Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

Moderátor: Moderátoři

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

Příspěvekod Vašátor » pát dub 02, 2021 07:53

Kámen ... rána ... zpomaluji ze 140km/h, po cca 600m začíná auto lehce plavat, po cca dalších 300m už slyším plll...plll...prázdné kolo ... s prázdným kolem dojíždím pomalinku ještě cca 100m na autobusovou zastávku. TMPS nesvítí.
Po výměně kola za rezervu odjíždím a ani ne po 50m uz svítí TMPS.

Edit: podle map jsem od proražení kola ujel 1,1km.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

Příspěvekod Cory » pát dub 02, 2021 15:26

Aha, tak som to zle pochopil :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

Příspěvekod Vašátor » sob dub 03, 2021 20:13

Jak se nám oteplilo, pozoruji zajímavý jev. Pocitově mi přijde, že to nyní na LPG jede lépe než v zimě. Je to jen můj pocit, nebo je to fakt možné? Teď už mi to přijde, že to jede tak jak bych si představoval (až na jízdu pod plným plynem, ale již jsem domluven na úpravě map).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

Příspěvekod valda1971 » sob dub 03, 2021 20:19

Co jsem slyšel/četl, tak na LPG to v teple jezdí mnoha lidem/autům lépe. Tak to bude asi normál.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7198
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

Příspěvekod Saša » sob dub 03, 2021 23:05

Vašátor píše:Jak se nám oteplilo, pozoruji zajímavý jev. Pocitově mi přijde, že to nyní na LPG jede lépe než v zimě. Je to jen můj pocit, nebo je to fakt možné? Teď už mi to přijde, že to jede tak jak bych si představoval (až na jízdu pod plným plynem, ale již jsem domluven na úpravě map).


Pravděpodobně je to "chudé" studený vzduch potřebuje víc paliva . a plný výkon také . Vše by Ti prozradily LIVE data za jízdy .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

Příspěvekod Cory » ned dub 04, 2021 05:30

Dnesne systemy kopiruju dlzku vstreku benzinovych vstrekovacov. Ak je zmes chudobna, RJ motora predlzuje dlzku vstreku, kym sa nedosiahne pozadovana bohatost. Tym padom sa predlzuje aj dlzka vstreku plynu. Ibaze by to obohatenie bolo uz mimo rozsah prislusnej tolerancie v mapach RJ plynu. To by vedeli zistit v LPG servise, ked si stiahnu adaptacie z RJ plynu.

Ja teraz tiez riesim otazku vykonu a spotreby na LPG. Na jeden fakt sa zabuda. Kde je umiestneny benzinovy vstrekovac a kde plynovy. V ktorom mieste usti do sania a ako daleko od sania je. RJ motora pracuje s tzv. fazami predvstreku, teda vstrekuje v urcitych stupnoch pred otvorenim sacieho ventilu. Niekedy je to tesne pred otvorenim, inokedy uz pri kompresii, potom zas tesne pred zavretim ventilu. V roznych rezimoch a teplotach sa to odlisuje. A ked sa plynovy vstrekovac nachadza 30cm od benzinoveho, tak je cely tento predvstrek rozhadzany. A toto uz RJ plynu neoplyvni, pretoze je zavisla na signaloch od benzinovych vstrekovacov.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

Příspěvekod Vašátor » ned dub 04, 2021 09:39

Ja mám navíc systém lpg s EOBD (divil jsem se, ale i dnes to není standart), takže vliv teploty venkovního vzduchu by na řízení systému neměl mít vůbec žádný vliv. Ono je to z mé strany spíš jen takové pocitove, možná se mi zdá ze to jede líp jen díky tomu, že vysvitlo sluníčko :)

Hlavně mi přijde hrozně fajn, že jak se oteplilo, tak nastartuju, otevřu bránu od areálu dílny, popojedu a už to je přepnute do LPG. Jednotka přepíná při 30st. , motor necuká, jede úplně normálně.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

Příspěvekod Cory » ned dub 04, 2021 09:49

Mne niekedy prepne pri 42, niekedy pri 48, ale uz preplo aj pod 40. Zrejme to nie je pevne dana hodnota.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

Příspěvekod Vašátor » ned dub 04, 2021 11:12

Ja mám pevně nastavenou teplotu 30st. na přepnutí z benzínu do lpg v závislosti na zvýšení otáček motoru. Další pevně nastavená teplota je 60st. a vyšší , kdy motor startuje rovnou na lpg, benzín to vůbec nezapne. Teplotní čidlo je sólo na hadici k reduktoru.

