Ach jo, jasně, že Ruska je nejlepší
. každé moje auto bylo nejlepší a bylo jedno, jestli je sovětské, české, francouzské, nebo německé
. Konkrétní článek jsem nečetl, ale obecně v těchto článcích rozporují hodnoty naměřené během testu a hodnoty uváděné výrobcem za de facto laboratorních podmínek. Hodnoty dle reálu a PP téměř vždy sedí, navíc nelze toto brát po natankování jedné nádrže. Vždy závisí na řidiči a typu jízd. Pokud budu jezdit do vedlejšího města do práce 5-10 km tam a 5-10 km sem, je to jízda ve městě, nebo mino město. Já tvrdím, že "ve městě", protože jedu s permanentně studeným motorem. Mě taky v práci říkali, že se do tabulkové spotřeby nevejdu. A vejdu. A vejdu i s popojížděním, s taháním karavanu, vleku. Jak je to možné? OK. Spotřebu při 90km/h opravdu nemám udávaných 4,1 ( nebo kolik to tam bylo), ale 4,5 na delší trase, pokud jedu z "kopce", nebo bez velkého převýšení, tak se dokážu na hranici 4l sám v autě taky dostat a nejsem brzdou provozu. Možná je to i o hlavě. Mám na současném autě ca 185tis. a pořád první brzdové destičky, což si myslím, že na auto, které dle GPS jede 230km/h slušné. Moje průměrná aktuální spotřeba za celý nájezd ve všech režimech jízdy je aktuálně 5,1L.
Že výrobci aut balamutí se spotřebou a emisemi? Nechci se jich zastávat, sám v automotive nepracuji, ale díky požadavkům na emise, aby to splnili, museli by používat "nanotechnologie" a jiný "hightech". Jenže to by průměrné auto nestálo 350tis, ale 450tis. minimálně a kdo by to chtěl platit, že? Honza