už, pravda nie je hriech.
Ale nabudúce sa radšej zdržím komentára.
"Načo nosiť drevo do hory", tu je každému jasné, čo sa deje.