Ano, Martin byl jedním z článků, kteří mi pomohli dát Vestu dohromady. Naše debatování Mazda versus Vesta, či zprovozňování spojení s Corym a následné zapití, byl jeden z motorů, co mě hnal přes veškeré komplikace stále dál. Od minulého pátku "už" Vesta opět brázdí naše silnice. V pátek dopoledne jsem Vestu doskládal, v poledne přijela Vendy s holkama a ujala se pucování vozu. Už je z toho opět krásné, kompletní a čisté auto.
Prvotní pocity z jízdy: Vesta měla najeto 1.150km, následně víc jak rok v podstatě stála, díky čemuž se zalepili vstřikovače v otevřené poloze - viz. mé příspěvky v tématu "prepojenie počítačov". Minulý pátek, po dokončení Vesty, jsme nabalili rodinu a vyrazili do Pardubic. Po 10ti ujetých kilometrech na palubním počítadle svítila průměrná spotřeba 32l/100km. No hezké
. Po cca 150ti km tam už bylo 10l/100km. Nyní má Vesta najetých 1.850km s průměrnou spotřebou 7,7l/100km a stále klesá. Ano, jezdím s ní opatrně, ale nebojím se motor vytočit k 6.000rpm. Navíc polovina kilometrů je najetých s naloženým autem.
Na
podvozek si pomalu zvykám. Crosska je vysoká a k tomu všemu kombík s tuhou zadní nápravou. V zatáčkách je cítit, že má zadek tendenci se vozit. Těžká záď ho táhne ven. Podvozek je měkký. I tak to ale na silnici sedí hezky. Jsem zvyklý být s litrovou tříválcovou Corsou nejrychlejší na trase do/z práce, zatáčky mám načtené, nebrzdím, jen ubírám plyn. Na podvozek Vesty si tedy musím ještě zvyknout.
Motor je zatím ještě pěkně tupý. Chybí mu pružnost, ale to se dá u nového motoru očekávat. 1.8 parádně tahá od nízkých otáček (pod 2.000rpm to nepodtáčím), okolo 3000rpm v kopci není třeba podřazovat ani při pětce. Uvidíme jak se motor rozjede, zatím se chová jako taková tuctovka pro důchodce. Bude to chtít zásah Coryho
. Zvuk motoru je hluboký, to je fajn. Při akceleraci ale začíná dunět, tak to zatím extra netrápím. Toto si sedne.
Vytknul bych tomu
spojku, respektive záběr spojkového pedálu. Bere to na můj vkus moc nahoře, jako u Focusu. To budu muset přenastavit.
Ve spoustě témat zmiňovaný
silentblok převodovky, je cítit i tady. Nebouchá, nevydává žádné zvuky, ale pohyby motoru při akceleraci či deceleraci jdou cítit na řadící páce.
Převodovka: s rozložením rychlostních stupňů jsem maximálně spokojen. K motoru 1.8 mi přijde ideální. U motoru 1.6 jsem s tím měl trošku problém, motor přecijen netáhnul v nízkých tak pěkně (opět porovnávám nezajetý motor). A opět, jako jiní, pomluvím zpracování. Mé citlivé ucho v určitých otáčkách slyší kvílení převodovky. Je neznatelné, ale je tam. Stejně tak jako na volnoběh u studené převodovky - po sešlápnutí spojky to ustane. Jak se zahřeje, tento zvuk zmizí.
Řízení je velmi citlivé, což mi ze začátku dělalo docela problém. Přecejen jak stále řídím starý vergle, jsem spíše zvyklý na zemědělské vůle. Řídí se to ale příjemně, volant se díky vykrojení parádně drží, vykrojení je přesně tam, kde jej potřebuji. Parkování s couvací kamerou je taky parádní.
Sedadla, mě osobně přijdou pohodlná, i když bych do nich potřeboval trošku přibrat (širší boční vedení). Ve většině moderních aut mě ze sedadel bolí záda, tady jsem ale spokojen. Jediné co bych tomu opravdu vytknul, je hlavová opěrka, která je ohnutá moc dopředu, což dost vadí. Ale tak nějak už jsem sklon nastavil, aby mě to vyloženě nesralo.
Celkově je ale rodinka spokojená. Vevnitř je parádního místa a s dvěma autosedačkama se dozadu vejde ještě i třetí člověk. U Crossky není třeba vůz na rozbité polňačce šetřit, projede všechno
... jen jsem chuděrku hned zaflákal bahnem
A nyní opět pár fotografií z opravy: