2,0TDI EUR6/2018. Možná je to tím, že ve Škoda servisu olej odsávají, v mém vypouštějí. Nicméně bylo nalito přesně na horní rysku, což jsem požadoval. Ne jako když si vyzvednu auto v místním značkovém a je to do půlky ... . Majitel se ovšem divil, protože přede mnou měnili olej v O3 2,0 TDI tuším 2015 a tam se vešlo jen 4,3L. Nicméně poslední chlubítko a pak už to tu přestanu plevelit. Právě i možná díky novému oleji, ve čtvrtek jsem "točil" Slovensko, najeto necelých 950km a krásná spotřeba 4,7L. Má na tom i podíl větší části cesty po obyčejných silnicích a jednu cestu jsem jel sám a druhou část s nákladem asi 100kg (vezl jsem si cestou na opravu 10kardanů na veterány
, v Žilině je umí perfektně). Jinak prémiová nafta od ONA
za 29,50.
Jinak samozřejmě ten nešvar dlouhých výměn olejů je hlavně a především kvůli firemním zákazníkům, resp. leasingovým společnostem, kteří kupují většinu aut v této kategorii a samozřejmě vyhodnocují každou korunu v provozních nákladech, které na rozdíl od paliva nesou na svých bedrech. Honza