Na lpg mám najetych lehce přes 3.000km, trasy cca 35km a pár delších. Benzínu to sežralo decentně přes 1/4 nádrže (Verva 100).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

Příspěvekod grafi2 » ned dub 04, 2021 20:13

Cory píše:Zrejme to nie je pevne danná hodnota.

neviem aký máš systém a či sa vieš dostať do plynovej RJ ale hodnota je PEVNE nastavená. Lenže sa jedná o teplotu reduktora, nie motora... a tam už máš kopu premenných...
už roky tvrdím, plynové potrubie má byť čo najkratšie, a vstrekovač čo najbližšie sacieho ventilu. Nepočúva ma nikto...
Uživatelský avatar
grafi2
 
Příspěvky: 696
Registrován: stř zář 13, 2017 19:40
Bydliště: SK, BB kraj

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

Příspěvekod Vašátor » ned dub 04, 2021 20:42

grafi2 píše:...už roky tvrdím, plynové potrubie má byť čo najkratšie, a vstrekovač čo najbližšie sacieho ventilu. Nepočúva ma nikto...

A jakou to má souvislost s teplotou?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

Příspěvekod Cory » pon dub 05, 2021 05:19

Tiez nechapem, co ma spolocne vzdialenost vstrekovacov s teplotou prepinania. O chvilku idem na prehliadku, spytam sa na to prepinanie. A co sa tyka vstupov do RJ, tak ma upozornovali, ze RJ si uklada logy vstupov, takze vedia zistit, ci sa v tom niekto stural. Vychadzam s nimi dobre, ale sam viem, ake to je na prd, ked riesim zakaznikovi nejaky problem a pomedzi to mi robi zasahy poza chrbat. A mam BRC
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

Příspěvekod Vašátor » úte dub 06, 2021 21:01

Dnes jsem cvičně spočítal spotřebu LPG na poslední nádrži (vyjetá na dvakrát, na benzín jsem najel sotva dva kilometry, za to na lpg jsem to hnal jak o závod), protože jsem si všiml poklesu spotřeby na palubním počítači. Spotřeba klesla na 8,6l , což mi na plyn přijde docela slušné :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

Příspěvekod Vašátor » stř dub 14, 2021 22:06

V pondělí proběhlo přenastavení mého LPG systému, čímž bych chtěl poděkovat p. Kánskému. Vzali jsme diagnostiku a za jízdy ladili. A jak to tak bývá, do ideálních testovacích podmínek to mělo daleko ze všech stran. V první řadě Hradecká dopravní špička. K tomu hustý déšť se sněhem. A potřebovali jsme motor točit do omezovače, pod plným plynem. Posloužil nám úsek E67/11 od kruháče Náchodská/Koutníkova směrem k dálnici na Prahu. Jsou tam vždy dva pruhy, zúžení do jednoho, kruháč a opět dva, jeden, kruháč ... za kruháčem tedy hned do levého, dva, plyn do podlahy, tři, čtyři ... brzda, kruháč. A znovu :-D. Podařilo se to vyladit velmi pěkně, už to na LPG jede podle mých představ. Auto ve vysokých otáčkách ožilo, u středních a nižších to bylo ok. Po cestě do Brna dokonce klesla spotřeba na palubním počítači o 0,6l. Uvidíme, kolik to bude v reálu.

LPG tedy nastavené, ale abych se neradoval moc dlouho, objevil jsem ťukanec od kamínku v čelním skle, odprýsknutý lak od kamínku na přední kapotě, důlek v přední kapotě!!! a lehce odřené místo na boku kapoty. Kde se to tam všechno vzalo fakt netuším. Zas mi to pěkně posralo náladu ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Vašátorova Vesta 1.8 SW Cross

Příspěvekod JmJ » čtv dub 15, 2021 05:24

Na kastli se u auta pro denni provoz vyser, dulezite je, ze to dobre jede a brzdi :-).
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků