Stránka 5 z 23

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pát zář 29, 2017 14:54
od Georgius
Vašátor: přiznávám se, byl jsem zvyklý odjakživa "flešovat firmvér", takže mi ta prošivka moc nešla přes pysky a přes mozek, no a vzhledem k tomu, že rusové přepisují foneticky i jména jako "Šopen", tak jsem si řekl ... ;-) Prostě je to prašivka.

Jinak zkušenosti po cca 600 km s Vestou:

1) ve SM měl recenzent pravdu, opěrka hlavy je fakt pitomá, po delší trase mám zkřenčelý krk. Tak jsem zkusil za 133 ve výprodeji koupit krční opěrku SPARCO (červená se hodí k barvě auta, ale jinak ji asi nikdo nechce, proto stojí polovic, jinak klasika made in China), prvních cca 150 km docela dobrý, jenom se blbě pozicuje. Pro jistotu jsem se ještě vybavil "buřtem" jako variantou 2 a jestli mi ani to nebude vyhovovat, tak asi pořídím stylový pytlík naplněný pohankou ;-)

2) po té, co jsem při druhém tankování vyměnil Babišovu močůvku (95 oktanů ÖMV Vyškov) za polský benzín 98, tak jsem čekal, co bude - podle Rusů se má jen zvednout krouťák, výkon beze změny - žádné velké dramo. Jenomže v rusku mají slušnou i tu 92ku - reálně to pomohlo stejně jako v desítce, čili pocitově dost, Vesta ožila - i když samozřejmě motor s 4000 km si ještě sedá, předpokládám, že se výkon i spotřeba ještě vylepší (u desítky byla taky prvních 5000 km spotřeba podstatně vyšší než druhých 5000 km).

3) Chybí mi odkládací plocha na levou nohu, není tam guma. Zatím jsem si ustřihl ze staré duše a pracovně ji tam zkusím nějak přidělat, abych neprasil nohou koberec

4) Zatím nemám gumový koberec do kufru, tak jsem tak zkusmo dal z desítky (fotky dodám později, bude-li zájem) - Vestí kufr je ve vybráních vzadu užší, je ale o chlup (cca 2-3 cm) hlubší a hlavně v "užší" části je cca 4 cm na každé straně. Na výšku se pod rozporu vklidu vejde mrazivka. Jinak auto ještě plně naložené nebylo, uvidíme. Nakládací díra je pro přehrabování se v mrazivkách dostatečná.

5) Vesta fakt dobře svítí a při nočním výjezdu zablácenou cestou k chalupě jsem i ocenil její chování - prostě to vyjela, jenom v jenom místě se kousek sklouzla o pár čísel, ale po korekci volantem prostě jela dál. Je pravda, že bahno nebylo tak brutální jako na ruském videu, ale i tak zatím spokojenost.

6) I když je Vesta delší než 2111, příjemně překvapila při průjezdu referenční ostrou zatáčkou, kde mívám problém se vejít s desinou - dala to s přehledem.

7) Vesta stále budí pozitivní emoce - je mi jasné, že mi nikdo neřekne do očí, že se mu nelíbí, ale na druhou stranu design 2111 chválili snad dva lidi co pamatuju ;-). Odposlechnuto na parkovišti - jeden majitel relativně novější Audiny zahlásil (aniž věděl, že ho majitel slyší :-)), že je to podobné Volvu (čím pak asi to :lol:) ...

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pát zář 29, 2017 18:36
od Cory
Minule som siel s Vestou v noci a moja Priora teda svieti lepsie.

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pát zář 29, 2017 18:40
od Georgius
Cory píše:Minule som siel s Vestou v noci a moja Priora teda svieti lepsie.

Tak primárně porovnávám s 2111 ;-), ale ty máš originál žárovky nebo jsi nějak ladil ;-) ? Aby to srovnání bylo fér ...

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pát zář 29, 2017 18:52
od Cory
v Priore mam tie najlacnejsie a najobycajnejsie ziarovky, ake idu kupit.

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pát zář 29, 2017 18:58
od valda1971
Já nemohu porovnávat s Vestou, ale oproti 112 a jiným autům mi Priora svítí SUPROVĚ, žárovky origo H7+H1

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: sob zář 30, 2017 06:05
od Liftback
Vesta má H7čky? Kalina / Granta H4 tak ale u mňa som to zamenil za lepšie a teraz mi občas blikajú akože mám zapnuté dialkače :P svietia spolu s denným svietením ktoré je žlté a to nepochopia :mrgreen:

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: sob zář 30, 2017 06:23
od Cory
Hmmm...spolu s dennymi nema svietit nic,nie? A kalina asi nema H4, zda sa mi

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: sob zář 30, 2017 06:28
od Liftback
ano má to len Granta teraz som si uvedomil že Kalina má novšie svietenie, denné svietenie svieti spolu s klasickámi stratávacími čo ma tiež trochu udivuje dnes to nafotím ako to je, aj to som chcel spomenúť pri stretnutí, možno len niečo nevypínam

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: sob zář 30, 2017 07:38
od Cory
To nebude denne. Denne (20w) sa pri zapnuti neprepne na 5w obrysovku?

