Stránka 12 z 17

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

PříspěvekNapsal: pát dub 02, 2021 07:53
od Vašátor
Kámen ... rána ... zpomaluji ze 140km/h, po cca 600m začíná auto lehce plavat, po cca dalších 300m už slyším plll...plll...prázdné kolo ... s prázdným kolem dojíždím pomalinku ještě cca 100m na autobusovou zastávku. TMPS nesvítí.
Po výměně kola za rezervu odjíždím a ani ne po 50m uz svítí TMPS.

Edit: podle map jsem od proražení kola ujel 1,1km.

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

PříspěvekNapsal: pát dub 02, 2021 15:26
od Cory
Aha, tak som to zle pochopil :)

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

PříspěvekNapsal: sob dub 03, 2021 20:13
od Vašátor
Jak se nám oteplilo, pozoruji zajímavý jev. Pocitově mi přijde, že to nyní na LPG jede lépe než v zimě. Je to jen můj pocit, nebo je to fakt možné? Teď už mi to přijde, že to jede tak jak bych si představoval (až na jízdu pod plným plynem, ale již jsem domluven na úpravě map).

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

PříspěvekNapsal: sob dub 03, 2021 20:19
od valda1971
Co jsem slyšel/četl, tak na LPG to v teple jezdí mnoha lidem/autům lépe. Tak to bude asi normál.

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

PříspěvekNapsal: sob dub 03, 2021 23:05
od Saša
Vašátor píše:Jak se nám oteplilo, pozoruji zajímavý jev. Pocitově mi přijde, že to nyní na LPG jede lépe než v zimě. Je to jen můj pocit, nebo je to fakt možné? Teď už mi to přijde, že to jede tak jak bych si představoval (až na jízdu pod plným plynem, ale již jsem domluven na úpravě map).


Pravděpodobně je to "chudé" studený vzduch potřebuje víc paliva . a plný výkon také . Vše by Ti prozradily LIVE data za jízdy .

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

PříspěvekNapsal: ned dub 04, 2021 05:30
od Cory
Dnesne systemy kopiruju dlzku vstreku benzinovych vstrekovacov. Ak je zmes chudobna, RJ motora predlzuje dlzku vstreku, kym sa nedosiahne pozadovana bohatost. Tym padom sa predlzuje aj dlzka vstreku plynu. Ibaze by to obohatenie bolo uz mimo rozsah prislusnej tolerancie v mapach RJ plynu. To by vedeli zistit v LPG servise, ked si stiahnu adaptacie z RJ plynu.

Ja teraz tiez riesim otazku vykonu a spotreby na LPG. Na jeden fakt sa zabuda. Kde je umiestneny benzinovy vstrekovac a kde plynovy. V ktorom mieste usti do sania a ako daleko od sania je. RJ motora pracuje s tzv. fazami predvstreku, teda vstrekuje v urcitych stupnoch pred otvorenim sacieho ventilu. Niekedy je to tesne pred otvorenim, inokedy uz pri kompresii, potom zas tesne pred zavretim ventilu. V roznych rezimoch a teplotach sa to odlisuje. A ked sa plynovy vstrekovac nachadza 30cm od benzinoveho, tak je cely tento predvstrek rozhadzany. A toto uz RJ plynu neoplyvni, pretoze je zavisla na signaloch od benzinovych vstrekovacov.

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

PříspěvekNapsal: ned dub 04, 2021 09:39
od Vašátor
Ja mám navíc systém lpg s EOBD (divil jsem se, ale i dnes to není standart), takže vliv teploty venkovního vzduchu by na řízení systému neměl mít vůbec žádný vliv. Ono je to z mé strany spíš jen takové pocitove, možná se mi zdá ze to jede líp jen díky tomu, že vysvitlo sluníčko :)

Hlavně mi přijde hrozně fajn, že jak se oteplilo, tak nastartuju, otevřu bránu od areálu dílny, popojedu a už to je přepnute do LPG. Jednotka přepíná při 30st. , motor necuká, jede úplně normálně.

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

PříspěvekNapsal: ned dub 04, 2021 09:49
od Cory
Mne niekedy prepne pri 42, niekedy pri 48, ale uz preplo aj pod 40. Zrejme to nie je pevne dana hodnota.

