Dusane, nechci ti kazit bádání, ale až pojedeš, tak bude teplota v pneumatice vyšší a deformace menší, navíc imho deformace závisí na rychlosti jízdy. Takže bych to dělal jak píše JmJ (nebo rovnou podle stránky odkazované na
viewtopic.php?f=164&t=23287#p472500). A kdybys měl přebytek času a chtěl si hrát, tak by se dal ještě vybrat dlouhý rovný úsek silnice (ideálně tak kilometr), vzít rychloběžnou akční kameru, udělat si na kole značku a spočítat počet otoček kola na daném rovném úseku. Jenom bacha na Nyquistův teorém, takže při akční kameře co umí 60 fps je potřeba mít dvě pozice kola po sobě, resp vzorkovat max f/2, čili když je 60 fps neboli 60 Hz, tak lze vzorkovat max 30 Hz (otáček kola za vteřinu), což při 205 cm (maximum na brutálních 17ctkách) obvodu/circumference dělá 30*2,05=61,5 m/s=221,4 km/h
Při 50 km/h=13,9 m/s je to 6,77 otočky kola za vteřinu což by asi zvládla bez problémů i 30 fps kamera (4-5 poloh kola na každou otočku zachyceno). A pak procházet video rámeček porámečku