Tak už i já jsem šel do plynu. Prvotní plán byl najet s vozem 10.000km a následně šupnout LPG. Díky covidu mi to o 1.000km nevyšlo a na montáž jel až při nájezdu 11.000km
.
Vzhledem k tomu, že velmi často vidím jak se dá montáž LPG doprasit, jsem firmu na montáž vybíral opravdu dlouho. Nakonec jsem dal na doporučení jak firmy, tak následně i systému. Volil jsem systém Landi Renzo s EOBD, včetně elektronického přímazu zubovým čerpadlem, které maže i samotné plynové vstřikovače. K tomu všemu jsem si vymyslel jednu záludnost. Po montáži filtrboxu z Vesty Sport, jsem demontoval originální filtrbox. Co s ním taky, že. A bylo tam takové pěkné prázdné místo ... tak jsem si tam vyrobil nerezovou poličku
a následně trval na montáži všech LPG komponent na toto místo. Musím říct, že jak jsem si to představoval, tak to v podstatě i dopadlo. Jasně, jsem děsnej detailista, takže některé věci bych dělal trošku jinak, ale jsem spokojen. Je to přehledné, na jednom místě, supr.
Co se týče provozu, zatím si zvykám. Motor se chová trošku jinak, než na benzín. Fajn je, že se do LPG přepne motor už ve 30°C , což je v zimě tak akorát na nastartování a ometení sněhu z auta. Při 60°C už to rovnou startuje na LPG
A ještě taková perlička z tankování LPG. Pánovi na čerpačce jsem řekl, že chci natankovat co se vejde. LPG jsem před tím vyždímal co to šlo. Nádrž LPG má 45l, dle recenzí lze natankovat tak 39l. No, u 39ti litrů začal drnčet ventil v nádrži a pán tlačil LPG dál do nádrže. U 42l jsem trošku znervozněl. U 43l jsem mu říkal, že ta nádrž má jen 45l a že už by to jako mohlo stačit. Na to pumpař odvětil, že dokud to jde, tak to jde, že se nic nemůže stát. Nakonec se počítadlo zastavilo na 46l