Ja bývam v meste na kopci, takže to tiež so spotrebou veľa spraví. Čiže vždy jazdím hore kopcom so zohriatým motorom a dole vždy so studeným. Takže u mňa moc neplatí, že o čo viac miniem hore, tak to dole ušetrím... Keď som jazdil len do mesta a naspäť a raz za čas mimo mesta 15-30 km, tak som mal spotrebu okolo 8l, cez zimu aj 8,3l. A teraz jazdím mimo mesto každý deň 2x cca 2x15km čiže denne cca 60 km a sem tam tiež tie isté cesty mimo mesta ako pred tým a spotreba sa mi teraz drží na 7,4l. Čo je už lepšie ale na tých papierových 6,2 to je ešte dosť ďaleko. Ale keď som išiel túto trasu(tých 15km) domov, čo je väčšina trasy skoro po rovine, tak na cca 13 km som dosiahol priemer 5,4l
, len kým som vyšiel cca 2km na ten kopec ku mne domov, tak to už skočilo na 6,4l a pri ďalších jazdách sa to pomalinky šplhalo po deci nahor. Občas som zabehol aj cez mesto, aj do kopca,... a potom sa to zastavilo na tých 7,4l. Je to cca 1l viac ako píšu v papieroch, ale ako som už niekde písal, papierová spotreba v meste a mimo mesta aj celkom sedí, len ten priemer neviem kde zobrali.
Však v meste sa dá jazdiť za 8 a mimo mesta okolo tých 5 ako píšu. Ale ten priemer záleží od rôznych okolností. Hlavne kde bývate(dedinka, mesto, na okraji, v centre,...), výška vášho bydliska(či je to do kapca, rovina,..) koľko a akých križovatiek máte na trase(či sa na nich aj dlhšie stojí, či sú v kopčeku,...), premávka na trase(či nestojíte viac v kolóne ako idete,...) a hlavne cez aký terén vedie vaša trasa(kopce, rovina,...) a koľko z tejto trasy tvorí pomalá, resp. jazda cez križovatky a koľko tvorí plynulá jazda.... Čiže je toho strašne veľa a ešte aj váš štýl jazdy. Ešte perlička na záver. Ja som testoval čo dokáže Vesta a zistil som, že dokáže jazdiť relatívne po rovine 50km/h aj na päťke. A podľa terénu(do kopca, z kopca) má niekedy na päťke pri nižších otáčkach vyššiu spotrebu ako na štvorke pri vyšších otáčkach. Takže radšej volím vždy pri akejkoľvek rýchlosti nižší stupeň, lebo keď už má zožrať viac, tak nech aspoň zbytočne netrpí motor dusením. A v poslednom rade pri tom nižšom stupni aj reaguje pružnejšie na pridanie plynu...