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: sob zář 30, 2017 10:45
od zippo
Sice je to uz dost mimo temy Vesty, ale ked to tu rozoberate, tak na porovnanie: oziarovkovanie Kaliny II je uvedene v navode takto:
IMG_20170716_153716s.jpg

prave ale pozeram ako puk, ze obrysove je pisane 5W5, co je nastrkovacka jednovlaknova 5 watt, ale podla mna tam ma byt W21/5W, co je taka ista nastrkavacka, ale dvojvlaknova s dennym 21 watt a obrysovym 5 watt. A fcul som z toho jelen aj ja.

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: sob zář 30, 2017 11:09
od Georgius
Tak asi by to dávalo smysl, budu se muset podívat do Vestí chytré knížky, ale mám důvodné podezření, že je tam táž somarina (a já jsem si podle toho sestavil "origiální" sadu žárovek ...)

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: sob zář 30, 2017 11:23
od stano112
Cory píše:To nebude denne. Denne (20w) sa pri zapnuti neprepne na 5w obrysovku?


Je to tak,písal to sem myslím už aj Luděk.U Kaliny určite a Granta by to mala mať tak isto.

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: sob zář 30, 2017 17:08
od zelvotron
Tak s čočkovýma světlama na desítce nemá smysl cokoliv jakkoliv porovnávat, to má vypovídající hodnotu asi jako říct že to svítí líp jak petrolejka...

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: ned říj 01, 2017 09:10
od Georgius
Tak k žárovkám jsem se časově nedostal, zkusím udržet v paměti, ale zase jsem před pátečním úklidem ulic projistotu do práce vzal místo Vesty desítku abych nebyl v pátek překvapený že je zase chcíplá baterka. Takže přesednutí z Vesty zpátky do desítky po cca 400 km na Vestě:

1) kurňa, ta spojka jde nějak strašně ztuha. A ručka taky !
2) co je to za kravál po nastartování ? (aha vlastně, motor). A co to bouchá při přejezdu nerovností ? :mrgreen:
3) jéé, opěrka, ta je pohodlná ... :love10:
4) při couvání nemůžu čumět na telku a musím se otočit, abych viděl kam jedu (nevěril bych tomu, ale ta kamera je fakt návyková)
5) a pak že se nedá po městě jezdit úsporněji 8) (pp sice o 5% kecá směrem dolů, ale i tak píše lepší spotřebu než Vesta - na druhou stranu motor nemá najeto 5000, takže jsem shovívavý)
6) sice je vevnitř trochu méně místa, ale zase je to auto pocitově mnohem užší
7) svižnost jízdy přibližně stejná (slabší motor v lehčím autě)

Tak to jenom k tomu, aby FOMA věděl na co se má těšit

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: ned říj 08, 2017 10:08
od Georgius
Takže zase jeden blogýskoidní post:

Spotřeba: Pomalu se blížím k první tisícovce kilometrů projeté s Vestou, máme za sebou celkem třetí tankování a zatím to vypadá, že palubní počítač kecá směrem nahoru - podle PP jsem měl natankovat 71,6 l a já jenom 69 (za dvě natankování). Mám podezření, že je to tím, že počítá i benzín, co se před startem načerpá, protože občas ukazuje průtok i při vypnutém motoru. Tankovaná spotřeba zatím 7,45 l/100 :dontknow: ale je pravda, že je v tom nějaké město a na dálnici obvykle nejedu moc pod limitem 8)

Jízdní vlastnosti
Docela rychle jsem si zvykl na pitominky, které jsme vlastně ani moc nechtěli - automatické zapínání světel, dešťový senzor (akorát když fakt prší tak je potřeba nastavit rychlost stírání ručně), tempomat na hlídání padesátky ve vesnici ...

Vesta má opravdu o něco větší rejd než 2111ka, předvedla mi to ve vracečce u chalupy (plný pravý, za jedna, do kopce, vpravo cca 30 cm hliněná rezerva a pak stromy a svah dolů, vlevo svah do kopce a ještě to tam klouže), kdy pravděpodobně v důsledku setrvačnosti a těžšího čumáku předvedla přetáčivost a ani ESP s ručkou už rozjezd z měkkého bahýnka nezachránilo (mimochodem, poprvé chcípnul podtočený motor :P), tak jsem musel potupně kousek couvnout a pak to vyjela až nahoru naprosto bravurně (akurát nahoře trochu rozoráno, ale to patří k věci). Takže příště pojedu blíž Charybdě, no ...

Baterka
Zatím parametry PP píšu ručně a mimo jiné i baterku. S autem se nejezdí denně a napětí tak postupně klesá. Při převzetí 12,3-12,5 V, nyní se drží na 12,0 V, po delší jízdě 12,2 V. Tak nevím, jestli se na mne vztahuje také "syndrom slovenské Vesty" ... :?:

Edit: Na druhou si ale zase uvědomuji, že čas od času na hodinu zalezu do auta a kutám do MMSka, takže to nějakou tu elektřtinu zežere taky ...

MMS :computer:
Zatím bez zásadních pokroků, Rusové obvykle mění MMS za čínskou alternativu a s CE si moc nehrají, Autovaz ohlásil LadaConnect na příští rok, což pravděpodobně bude taky znamenat nový MMS. Zatím se mi nepodařilo rozchodit cross-compiler pro ARM ve VisualStudiu, zkouším FreePascal, vypadá to zatím relativně nadějně, jediný háček je, že to neumí výpisy do konzole (resp. MMS ve Vestě nemá konzoli) ... Tak ještě uvidím, ale na tento projekt nemám až tolik času ...