Stránka 8 z 23

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: ned úno 25, 2018 09:33
od Georgius
Pomalu se blížíme k první desítce megametrů (přes zimu se jezdí fakt míň) a jak jsem včera trochu spěchal, tak jsem forsáž přepnul "na zelenou". No, řekl bych, že se ŘJ adaptovala na oranžový režim a současně si dále sedá motor, takže to co to udělalo mne dost překvapilo. Na ECO je Vesta lemra lemravá, to je celkem "úmysl", prostě rozjezd jako s plně naloženou 2104kou s 1300 motorem ;-), na oranžovou zhruba Priora ale na zelenou prostě po sešlápnutí plynu prostě vystřelí. Nevýhodou je, že se pak člověk nekrotí a spotřeba jde o litr až dva nahoru (zatímco ECO/oranžová se moc neliší), prostě tu pravou nohu člověk nahoře neudrží ;-). Na druhou stranu, když chci předjet nějaké to 2.0 TSI SUV nebo černou starší audinu ftédéý, tak to prostě není problém - resp. ten mazut se rychleji na jedničku odlepí, ale v okamžiku, kdy začínám řadit za dva. tak už nemá šanci (nebo to ten srab vzdal, kdo ví). Takže konečně se stává z Vesty to, co bych intuitivně od Avtovazu očekával ;-), teda až na tu spotřebu při sportovní jízdě (po Praze se semafory atd není problém 12l).

Otázka na ostatní vestaře s více než 10 000 km, taky vám motor kolem 10 ožil, nebo to má spíš souvislost s jetterem :?:

Jinak bylo je v Praze -10 °C dle PP, což je v měřítkách Lady samozejmě prd zima, takže nepřekvapí, že člověk sedne do auta, všechno funguje a motor chytne na brnk. Jediné co, že Vesta začíná topit až někde kolem 70-90 stupňů (ten debilní teploměr si ukazuje co chce, už mne fakt štve, momentálně nemám telefon s Androidem, tak si nemůžu pustit Torque), což v praxi znamená, že jsem potupně řídil v bundě :oops: a auto rozumně roztopil až asi za deset minut. Nevím, jestli by se s tím dalo něco dělat, desítka začala alespoň trochu vlažit už za minutu za dvě ... Ještě jsem nehledal ruská videa na toto téma ;-)

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: ned úno 25, 2018 09:41
od Cory
Ono to zvysenie spotreby pri zaputom rezime "sport" je logicky. Rychlejsie otvara klapku a tym padom viac obhacuje nasany vzduch. To je preve v originalnm stave ako keby blokovane, kvoli emisiam. Je to vlastne nieco ako akceleracna pumpicka v karburatore. Da sa jazdit aj bez nej, ak sa klapka pri pridavani otvara pomaly. Ak ju otvorim rychlo, potrebujem privstreknut palivo, cim sa zvysuje aj spotreba.

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: úte bře 20, 2018 12:41
od Georgius
sníh-LADA.jpg

Tak i v Praze byl sníh, takže správný okamžik na fotku ;-), včera jsme najeli desetitisící kilometr, takže je i záminka to sem nahrát.

Proběhla mikrosvolávačka na hever, kterou se AdamoviT podařilo udělat více než dobře, s dodávkou téměř až do domu. Pro ty, co to nezaregistrovali, k Vestě se v rezervě dodává takovýto hever:
Hever-původní.jpg

Nevypadá moc důvěryhodně, návod v ruštině, originál ke Kalině a Grantě. Čekal jsem, že se vyměni za něco velikostně srovnatelného, ale kupodivu jsem dostal toto:
nový_hever-zabalený.jpg

nový_hever-rozbalený.jpg

Je to "Made in PRC", větší než původní, těžší než původní, ale s trochou snahy se mi vedle kola podél vešel. Jenom tím padá původní plán na plastový organizér, který s tímhle heverem nemá moc šanci. Tak tam nechám tu papírovou krabici, no.

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: úte bře 20, 2018 14:24
od Luděk Musil
Aha :idea: ... při prvním pohledu jsem se (bláhově) domníval, že metr je součástí dodávky :lol: a on je na fotce jako měřítko :idea: .
Ten plastový hever s kalinograntím návodem mám taky, zatím jsem jej zkoušel cvičně, naostro ne. Při jarní/podzimní výměně kol používám hydrauliku - je to rychlejší. L.

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: sob čer 02, 2018 09:33
od Georgius
Tak aby to tady neumřelo ;-), tak vkládám fotečku z Mnichova Hradiště, kde Vesta zajela slušné bronzové místo v kategorii neupravených motorů nad 1400 ccm. Pro ty, co nečtou vlákna o srazu nebo se jim to nechce hledat, tak první byla legendární Tommelova Priora, druhá Stanova Kalina Cross (8 koní dolu, ale lehčí a zajetější).

bronz.jpg


Další zajímavostí je svolávací akce na vybíjení baterie, která na druhý pokus proběhla tak, jak by si majitel tak exkluzivního vozidla, jakým Vesta jednoznačně je, představoval (nejsem si jistý, jestli dle GDPR smím zveřejnit bez souhlasu příslušné osoby detaily, takže budu tajemný jako Cory). Každopádně výsledkem je upgradovaná verze budíků a dva předělané konektory - pod volantem a za skřínkou uspolujezdce (a jako bonus kabel od kamery schovaný pod plastem).

verze_sw.jpg


A pro ty, co ještě nevyzkoušeli trik se zmáčknutým čudlíkem nahoru a dolu a zapnutím zapalování mám motivační obrázek, kde zrovna jedu 160 :lol:

budkiky.jpg


Z budíků je stále sundaný ten ozdobný kryt, ti co byli v MH vědí, ostatní se dozvědí bohdá nejdéle během měsíce.

Kromě toho auto vrčí, jezdí, troubí, bliká ;-), kromě té elektronické věci akorát blbě ostřikují ostřikovače, což ale přičítám tomu člověkovi, co voskoval před zimou karoserii, dělalo to v menší míře i v zimě, s postupem času se trochu zhoršuje - každopádně už mám domluvenou garančku v 15000 v Sadské (příjezd 12.6. v podvečer, kdyby byl ještě někdo ze středních Čech kdo nebyl v MH ;-) tak se můžete ozvat přes SZ). Jak naznačuje pohár na první fotce, tak s dynamikou zatím docela spokojenost ;-) a jiné problémy zatím nejsou. Na rady spolufóristů jsem začal používat ještě v zimě klimatizační režim "auto", přes zimu jsem lavírovat 22-23-24 stupňů podle délky trasy, osazenstva atd, ale teď tam mám 21/22 podle teploty a nálady a myslím, že jak jsem míval na desítce "20 stupňů celoročně", tak tady dám 22 stupňů celoročně a bude :finga:

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: sob čer 02, 2018 10:52
od grafi2
ohľadne toho bláznovstva čo vytvorila EU o ochrane osobných údajov, česká republika vydala stanovisko že niesu pripravený na prijatie takéhoto nariadenia, zatiaľ čo celá EU sa stým trápi. ;)

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: ned čer 03, 2018 22:11
od Georgius
Jedním z argumentů proti sedanu bylo každoroční převážení několika kytek ke známým "na letní byt" (jak se říkávalo za první republiky), aby si odpočinuly a hlavně přežily letní dovolenou. A na podzim zpátky, většinou v lepším stavu, než na dovolenou odjely - prostě tak jak to má být. Jedním z tradičních účasníků zájezdu byl fíkus vysoký něco kolem 180 cm, rozložitá slintající palma a pár dalších drobotin, které už nestojí ve srovnání s těmito velikány za řeč. Měl jsem v záloze domluvenou Prioru hatch, ale hecnul jsem se a - kupodivu - sedan to dal !

Kufr vypadal sice poloprázdně:
kufr.jpg

ovšem pohled z boku (srabácky jsem kytky obalil igelitem, aby neposlintaly strop a sedačky) již cosi naznačuje
zboku.jpg

a tak jako v desítce fíkus leze až mezi řidiče a spolujezdce:
interier.jpg

Nemám konkrétní důkazní materiál, ale myslím, že proti desítce ale dopředu leze méně, neboť vzdálenost od zadního nárazníku k sedačce řidiče je asi větší.
Každopádně při vykládání byli známí poněkud překvapeni, když jsem z kufru vytáhl s gestem kouzelníka Pokustóna místo králíka 180cm fíkus :-D. Takže i takovéto věci sedan zvládá :lol: :mrgreen: :blob8: :weedman:

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: ned čer 03, 2018 23:04
od Ladoš Vestoš
No teda! Tolik prostoru. Ja ujizdim na sedanech, tak pristi auto bude u me sedan. Mam ověřeno, ze kombik vyuziji málokdy

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pon čer 04, 2018 05:25
od Luděk Musil
Adéla ještě nevečeřela :?: :lol: :P . L.l

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pon čer 04, 2018 19:35
od Vašátor
To mi připomnělo, když kamarád stěhoval 2,5m vysokou a sakramensky širokou palmu. Naložil ji nastojato do kabrioletu Mazda MX5 :mrgreen:

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: úte čer 05, 2018 08:37
od Makar
Tiež som mal Georgius podobný zážitok :wink: Moja zostava bola dedo (môj otec), ja, žena, moja dcérka, sánky a
otcove bežky a išli sme do horskej dedinky, kde kedysi otec býval (aj ja do 11 rokov). Snažili sme sa napchať do ženinho
Golf Plus a nepodarilo sa :cry: A pritom to auto je kategória VAN a kvôli výletom do hôr sme ho kupovali :x
Len tak sme sa vyskúšali vtesnať do mojej Vesty a hurá všetko na parádu, mohli sme ísť na výlet :mrgreen:
Už som to písal, že niektoré tie Cross-verzie sú dosť klamlivé. Čo si kamarát kúpil Peugeot 2008, ten vyzerá zvonku
parádne, ale vnútri si ako sardinka, čo som pozeral technické parametre je P2008 kratší o skoro 25cm od Vesty!!!

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 07:14
od Tommel
Georgius píše:z Mnichova Hradiště, kde Vesta zajela slušné bronzové místo v kategorii neupravených motorů nad 1400 ccm. Pro ty, co nečtou vlákna o srazu nebo se jim to nechce hledat, tak první byla legendární Tommelova Priora, druhá Stanova Kalina Cross (8 koní dolu, ale lehčí a zajetější).


Když mám teď druhou Prioru, dáme odvetu ? Aby jsi viděl další vzdalujicí se kufr Priory ? :mrgreen: :angel9:

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 09:12
od Georgius
Psal jsem Ti do tvého vlákna :mrgreen:, ale jestli se k ní nepřiblížil Cory, tak by to mohlo i fungovat ;-) Já potřebuju ještě tak 5000 km na lepší usazení motoru, podzim nedám, ale příští mnicháč obě Priory sebou !

Jinak k tématu - mám za sebou 15000 Km prohlídku v Sadské, vystříkaný podvozek a dutiny (konečně to v interiéru opět "voní žigulem"), pan N. říkal, že už ten podvozek místy chtěl :shock: . Ze závad mi jenom blbě ostřikovaly ostřikovače, asi se nějak scukly kapaliny, N. to rozebral, profouknul - nepomohlo, takže nakonec v zoufalství nalil 2l destilky a ono to šlo na první dobrou. No nevím, každopádně FIXED. Povídal něco o tom, že svezení není špatné ;-). Olej jsme dali 5w, tak uvidíme, jaký to bude mít vliv na funkci (ze Šlapanic tam byla polosyntetika). No a jinak kromě stále rozebrané palubky kvůli MMSku je auto vlastně úplně v pořádku - 15000 a skoro rok a stále jezdí (Makar by řekl s pochvalným tónem v hlase, zatímco Plavec s otazníkem na konci).

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 09:18
od Cory
Ehm, ja si nejak neviem predstavit, co sa moze na motore lepsie usadit, hlavne ak uz ma najazdenych napr. 15tis. To co nasleduje dalej uz nie je usadzanie ale opotrebenie :D Ventily budu tesnit rovnako, ak nie horsie, pruziny tiez na tom nebudu lepsie, šálky na výkon moc vplyvu mať nebudu, iba ak by boli spravene fakt na tesno a kruzky? Tie by mali byt do 3-5tis km zabehnute dostatocne.

Ozaj, kolko mas km?

EDIT: Uz vidim, 15tis :)

Re: Červená Vesta - první Luxka v ČR

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 09:23
od Georgius
Cory píše:Ozaj, kolko mas km?

Dopsal jsem druhý odstavec postu - byl jsem na 15000 prohlídce. Každopádně mi přijde, že se auto postupně probouzí, po návratu z Mnicháče s těmi několika sprinty se mu vyloženě chtělo jezdit svižněji. A teď uvidím, co předvede 10w->5w a pokusná 100ková Verva (jen pár litrů na zkoušku, přijde mi, že to bude jen placebo).