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

PříspěvekNapsal: ned dub 04, 2021 11:12
od Vašátor
Ja mám pevně nastavenou teplotu 30st. na přepnutí z benzínu do lpg v závislosti na zvýšení otáček motoru. Další pevně nastavená teplota je 60st. a vyšší , kdy motor startuje rovnou na lpg, benzín to vůbec nezapne. Teplotní čidlo je sólo na hadici k reduktoru.

Na lpg mám najetych lehce přes 3.000km, trasy cca 35km a pár delších. Benzínu to sežralo decentně přes 1/4 nádrže (Verva 100).

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

PříspěvekNapsal: ned dub 04, 2021 20:13
od grafi2
Cory píše:Zrejme to nie je pevne danná hodnota.

neviem aký máš systém a či sa vieš dostať do plynovej RJ ale hodnota je PEVNE nastavená. Lenže sa jedná o teplotu reduktora, nie motora... a tam už máš kopu premenných...
už roky tvrdím, plynové potrubie má byť čo najkratšie, a vstrekovač čo najbližšie sacieho ventilu. Nepočúva ma nikto...

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

PříspěvekNapsal: ned dub 04, 2021 20:42
od Vašátor
grafi2 píše:...už roky tvrdím, plynové potrubie má byť čo najkratšie, a vstrekovač čo najbližšie sacieho ventilu. Nepočúva ma nikto...

A jakou to má souvislost s teplotou?

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

PříspěvekNapsal: pon dub 05, 2021 05:19
od Cory
Tiez nechapem, co ma spolocne vzdialenost vstrekovacov s teplotou prepinania. O chvilku idem na prehliadku, spytam sa na to prepinanie. A co sa tyka vstupov do RJ, tak ma upozornovali, ze RJ si uklada logy vstupov, takze vedia zistit, ci sa v tom niekto stural. Vychadzam s nimi dobre, ale sam viem, ake to je na prd, ked riesim zakaznikovi nejaky problem a pomedzi to mi robi zasahy poza chrbat. A mam BRC

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

PříspěvekNapsal: úte dub 06, 2021 21:01
od Vašátor
Dnes jsem cvičně spočítal spotřebu LPG na poslední nádrži (vyjetá na dvakrát, na benzín jsem najel sotva dva kilometry, za to na lpg jsem to hnal jak o závod), protože jsem si všiml poklesu spotřeby na palubním počítači. Spotřeba klesla na 8,6l , což mi na plyn přijde docela slušné :)

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

PříspěvekNapsal: stř dub 14, 2021 22:06
od Vašátor
V pondělí proběhlo přenastavení mého LPG systému, čímž bych chtěl poděkovat p. Kánskému. Vzali jsme diagnostiku a za jízdy ladili. A jak to tak bývá, do ideálních testovacích podmínek to mělo daleko ze všech stran. V první řadě Hradecká dopravní špička. K tomu hustý déšť se sněhem. A potřebovali jsme motor točit do omezovače, pod plným plynem. Posloužil nám úsek E67/11 od kruháče Náchodská/Koutníkova směrem k dálnici na Prahu. Jsou tam vždy dva pruhy, zúžení do jednoho, kruháč a opět dva, jeden, kruháč ... za kruháčem tedy hned do levého, dva, plyn do podlahy, tři, čtyři ... brzda, kruháč. A znovu :-D. Podařilo se to vyladit velmi pěkně, už to na LPG jede podle mých představ. Auto ve vysokých otáčkách ožilo, u středních a nižších to bylo ok. Po cestě do Brna dokonce klesla spotřeba na palubním počítači o 0,6l. Uvidíme, kolik to bude v reálu.

LPG tedy nastavené, ale abych se neradoval moc dlouho, objevil jsem ťukanec od kamínku v čelním skle, odprýsknutý lak od kamínku na přední kapotě, důlek v přední kapotě!!! a lehce odřené místo na boku kapoty. Kde se to tam všechno vzalo fakt netuším. Zas mi to pěkně posralo náladu ...

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

PříspěvekNapsal: čtv dub 15, 2021 05:24
od JmJ
Na kastli se u auta pro denni provoz vyser, dulezite je, ze to dobre jede a brzdi :-).