od Jan Vaníček » stř dub 04, 2018 19:23
Stříbrná je věcí subjektivního vkusu. Z hlediska údržby, ťukanců od kamenů, škrábanců výborná, jedinečná, ale nějak jsem z ní "vyrostl". Je nebezpečí, že dokáže auto dost degradovat a zrovna minulý týden jsem si prohlížel jednu Vestu v Žilině a mám pocit, že ji opticky zmenšovala. Měl jsem auta stříbrná, tmavě zelená, červená, černé, tmavě šedé, světle zelené, světle modré, tmavě modré, modrozelené, písková v podstatě všechno metalízy. Nejpříjemnější z hlediska stavu laku jednoznačně stříbrná, nejpraktičtější na údržbu tmavě šedá a písková, nejelegantnější tmavě modrá, nejhorší na údržbu černá. Ale jak píšu, ke každému autu se hodí jiná, paradoxně jsem netušil, že se mi bude někdy líbit zelená světlá. Zelenou tmavou jsem trpěl jen díky výhodné koupi (ostatně jako většinu ostatních soukromých aut). Před dvěma lety jsem v rámci větší opravy u Berlinga dolakoval všechny ostatní černé díly ( lišty, části nárazníků) do laku karoserie a pak se mi začala líbit i ta barva. To auto prokouklo, při stejném odstínu "zesvětlalo". Před pár měsíci jsem se dostal do stavu, kdy jsem si poprvé v životě mohl svobodně vybrat barvu auta. A já nevěděl. Na výběr 3 základní barvy, asi 8-10 základních metalíz a možnost asi 20 dalších různých barev/metalíz jako zvláštní lakování za rozumnou cenu. A já nevěděl ... . Věděl jsem jen, že ne tmavou, že ne stříbrnou - nepasuje mi k tomu autu. Nakonec zbyla krásná červená metalíza a středně šedá. Srdce by volilo červenou, jenže těch aut je jak šafránu, tak mi rodina přitakala na světle šedou, která se občas vyskytuje a vím, jak vypadá v reálu.
Jinak opakuji, zde vybraná hnědá je nádherná, moc se mi líbí původně jsem o ní uvažoval, ale rozum zvítězil - přeci jen najedu hodně a lak bude trpět daleko více. Tady u nás se navíc cukruje štěrkem, v pondělí jsem zakapal minimálně 15 dírek, na červené s bílým podkladem to strašně svítí. Honza