Stránka 9 z 23

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 09:26
od Cory
Skor by som povedal, ze to maju na svedomi adaptacie RJ. Ale moze to byt aj subjektivny pocit

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 09:31
od Georgius
Jako že by se ŘJ adaptovala na Tommela ? :-)

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 10:02
od Tommel
Mno Cory bude čipovat i tuhle Prioru, ale budu mít zdokumentovaný zrychlení jak před tak po, no a stojí nám tu jedna Vesta z Ruska, takže vyzkoušíme o kolik dostane nasekáno, je to ještě E5 :mrgreen:

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 10:09
od Cory
No, rozdiel medzi E5 a E6 je v pripade Vesty znacny. Ked vravia Rusi, ze Vesta nejede, tak to este nesedeli v E6 :mrgreen:

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 10:51
od Georgius
Cory píše:No, rozdiel medzi E5 a E6 je v pripade Vesty znacny. Ked vravia Rusi, ze Vesta nejede, tak to este nesedeli v E6 :mrgreen:

Kdy že to máš tu cestu kolem Prahy ? :evil:

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 10:53
od Cory
Nemam, ja okolo Prahy necestujem :D

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 11:01
od Tommel
Georgius píše:
Cory píše:No, rozdiel medzi E5 a E6 je v pripade Vesty znacny. Ked vravia Rusi, ze Vesta nejede, tak to este nesedeli v E6 :mrgreen:

Kdy že to máš tu cestu kolem Prahy ? :evil:


Jsi měl přijet do HK, když tu Cory byl týden :mrgreen:

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 11:49
od Georgius
No jo, ale to se akurát bohužel trefilo do mojí služebky. A v tém vašem Lídlu, kdy zase budete mít "Coryho týden" ? ;-)

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 14:43
od Liftback
Koľko váži krátka Priora? Priora - Granta to by bola férovka :mrgreen: Viac menej no :P

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 15:07
od radek mb
Ale zase Priora je v podstatě jen převlečená desítka...

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: úte čer 19, 2018 07:18
od Tommel
Priora dle váhy v kovošrotě važí cca 1100-1200kg, záleží dle paliva zda jsou obě nádrže plne nebo ne :mrgreen: . Granta a Kalina byla v MH taky pomalejší jak Priora, prostě Priora je dokonalost na závody z předokolek :finga:

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: úte čer 19, 2018 14:14
od Liftback
Prezradíš na akých pneu rozmerovo jazdíš? :mrgreen: :P

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: úte čer 19, 2018 16:46
od Tommel
Jestli to bylo na mně, tak šedá Priora zimní 185/65 14" letní 195/50 15" a stříbrna jsou tam zimaky 175/65 14"

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: úte črc 03, 2018 22:07
od Georgius
Tak aby to tu neumřelo, tak jsem se rozhodl svůj 1000. příspěvek na fórum napsat do tohoto mého vlákna.

Na uvítanou jeden obrázek z výletu, kde jsem se rozhodl pro zajímavou zkratku přes "nezpevněnou cestu" jak říká Waze - viz screenshot z palubní kamery:
les.jpg

20 cm světlé výšky nebylo vůbec potřeba, bylo relativně sucho (na místní poměry), ale posléze se cesta zákeřně zúžila a začal jsem se bát o lak + začala mi frflat osádka. Tak jsem se o kousek dál otočil (mám uložené video :-D) a vrátil se stejnou cestou zpět. Offroad spotřeba kolem 11 l/100, což není špatné (zdravím Nivisty). Houby jsme nenašli.

Co se týče měření teploty chladící kapaliny, zkusil jsem se vydat alternativní cestou - mimochodem odchylka OBD/GPS se drží v jednotkách km/h:
Torque_na_forum-3ka.jpg

Torque_na_forum-5ka_na_dálnici.jpg


Původní myšlenka byla, že by Torque Pro nahradil zapisování do sešitu, ale to asi nepůjde, protože loguje ujetou vzdálenost podle GPS, což dělá odchylku v řádech procent, to neberu. A spotřebovaný benzín taky podivně nadsazuje. Nicméně umí to logovat, takže třeba tady je průměrná rychlost při jednotlivých rychlostech v km/h (histogram po 1 km/h):
graf_na_zamyšlenou.jpg

Ten tvar grafu je docela zajímavý, mám hypotézu proč vypadá tak jak vypadá, ale můžeme trochu zaOT ;-) A samozřejmě data nepocházejí ze silničního úseku v ČR ;-), zdravíme veřejnou bezpečnost a tu neveřejnou taky ;-).

Nicméně, na referenčním úseku i nadále měřím spotřebu, takže mám k porovnání i graf desítka vs. Vesta vs. Vesta po výměně oleje a upgrade FW budíků - koriguji na Bulharskou konstantu, zatím je málo bodů pro nová data, ale zdá se, že po upgradu Vesta kecá ve svůj neprospěch ještě více než před upgradem.
Slíbený graf:
graf_spotřeba_Lad_červen2018.jpg

Hodnoty zohledňují tzv. Bulharskou konstantu, tedy hodnotu, kterou je třeba údaj palubního počítače vynásobit, abychom získali spotřebu odpovídající tankování (pro desítku 1,05 a pro Vestu před upgrade cca 0,97).

Hezké léto s vašimi Ladami přeje Georgius

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: úte črc 31, 2018 11:07
od Georgius
Tak po necelém měsíci tu mám zbrusu novou včerejší historku s Vestou.
Jak říkám, "Na Linuxu je báječné, že máte kolem sebe spoustu lidí ochotných pomoci vám řešit problémy ... které by bez Linuxu nenastaly". A tak je to i s Ladou.

V rámci cesty na Moravu jsme dali na tip místních a rozhodli se prozkoumat jeden rybník nedaleko Velké Bíteše, ve kterém se prý dalo koupat. Vede kolem něj cyklostezka, zákaz vjezdu tam není, koupání na vlastní nebezpečí, soukromý rybářský revír. Nevím, jak se to stalo, ale na takové středně rozježděné cestě byly celkem hluboké louže (ale nic, co by krabici/desítku/Vestu mělo zastavit - rozhodně pod 30cm limitem.

louzicka1.jpg
louzicka2.jpg


Cestou kolem jezera se jelo dobře, byť většinou za jedna. Na konci jsme zastavili, zhodnotili, že je voda přeci jen moc zelená, udělali pár fotek:

u_jezera.jpg


a zhodnotili, že je Vesta poněkud zablácena. Vydali jsme se zpět a před námi se strašidelně pomalu hrabošil jakýsi moderní povoz bez označení výrobce (orientačně nějaká Audina nebo tak) s Brněnskou značkou (bohužel mi došla karta v kameře takže nemám záznam :-( ). Místy jsem za ním musel zastavit, popojíždět, myslím, že jsem možná chvilku i vypnul motor, protože to za ním fakt nešlo (1 bez plynu byla moc rychlá). Takže když kousek popojel, tak jsem vyjel k hlavní cestě, vypnul motor, zapsal si spotřebu do sešitku a jal se vyrazit směr D1. V dáli se hrabal náklaďák, tak za jedna, svižný odpich ... a najednou to cuklo jako omezovač, jenže při cca 3000 otáčkách. Otáčkoměr spadnul na nulu, tak jsem bleskově za jízdy "restartnul" motor, zase rozjezd na dvojku a zase to samý. Doplachtil jsem na krajnici, pustil náklaďák a dal třetí pokus. To samý, ale motor jel, jenom nereagoval plynový pedál. Takže jsem se na volnoběžné otáčky doplížil do blízké obce, kde jsem Vestu píchnul před hospodu (zavřenou, pondělí 3 hodiny odpoledne) a jal se bádat. Cestou mi svítil CHE a k tomu ESP. Hmm.

Z kapsy ve dveřích řidiče jsem vytáhnout BT OBD-II diagnostiku, připojil a zjistil, že mám dvě chybky:
screenshot_na_fórum.jpg

Torque mne dovedl i na jakousi webovou stránku, kde jsem se dočetl, že je to snímač otáček. To dává smysl - otáčkoměr ukazuje nulu a ESP bez otáček motora asi taky moc fungovat nebude. Jenže co s tím ?

Takže volám do nejbližšího servisu, jenže ve Šlapanicích asi mají dovolenou, navíc signál mobilu v moravské vísce osciluje kolem hranice použitelnosti. Druhý nápad bylo využít SOS ladaklubu, jenže nějak jsem ještě přístup neměl aktivovaný. Takže zkouším telefon na jediného jihomoravského kolegu, který mám. Hurikán mi to nebere. Napadne mne, že Vašátor měl fotečku Vesty Cross nedávnou na fóru, takže volám jemu, bere mi to, ale do firmy se do zavíračky nemám šanci na volnoběh domotat, radí mi nějaký velký servis v nedalekých Rosicích. Tam mi to sice neberou, ale říkám si, že za zkoušku moc nedám. Mezi tím mi volá zpátki Hurikán, sám sice neví, ale dává mi tip na Tommela, že mi pošle SMSkou číslo. Tak si říkám, že to zkusím do těch Rosic vyrazit a uvidí se.

Celá tahle akce chvíli trvala, mezi tím motor srovnal teplotu s okolím a pravděpodobně uschl. Vymazal jsem kódy ŘJ a zkusil to nahodit. Vesta chytla na první dobrou a celých 10 km se chovala ukázněně. Ještě z lesa u Rosic jsem volal Tommelovi, který mi dal tip kde čidlo zhruba hledat, říkal jsem si, že možná v Rosicích nad jámou.

Autoservis měl být u Lidlu na výpadovce do Brna, nicméně vzhledem k bezchybnému průbehu 10 km jsem se po domluvě s Tommelem rozhodnul prozkoumat situaci a pokud nebude zřetelný morfologický korelát symptomů, tak se na to vy*. Vzduch 36°, motor 80° na sobě společenské světlé kalhoty - co více si na hledání čidla přít.Takže jsem chvíli bádal nad otevřenou haupnou, nic odpojeného jsem neviděl ani opatrně nenahmatal (už jsem říkal, že bylo horko a motor teplý ?) a rozhodl se cestu do Prahy risknout.

Cesta do Prahy i se zajížďkou do Polné (zdravím programátory Waze a děkuji za vyvedení mimo štrůdl a zajímavý poznávací výlet) naprosto bez problémů, ve všech možných i nemožných režimech. Mám z toho základní Torque log, ale závada se prostě už nevyskytla.

Pro poučení ostatních a záchranu těch, co tuto stránku našli na google vězte, že chyba řícící jednotky 0336 (P00336) znamená, že má problém ДПКВ – датчик положения коленчатого вала, na ruských stránkách familiárně označovaný jako "dátčik kolenvala" (коленвала). Podle oficiální knížky vypadá a je uložený na motoru 21129 tady:
datčik.jpg

ale ve skutečnosti je to fakt hluboko, což nejlépe ukáže tohle video, kde maník toto čidlo mění .

Moje hypotéza je, že jak jsem různě brzdil v loužích a drncákách, že se mi podařilo cáknout mimo ochranné plechy a namočit tohle čidlo a tím ho vyřadit z činnosti, po uschnutí dobré. Až bude příznivější počasí a jáma, zkusím ho najít odspoda a možná něčím zabezpečit konektor proti vodě a bahnu - totéž bych doporučil majitelům verzí Cross, tedy pokud s nimi chtějí krosit.

Závěrem chci hlavně velice poděkovat rádcům a zachráncům Tommelovi, Hurikánovi a Vašátorovi - díky moc, kluci !